Page 1 of 1

L'error més gran que ha comés l'estat; fer línies d'AVE

Posted: Monday 08/02/2016 22:29
by Carlos González
Senyors, he trobat un article en el que segons un estudi diu que (ja era molt obvi) que les línies d'AVE no es tenien que haver-se construit, diuen també que ni serveix l'unica línia que tenien que construir des de fa molt de temps el trajecte de Madrid-Barcelona.

Aquí teniu l'enllaç: http://www.ara.cat/economia/No-construi ... 67456.html

Un dubte, està permès enllaçar això oi? Ho dic perquè he vist que al fòrum està prohibit enllaçar diaris

Re: L'error més gran que ha comés l'estat; fer línies d'AVE

Posted: Tuesday 09/02/2016 8:59
by Fran-Ikarus
Actualment sí que es permet enllaçar aquests diaris (veure Comunicats del Fòrum)

Crec que no calia obrir un tema nou, ja hi ha aquest:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=10789

FEDEA, la Fundación de Estudios Económicos propera al neolliberalisme; "sense comentaris". Jo, com a ciutadà, vull serveis públics eficaços, no pas "rendibles". Posats a rendibilitzar, fora metro i autobusos, i tothom a peu. I dels hospitals i centres de salut, ja no parlem, perquè és un tema que no té res a veure (o si...)

A FEDEA suposo que li importa que jo produeixi perquè les grans empreses puguin omplir-se les butxaques com més millor. A mi, com a ciutadà, m'importa poder desplaçar-me. I els cops que he utilitzat l'AVE Barcelona-Madrid m'ha agradat, desplaçar-m'hi; molt més que amb la ruta aèria equivalent.

En síntesi: tant se me'n fot, la conclusió de FEDEA.

Re: L'error més gran que ha comés l'estat; fer línies d'AVE

Posted: Friday 12/02/2016 21:13
by 437.001
Fran-Ikarus wrote:Actualment sí que es permet enllaçar aquests diaris (veure Comunicats del Fòrum)

Crec que no calia obrir un tema nou, ja hi ha aquest:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=10789

FEDEA, la Fundación de Estudios Económicos propera al neolliberalisme; "sense comentaris". Jo, com a ciutadà, vull serveis públics eficaços, no pas "rendibles". Posats a rendibilitzar, fora metro i autobusos, i tothom a peu. I dels hospitals i centres de salut, ja no parlem, perquè és un tema que no té res a veure (o si...)

A FEDEA suposo que li importa que jo produeixi perquè les grans empreses puguin omplir-se les butxaques com més millor. A mi, com a ciutadà, m'importa poder desplaçar-me. I els cops que he utilitzat l'AVE Barcelona-Madrid m'ha agradat, desplaçar-m'hi; molt més que amb la ruta aèria equivalent.

En síntesi: tant se me'n fot, la conclusió de FEDEA.
En essència, FEDEA segueix fil per randa les recomanacions de Germà Bel. Ni més, ni menys.

Qui és Germà Bel? Un polític que a més també és economista (tot i que li agradi presentar-se a l'inrevés, un economista que a més és polític).
Però quan tens carnet de partit (del que sigui), això esborra tota la resta. I com a polític que és, és vulnerable a influències de certs lobbys.

Com per exemple, de transportistes, d'autopistes de peatge, o de petroleres.
Tot i que de quan en quan, escrigui algun article per maquillar la cosa.

Recordar que Germà Bel s'ha manifestat públicament en contra d'obrir la L10, per exemple, o del tramvia per la Diagonal (no pel fet de que passi per la Diagonal, sinó pel fet de que sigui un tramvia i no un autobús), entre d'altres coses. No només contra l'AVE. Tot i que se suposa que és de centre-esquerra.

En realitat, tota la corrent anti-AVE (o anti-TGV a França), i anti-tren, anti-rodalies, anti-metro... anti-transport públic en general, ve donada per tres coses:

1) el baix preu actual del barril de petroli.

2) els lobbys de la carretera lligats al preu del barril del petroli i altres interessos comercials.

3) la crisi económica (que crea gent emprenyada, i per tant, vulnerable i manipulable).

Tota la resta és fullaraca.

Tanquem fil, que n'hi ha un del mateix tema

Posted: Friday 12/02/2016 23:43
by Guigui
Fran-Ikarus wrote:Crec que no calia obrir un tema nou, ja hi ha aquest:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=4&t=10789
Exacte. Per això, aquest fil queda bloquejat.