Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
http://www.ara.cat/societat/alcaldes-De ... 47584.html
Els alcaldes del Delta del Llobregat rescaten la petició de la L12
El traçat començaria a l’estació de Rodalies de Castelldefels, continuaria per Gavà, Viladecans, Sant Boi –on hi hauria connexió amb els Ferrocarrils–, i Cornellà –on es podria connectar amb la R4, la L5 i el TramBaix–, i acabaria a l’intercanviador de Zona Universitària
JOSEP FERRER Sant Boi de Llobregat ACTUALITZADA EL 19/02/2016 14:54
Els alcaldes de Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels, quatre dels cinc municipis que formen part del Delta de Llobregat, han reclamat aquest matí que es desenterri el projecte per fer arribar una línia ferroviària soterrada fins a les seves ciutats. També volen que es construeixi un carril bus segregat a la C-245, la carretera que va en paral·lel a l’autopista C-32 i que uneix les quatre poblacions. Es tracta de desenvolupar dos dels projectes previstos en el Pla Director d’Infraestructures pel període 2001-2010 i que la crisi econòmica ha aturat 'sine die'.
Traçat provisional de la L12
Amb l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de Molí Nou a Sant Boi de Llobregat com a teló de fons els quatre batlles han indicat que “amb 250.000 habitants i importants infraestructures com dos hospitals i un campus universitari, ara li toca al Delta”. Per aquest motiu volen que “la Generalitat i l’Estat prioritzi aquests dos projectes que ja estan redactats” perquè consideren que “el nostre territori ha estat molt generós amb el país i no ens n’hem beneficiat”, en paraules de l’alcaldessa de Sant Boi, la socialista Lluïsa Moret. “La mobilitat no pot estar en llista d’espera”, ha indicat l’alcaldessa de Gavà, la també socialista Raquel Sánchez.
Per aconseguir que les dues administracions supramunicipals els facin cas en els pròxims dies es presentaran sengles mocions en els plens –Sant Boi ja l’ha aprovada per unanimitat-; es crearà una plataforma ciutadana; i es demanaran reunions amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull i amb el proper màxim responsable del ministeri de Foment.
Planificat l’any 2000 el metro del Delta ha tingut diversos noms i projectes. El darrer, del 2006, preveu unir l'estació de Rodalies de Renfe des de Castelldefels i la Zona Universitària. “Seria una línia de Rodalies amb molta capacitat i funcionament similar al metro”, ha explicat l’alcalde de Viladecans, el socialista Carles Ruiz qui ha afegit que el projecte “ja està redactat, només cal fer el projecte executiu i començar les obres”, uns treballs que hauria de costejar l’Estat i el servei s’hauria d’explotar des de Catalunya. No sembla però, que donades les relacions actuals entre Foment i la conselleria de Territori i Sostenibilitat, sigui bon moment per plantejar aquesta possibilitat.
El metro del Delta, que es coneix també com a L12, tindria un recorregut de 22,4 km amb 11 estacions, 4 d’elles de nova construcció. El traçat començaria a l’actual estació de Rodalies de Castelldefels, continuaria per Gavà, Viladecans, Sant Boi on hi hauria connexió amb FGC, Cornellà on es podria connectar amb la R4 de Rodalies, la L5 del metro i el TramBaix i acabaria a l’intercanviador de Zona Universitària.
El carril bus segregat
També han aprofitat per demanar el carril bus de 13 quilòmetres que ha d’unir l’estació intermodal de Cornellà i l’estació de Rodalies de Castelldefels seguint el traçat de la C-245. La idea és fer una plataforma segregada d’autobusos, semblant a la del tramvia i amb la majoria del traçat pel centre de la calçada. Segons els estudis fets permetria retallar en gairebé 25 minuts el temps que es triga actualment a fer aquest recorregut en autobús. Les obres havien de començar a finals del 2010 però no s’ha fet res de res.
Altres millores
Per millorar el transport públic en el Delta del Llobregat els alcaldes també proposen que es creï una línia d’autobús que doni servei als polígons industrials de la zona; que tots els trens de Rodalies s’aturin a l’estació de Viladecans; que s’ampliï l’aparcament de l’estació de Renfe de Gavà; que s’aturin més trens a l’estació de Castelldefels-Platja i que la L8 de FGC es perllongui des de l’estació de plaça Espanya fins a la de Gràcia per poder connectar amb el Metro del Vallès.
FRASES DESTACADES
Candela López (Movem), alcaldessa de Castelldefels: “Amb 1,5 milions de visitants a l’any hem de millorar el transport públic”
Raquel Sánchez (PSC), alcaldessa de Gavà: “Ara és l’hora del Delta, estem cansats d’estar en llista d’espera”
Carles Ruiz (PSC), alcalde de Viladecans: “El metro ha arribat a l’aeroport però no ha creuat el riu”
Lluïsa Moret (PSC), alcaldessa de Sant Boi de Llobregat: “Som una de les ciutats més castigades pel transport públic perquè només tenim una línia centenària de Ferrocarrils de la Generalitat”
Els alcaldes del Delta del Llobregat rescaten la petició de la L12
El traçat començaria a l’estació de Rodalies de Castelldefels, continuaria per Gavà, Viladecans, Sant Boi –on hi hauria connexió amb els Ferrocarrils–, i Cornellà –on es podria connectar amb la R4, la L5 i el TramBaix–, i acabaria a l’intercanviador de Zona Universitària
JOSEP FERRER Sant Boi de Llobregat ACTUALITZADA EL 19/02/2016 14:54
Els alcaldes de Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels, quatre dels cinc municipis que formen part del Delta de Llobregat, han reclamat aquest matí que es desenterri el projecte per fer arribar una línia ferroviària soterrada fins a les seves ciutats. També volen que es construeixi un carril bus segregat a la C-245, la carretera que va en paral·lel a l’autopista C-32 i que uneix les quatre poblacions. Es tracta de desenvolupar dos dels projectes previstos en el Pla Director d’Infraestructures pel període 2001-2010 i que la crisi econòmica ha aturat 'sine die'.
Traçat provisional de la L12
Amb l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de Molí Nou a Sant Boi de Llobregat com a teló de fons els quatre batlles han indicat que “amb 250.000 habitants i importants infraestructures com dos hospitals i un campus universitari, ara li toca al Delta”. Per aquest motiu volen que “la Generalitat i l’Estat prioritzi aquests dos projectes que ja estan redactats” perquè consideren que “el nostre territori ha estat molt generós amb el país i no ens n’hem beneficiat”, en paraules de l’alcaldessa de Sant Boi, la socialista Lluïsa Moret. “La mobilitat no pot estar en llista d’espera”, ha indicat l’alcaldessa de Gavà, la també socialista Raquel Sánchez.
Per aconseguir que les dues administracions supramunicipals els facin cas en els pròxims dies es presentaran sengles mocions en els plens –Sant Boi ja l’ha aprovada per unanimitat-; es crearà una plataforma ciutadana; i es demanaran reunions amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull i amb el proper màxim responsable del ministeri de Foment.
Planificat l’any 2000 el metro del Delta ha tingut diversos noms i projectes. El darrer, del 2006, preveu unir l'estació de Rodalies de Renfe des de Castelldefels i la Zona Universitària. “Seria una línia de Rodalies amb molta capacitat i funcionament similar al metro”, ha explicat l’alcalde de Viladecans, el socialista Carles Ruiz qui ha afegit que el projecte “ja està redactat, només cal fer el projecte executiu i començar les obres”, uns treballs que hauria de costejar l’Estat i el servei s’hauria d’explotar des de Catalunya. No sembla però, que donades les relacions actuals entre Foment i la conselleria de Territori i Sostenibilitat, sigui bon moment per plantejar aquesta possibilitat.
El metro del Delta, que es coneix també com a L12, tindria un recorregut de 22,4 km amb 11 estacions, 4 d’elles de nova construcció. El traçat començaria a l’actual estació de Rodalies de Castelldefels, continuaria per Gavà, Viladecans, Sant Boi on hi hauria connexió amb FGC, Cornellà on es podria connectar amb la R4 de Rodalies, la L5 del metro i el TramBaix i acabaria a l’intercanviador de Zona Universitària.
El carril bus segregat
També han aprofitat per demanar el carril bus de 13 quilòmetres que ha d’unir l’estació intermodal de Cornellà i l’estació de Rodalies de Castelldefels seguint el traçat de la C-245. La idea és fer una plataforma segregada d’autobusos, semblant a la del tramvia i amb la majoria del traçat pel centre de la calçada. Segons els estudis fets permetria retallar en gairebé 25 minuts el temps que es triga actualment a fer aquest recorregut en autobús. Les obres havien de començar a finals del 2010 però no s’ha fet res de res.
Altres millores
Per millorar el transport públic en el Delta del Llobregat els alcaldes també proposen que es creï una línia d’autobús que doni servei als polígons industrials de la zona; que tots els trens de Rodalies s’aturin a l’estació de Viladecans; que s’ampliï l’aparcament de l’estació de Renfe de Gavà; que s’aturin més trens a l’estació de Castelldefels-Platja i que la L8 de FGC es perllongui des de l’estació de plaça Espanya fins a la de Gràcia per poder connectar amb el Metro del Vallès.
FRASES DESTACADES
Candela López (Movem), alcaldessa de Castelldefels: “Amb 1,5 milions de visitants a l’any hem de millorar el transport públic”
Raquel Sánchez (PSC), alcaldessa de Gavà: “Ara és l’hora del Delta, estem cansats d’estar en llista d’espera”
Carles Ruiz (PSC), alcalde de Viladecans: “El metro ha arribat a l’aeroport però no ha creuat el riu”
Lluïsa Moret (PSC), alcaldessa de Sant Boi de Llobregat: “Som una de les ciutats més castigades pel transport públic perquè només tenim una línia centenària de Ferrocarrils de la Generalitat”
Esa supuesta línea 12 no la querían hacer como una prolongación de la línea R3 a Castelldefels?
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
No se si acabem d'entrar al 2016 o al 2006... algú m'ho pot confirmar?
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
I per què hauria de fer-ho? Volen una L12 amb parades cada dos per tres que fa giragonses o un servei ràpid de rodalia?metring wrote: Carles Ruiz (PSC), alcalde de Viladecans: “El metro ha arribat a l’aeroport però no ha creuat el riu”
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Re:
No, més aviat a la inversa.Renfe445 wrote:Esa supuesta línea 12 no la querían hacer como una prolongación de la línea R3 a Castelldefels?
Primer es va projectar a principis de segle la L12, sortint des de Sarrià (FGC) fins a Castelldefels, en certa manera seria una prolongació natural de la L6. Però uns anyets més tard van cancel·lar el projecte. Suposo que per ser car, ja que volien fer-ho tot sota terra i no a nivell de carrer o viaducte (com haurien fet a qualsevol altre lloc del món).
De l'anul·lació van sortir altres propostes, la primera, prolongar L6 com a mínim fins a Finestrelles i L3 fins a Sant Feliu. Renfe va fer després el seu pla de rodalies amb la prolongació de la R3.
Jo faria un ferrocarril tipus metro, tant modest com la LL-A, per tant es pot mantenir la numeració de L12, però en cap cas faria un túnel a excepció d'algún lloc puntual. Vista la gran afluència de busos i transport privat en tot aquell sector sí que és necessària una línia de ferrocarril. El que cal es ser sensat amb la projecció, que si no fem L9's a preu d'or.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
Yo este proyecto siempre lo he conocido como una extension de FGC hacia Castelldefels.
Nunca entendi que esta linea tuviera que llegar a Barcelona si no que su final seria Sant Boi.
Y tengo una duda del articulo cuales serian las 11 estaciones?
Las 4 nuevas serian Castelldefels, Gava, Viladecans y Zona Universitaria.
La Frase de la Alcaldesa tiene tela diciendo que Sant Boi esta Mal comunicada por que solo tiene la linea centenaria del Carrilet, en este caso seria la unica que puede decir que tiene metro y vamos con las frecuencias que tiene para llegar a barcelona o enlazar con 3 lineas de Metro en su recorrido no esta mal.
No es que no lo vea con malos ojos pero saben que la Generalitat no tiene dinero para un proyecto asi en estos momentos y creo que esto es una pataleta del PSC para hacerse notar y se apuntan los de Movem que seran algo parecido al partido de Ada Colau.
Saludos.
Nunca entendi que esta linea tuviera que llegar a Barcelona si no que su final seria Sant Boi.
Y tengo una duda del articulo cuales serian las 11 estaciones?
Las 4 nuevas serian Castelldefels, Gava, Viladecans y Zona Universitaria.
La Frase de la Alcaldesa tiene tela diciendo que Sant Boi esta Mal comunicada por que solo tiene la linea centenaria del Carrilet, en este caso seria la unica que puede decir que tiene metro y vamos con las frecuencias que tiene para llegar a barcelona o enlazar con 3 lineas de Metro en su recorrido no esta mal.
No es que no lo vea con malos ojos pero saben que la Generalitat no tiene dinero para un proyecto asi en estos momentos y creo que esto es una pataleta del PSC para hacerse notar y se apuntan los de Movem que seran algo parecido al partido de Ada Colau.
Saludos.
Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
A mi em sembla que el corredor entre Zona Universitària i Castelldefels és ideal per fer un metro tipus VAL, és a dir:
- gàlib reduït (i per tant túnels de diàmetre menor),
- en viaducte o túnel segons la zona,
- 2-3 estacions per municipi,
- trens de 26m de longitud,
- estacions amb andanes de 30m i un sol accés per estació,
- automatitzat,
- altes freqüències (interval de pas de fins a 1'40" en hora punta).
- gàlib reduït (i per tant túnels de diàmetre menor),
- en viaducte o túnel segons la zona,
- 2-3 estacions per municipi,
- trens de 26m de longitud,
- estacions amb andanes de 30m i un sol accés per estació,
- automatitzat,
- altes freqüències (interval de pas de fins a 1'40" en hora punta).
Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
¿Los coches serían igual que la serie 500 del FMB?Sagrerenc wrote:A mi em sembla que el corredor entre Zona Universitària i Castelldefels és ideal per fer un metro tipus VAL, és a dir:
- gàlib reduït (i per tant túnels de diàmetre menor),
- en viaducte o túnel segons la zona,
- 2-3 estacions per municipi,
- trens de 26m de longitud,
- estacions amb andanes de 30m i un sol accés per estació,
- automatitzat,
- altes freqüències (interval de pas de fins a 1'40" en hora punta).
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
Jo pensava que podria ser la L5 que pogués fer aquest recorregut, després que FGC seria l'ideal per aquest projecte, però vaig canviar d'idea i és millor fer-ho com a recorregut de Rodalies (R3) tal com s'havia proposat.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Re:
La L3 no té que arribar a Sant Feliu, apart d'innecesari, n'hi ha el TRAMBaix que ja va bé, faria morir la L3 fins al Pont d'Esplugues que faria enllaç al TRAM.Miquel wrote: De l'anul·lació van sortir altres propostes, la primera, prolongar L6 com a mínim fins a Finestrelles i L3 fins a Sant Feliu. Renfe va fer després el seu pla de rodalies amb la prolongació de la R3.
L'ampliació de la L6 i la R3 em semblen perfectes
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Re:
Això no te res a veure amb mi. Són els canvis fins arribar al projecte actual que hi ha definit al PDI per part de la Generalitat.Carlos González wrote:La L3 no té que arribar a Sant Feliu, apart d'innecesari, n'hi ha el TRAMBaix que ja va bé, faria morir la L3 fins al Pont d'Esplugues que faria enllaç al TRAM.Miquel wrote: De l'anul·lació van sortir altres propostes, la primera, prolongar L6 com a mínim fins a Finestrelles i L3 fins a Sant Feliu. Renfe va fer després el seu pla de rodalies amb la prolongació de la R3.
L'ampliació de la L6 i la R3 em semblen perfectes
El metro de Barcelona amb motoristes!
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
La L5 no es pot perllongar des de Cornellà per la manera en la que està construida aquesta estació. Si alguna línia de metro ha de ser, només pot ser la L3 o la L6, i cap de les dos les veig anant a Castelledefels.
La línia Castelledefels-Sant Boi ha de ser de tren de rodalies o subrubà tipus FGC, perquè un metro ja no és competitiu tan lluny de Barcelona.
La línia Castelledefels-Sant Boi ha de ser de tren de rodalies o subrubà tipus FGC, perquè un metro ja no és competitiu tan lluny de Barcelona.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Re:
No he dit que tinguis que veure, ajjajajaajajjaMiquel wrote: Això no te res a veure amb mi. Són els canvis fins arribar al projecte actual que hi ha definit al PDI per part de la Generalitat.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
Prou l'han cagada amb la L9 del metro i les seves giragonses pel Prat com perquè a sobre vulguin el mateix a la resta. Un tren normal i corrent, amb relatives poques parades per municipi (segons extensió i densitat, 2 màxim 3). Fer-lo tot soterrat és una bogeria i una despesa de diners innecessària com a mínim.
Als Països Baixos, on la densitat de població i l'extensió de les ciutats és molt major no estan soterrades les vies gairebé enlloc.
Als Països Baixos, on la densitat de població i l'extensió de les ciutats és molt major no estan soterrades les vies gairebé enlloc.
Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
Les tres ciutats que es beneficiarien del projecte (Castelldefels, Gavà, Viladecans i Sant Boi) estan densament urbanitzades i separades per polígons industrials bàsicament. Veient aquest panorama, m'agradaria saber els que defenseu una línia en superficie de quina manera ficarieu un tren convencional a aquest corredor intentant que les estacions estiguessin als llocs més adequats per absorbir tota la demanda.
Jo també considero que es una autèntica bogeria demanar aquest projecte ara, però es que un tren en superfície seria una inutilitat, ja que les estacions quedarien més a prop del Prat de Llobregat que no dels municipis abans esmentats.
En la meva opinió el millor seria un tramvia.
Jo també considero que es una autèntica bogeria demanar aquest projecte ara, però es que un tren en superfície seria una inutilitat, ja que les estacions quedarien més a prop del Prat de Llobregat que no dels municipis abans esmentats.
En la meva opinió el millor seria un tramvia.
Salut!
#volemL9
#volemL9
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
Tu mateix ho has dit, més extensió! El problema de Gavà, Viladecans i Sant Boi és que són pobles concentrats al voltant del centre, i urbanitzats amb blocs de pisos, que no cases com als Països Baixos.mpn90 wrote:Als Països Baixos, on la densitat de població i l'extensió de les ciutats és molt major no estan soterrades les vies gairebé enlloc.
A més, em pots explicar per on fiques el tren en superfície? Els viaductes existeixen, però no poden ser de 30 metres d'alçada! Que voleu fer, un monorail?!
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
Es podria fer la via paral·lela a la C-32, en Superfície, a costa de carregar-se o Reduir considerablement el Parc Agrari del Llobregat...
Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
Quin sentit té fer la via paral.lela a la C-32?? Ja hi ha l'R2...
L'unic projecte util hauria de passar pel damunt de la C-245, que és on viu la majoria de la poblacio d'aquests municipis, i en aquesta zona és impossible fer res en superficie (ni tan sols un tramvia, donada l'estretor de la C-245).
Per aixo proposava un metro lleuger i economic tipus VAL, on l'objectiu principal no sigui arribar rapidament a Barcelona (per aixo ja hi ha altres mitjans) sino arribar als barris mes poblats i assegurar una bona interconexio amb la resta del Baix Llobregat.
L'unic projecte util hauria de passar pel damunt de la C-245, que és on viu la majoria de la poblacio d'aquests municipis, i en aquesta zona és impossible fer res en superficie (ni tan sols un tramvia, donada l'estretor de la C-245).
Per aixo proposava un metro lleuger i economic tipus VAL, on l'objectiu principal no sigui arribar rapidament a Barcelona (per aixo ja hi ha altres mitjans) sino arribar als barris mes poblats i assegurar una bona interconexio amb la resta del Baix Llobregat.
Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
Potser per això amb un bus ja n'hi ha prou, no?Sagrerenc wrote:Per aixo proposava un metro lleuger i economic tipus VAL, on l'objectiu principal no sigui arribar rapidament a Barcelona (per aixo ja hi ha altres mitjans) sino arribar als barris mes poblats i assegurar una bona interconexio amb la resta del Baix Llobregat.
Re: Els alcaldes del Delta del Llobregat volen la L12
Aquí doncs, sembla que em donis la raó, ja que l'espai físic amb gent molesta per l'impacte acústic del tren seria molt menor, no?bigcoaster wrote:Tu mateix ho has dit, més extensió! El problema de Gavà, Viladecans i Sant Boi és que són pobles concentrats al voltant del centre, i urbanitzats amb blocs de pisos, que no cases com als Països Baixos.mpn90 wrote:Als Països Baixos, on la densitat de població i l'extensió de les ciutats és molt major no estan soterrades les vies gairebé enlloc.
A més, em pots explicar per on fiques el tren en superfície? Els viaductes existeixen, però no poden ser de 30 metres d'alçada! Que voleu fer, un monorail?!