Page 1 of 1
Sabotatge a la LAV
Posted: Thursday 08/10/2015 8:26
by Guigui
Aturat l'AVE entre Tarragona i Figueres per un robatori de cable
http://www.ara.cat/societat/Aturat-Tarr ... 55543.html
Més detalls
Posted: Thursday 08/10/2015 8:51
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/Aturat-Tarr ... 55543.html
Resulta que el robatori ha sigut entre Vilafranca i Gelida. I això afecta fins a Vilafant?
Re: Més detalls
Posted: Thursday 08/10/2015 10:15
by Miquel
Sembla ser que el robatori ha estat del cable de comunicacions i el CTC de Saragossa no pot monotoritzar ni gestionar la xarxa Tarragona amunt (senyals, posicionament del trens, agulles, etc). Figueres amunt deu estar controlat a França
Re: Més detalls
Posted: Thursday 08/10/2015 10:23
by carles10000
Miquel wrote:
Sembla ser que el robatori ha estat del cable de comunicacions i el CTC de Saragossa no pot monotoritzar ni gestionar la xarxa Tarragona amunt (senyals, posicionament del trens, agulles, etc). Figueres amunt deu estar controlat a França
per TP Ferro
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Thursday 08/10/2015 11:18
by genissimon
Restablerta la circulació d'AVE entre Vilafranca del Penedès i Figueres
Els trens d'alta velocitat aniran recuperant el servei habitual al llarg del dia després de l'avaria que ha afectat 7.000 usuaris i obligat a aturar 20 trens
324
Salut !!
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Thursday 08/10/2015 12:08
by trensmat
Yo pregunto no se podrían haber puesto trenes de ancho variable para hacer el trayecto entre Zaragoza y Barcelona en ancho convencional.
Logística complicada
Posted: Thursday 08/10/2015 12:24
by Guigui
D'una banda, no hi ha prou unitats. De l'altra, l'ocupació és diferent. Tercer, moure'ls de buit, un cop recuperat el servei, també destarotaria tot el trànsit, i més en una relació com l'AV Barcelona-Madrid, amb trens cada 30 o 60 minuts per sentit. I quart, perquè amb el temps que trigaria un tren en arribar per via convencional a Lleida, és més que probable que solucionin la incidència i, per tant, el que guanyes per un costat, tornes a perdre per l'altre.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 08/10/2015 13:26
by metring
Aquest cop, segons L.V., la hipòtesi més plausible, és la del sabotatge, degut a la dificultat per accedir als cables.
Re: Logística complicada
Posted: Thursday 08/10/2015 13:34
by trensmat
Guigui wrote:D'una banda, no hi ha prou unitats. De l'altra, l'ocupació és diferent. Tercer, moure'ls de buit, un cop recuperat el servei, també destarotaria tot el trànsit, i més en una relació com l'AV Barcelona-Madrid, amb trens cada 30 o 60 minuts per sentit. I quart, perquè amb el temps que trigaria un tren en arribar per via convencional a Lleida, és més que probable que solucionin la incidència i, per tant, el que guanyes per un costat, tornes a perdre per l'altre.
Gracies per la informació es que tenia aquest dubte.
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Thursday 08/10/2015 14:22
by albe6
No sé si els canviadors de Saragossa / Plasencia de Jalón haguéssin donat l'abast.
Tocar la malla horaria dels canviadors (canviar de la placa dels Talgo a la placa dels CAF son 45 minuts) no hagués ajudat gaire
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 08/10/2015 14:45
by metring
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 08/10/2015 16:37
by Ayerbe-Zuera
Ahora la cuestión estriba en saber quién es el saboteador.
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Thursday 08/10/2015 17:51
by raulitinbcn
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Friday 09/10/2015 18:26
by gatvell
M'estranya que els trens, degut a la gran incidència, afectant des de Madrid fins la frontera, no continuessin el recorregut a velocitat reduïda (velocitat de marxa, que en diuen). Tot i anar lent, si més no podrien haver hagut apropar-se a alguna estació o algun accés senzill.
Tampoc entenc, si és que ho han informat degudament, que no hi hagués cap instal·lació de suport en un cas de fallada (sabotatge, per exemple) per mantenir el servei.
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Friday 09/10/2015 18:48
by Miquel
gatvell wrote:M'estranya que els trens, degut a la gran incidència, afectant des de Madrid fins la frontera, no continuessin el recorregut a velocitat reduïda (velocitat de marxa, que en diuen). Tot i anar lent, si més no podrien haver hagut apropar-se a alguna estació o algun accés senzill.
Tampoc entenc, si és que ho han informat degudament, que no hi hagués cap instal·lació de suport en un cas de fallada (sabotatge, per exemple) per mantenir el servei.
La instal·lació de suport és el control manual dels trens, pràctica desterrada avui dia ja que som com som. Res de nou.
Amb la marxa a la vista el mateix, el tren no tenia cap tipus d'impediment per continuar la marxa, l'únic problema es que els senyals estaven apagats i el tren no estava localitzat des de el CTC. La circulació es torna menys segura, però coi, anar a 30-40 km/h en una recta tampoc es cap drama ni un perill rodant.
Però en fi, ja se sap que aquí tenim o un excés de sobreprotecció en molts casos o uns forats de seguretat que tampoc es que siguin gaire normals (i no només a Adif).
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Friday 09/10/2015 18:55
by gatvell
Tenint en compte com és la infraestructura de l'AVE, amb amplis revolts i gairebé sempre bona visibilitat, es podria anar, potser, a 100km/h. Però bé, ara ja és només teoritzar un tema passat.
Re: Incidències a RENFE i FGC
Posted: Friday 09/10/2015 19:01
by bigcoaster
gatvell wrote:Tampoc entenc, si és que ho han informat degudament, que no hi hagués cap instal·lació de suport en un cas de fallada (sabotatge, per exemple) per mantenir el servei.
Ahir a TV3 van dir que a l'arqueta hi ha el cable de coure i dos de fibra, un de principal i un de socors per si el primer s'avaria. Els que ho van provocar suposo que ho sabien i van tallar els dos.
El compromís de puntualitat, en compromís
Posted: Friday 09/10/2015 22:36
by Guigui
Renfe no tornarà els diners a les persones que ja eren dins d'un AVE quan el servei es va col·lapsar
http://www.ara.cat/societat/renfe-torna ... 55590.html
Responsabilitat
Posted: Friday 09/10/2015 22:53
by Javi M
Ni la Llei ni el compromís de puntualitat de Renfe, obliguen o comprometen la companyia a retornar l'import en cas d'incidència aliena a l'empresa, com ha estat el cas.
Re: Sabotatge a la LAV
Posted: Friday 16/10/2015 14:12
by Ayerbe-Zuera
La Audiencia Nacional ha asumido la investigación del extraño sabotaje. Será de los primeros asuntos que lleve el magistrado Juan Pablo González, designado hace poco para la AN. A ver si llegamos a saber qué ha pasado realmente.