https://drive.google.com/open?id=1HrOFU ... sp=sharing
He fet una segona versió del mapa.
He fusionat el metro actual, l'ampliació, i el tram i l'he integrat en una sola xarxa. Està dividida en dos colors: soterrada i en superfície.
He posat les estacions actuals, i les futures, en apartats diferents.
Aquesta hipotètica nova xarxa de metro de Palma seria ±85% tram lleuger, compartint traçat amb cotxes. Si l'anomeno Metro és per posar-li algun nom. Suposo que em poso a la pell del polític de torn amb llenguatge de grandesa.
Seria una xarxa única en teoria, pero en la pràctica tindria dos tipus de trens/trams. Els de la M1 i M2 (els que ja existeixen avui dia) serien trens/trams pròpiament dits, i tindrien via de tren pròpia, amb grava (excepte al casc antic), i via doble a la via troncal que va fins a Inca. També seria així una M3 que aniria fins a l'aeroport (i que, recordem, continuaria fins a Manacor).
La resta de linies serien totes trams petits i lleugers en superficie, compartint espai amb cotxes normalment. Al casc antic estarien soterrades. A llocs com traçat de les muralles tindrien espai propi. Etc. Al centre del casc antic, i a la zona de l'hospital Son Espases la configuració de la via tindria que soportar ambdós tipus de transports.
Això últim ho dic perquè també he afegit una línia de tren-tram de via única que aniria fins a Peguera (al costat de Santa Ponça), normalment sota o al costat de l'autopista, que començaria el traçat en una divergència després de l'estació de Camí dels Reis i també aprofitaria part del traçat de la linia de tram que passa per aquest hospital.
Per tot això he acabat afegint els llocs (sense posar nom) de les estacions de trens, trams i etc de Palma i al voltant, i després, també els dels trams de les altres ciutats.
Les linies del metro/tram de Palma serien les M1, M2 i M3 que he dit abans, més, sense ordre aparent:
-La linia que iria desde Son Rapinya fins a es Rafal Nou passant pel casc antic
-La linia que aniria desde Son Sardina a l'hospital Son Espases, a la estació central i acabaria connectant amb la linia anterior a la plaça Miquel Dolç (l'última part del trajecte la compartiria amb la linia de circunvalació exterior)
-La linia de circunvalació exterior, vualá. Que aniria desde una banda de la costa de Palma, desde es Portixol, donant la volta per la ciutat fins a acabar en el port.
-La linia de circunvalació interior, que faria el trajecte de les antigues muralles. Aquesta seria l'unica via de la ciutat amb traçat propi constant, donat que té l'espai suficient. També aniria per la costa de la ciutat de Palma (3 estacions a cada banda després de la circunvalació).
-3 linies a la costa. Una desde la punta Oest de la linia, a Portals Nous, fins a on comença la circunvalació interior, una segona desde la punta Est a S'Arenal fins a on comença la circunvalació interior, i una tercera central, que aniria des de Porcopí fins a la Cala Gamba, on es desviaria i faria un trajecte curt fins al Mercabarna (amb connexió a l'Aeroport).
La major part dels traçats serien de via única i mixta, no doble, no crec que hi hagi demanda per més.
I les linies de tren/tram de l'illa de Mallorca en general serien aleshores:
-La que aniria fins a Peguera, des de l'estació central.
-La que aniria fins a Inca, també des de l'estació central.
-La que aniria fins a Pollensa, també des d'allà.
-La que aniria fins a Manacor a través de Inca des de Palma també.
-La que aniria fins a Manacaor també, però a través de Campos.
-La que aniria des de Manacor fins a Cala Ratjada, amb horaris coordinats amb les dos linies anteriors.
- I com a extra, si algun dia el govern li apetese integrar la linia de Soller amb les altres, també aquesta (afegint una estació nova a Palmanova).
Buenu, tot això es veu més clarament de forma visual que no pas explicat però ho dic per remarcar els objectius de la reforma del mapa.