Page 1 of 1

Reforma del carrer Pere IV

Posted: Tuesday 17/05/2016 19:10
by m.h.t.
Ha començat la reforma del carrer Pere IV, l'antiga Ctra. de Mataró (antiga N-II). L'avinguda passa, en el seu tram central, de doble sentit a sentit únic (com ja va quedar el tram sud als anys 70), amb una reducció de carrils de 5 (3+2) a només 1 (1 de circulació, 1 de serveis i carril bici).

I, aquí un altre detall important: sense transport públic. Han determinat que els autobusos fan nosa i els han desallotjat, enviant-los a carrers adjacents (Tànger i Pallars) allunyats entre sí i que empitjoraran el servei de bus a l'eix :flecha Rutes alternatives Bus / Plànol TMB / Plànol AMB
En Don Ramón ja ha posat al seu lloc al regidor de districte de Sant Martí: :D
Sort que al tram nord el carrer continuarà sent de doble sentit amb transport públic.

Re: Reforma del carrer Pere IV

Posted: Tuesday 17/05/2016 23:10
by Miquel
Això ho veig el 28 de Desembre i em penso que és una broma.... :emprenyat :emprenyat

Re: Reforma del carrer Pere IV

Posted: Wednesday 08/06/2016 23:43
by Oriolix
Per fer les obres de Pere IV (el conestable de Portugal?), s'han desviat els busos de TMB 40 i 42, i de Tugsal B20 i B25 que van en direcció a Urquinaona, fent-los passar un tros per Tànger, però a continuació fent-los baixar per Roc Boronat per tornar a agafar direcció centre per Almogàvers. Allà per Almogàvers arriben fins a Lluís Companys, on han de tornar a girar cap a la dreta fins Arc de Triomf, i allà agafar Ronda de Sant Pere.

No sé si a can TMB (i a Tugsal) se n'han assabentat, però deu fer un parell d'anys ben bons que Tànger té continuïtat amb Ali-Bei (abans quedava tallat a Marina), i que tot el carrer Marroc-Tànger-Alí-Bei és en la mateixa direcció fins que mor a Ronda de Sant Pere. És a dir, tots els busos que anaven per Pere IV, i ara s'han desviat, podrien tenir un camí absolutament recte fins a la Ronda Sant Pere, estalviant-se fins 4 girs: Tànger-Roc Boronat, Roc Boronat-Almogàvers, Almogàvers-Lluís Companys i Lluís Companys-Ronda de Sant Pere.

Ho pinto en blau sobre el plànol del recorregut del 40, però el mateix valdria sobre les altres línies indicades
bus_tanger.gif
bus_tanger.gif (130.07 KiB) Viewed 7793 times

Re: Reforma del carrer Pere IV

Posted: Wednesday 08/06/2016 23:56
by albert28
Oriolix wrote:Per fer les obres de Pere IV (el conestable de Portugal?), s'han desviat els busos de TMB 40 i 42, i de Tugsal B20 i B25 que van en direcció a Urquinaona, fent-los passar un tros per Tànger, però a continuació fent-los baixar per Roc Boronat per tornar a agafar direcció centre per Almogàvers. Allà per Almogàvers arriben fins a Lluís Companys, on han de tornar a girar cap a la dreta fins Arc de Triomf, i allà agafar Ronda de Sant Pere.

No sé si a can TMB (i a Tugsal) se n'han assabentat, però deu fer un parell d'anys ben bons que Tànger té continuïtat amb Ali-Bei (abans quedava tallat a Marina), i que tot el carrer Marroc-Tànger-Alí-Bei és en la mateixa direcció fins que mor a Ronda de Sant Pere. És a dir, tots els busos que anaven per Pere IV, i ara s'han desviat, podrien tenir un camí absolutament recte fins a la Ronda Sant Pere, estalviant-se fins 4 girs: Tànger-Roc Boronat, Roc Boronat-Almogàvers, Almogàvers-Lluís Companys i Lluís Companys-Ronda de Sant Pere.

Ho pinto en blau sobre el plànol del recorregut del 40, però el mateix valdria sobre les altres línies indicades
bus_tanger.gif
Però diria que Carrer Almogàvers tens parades ja fetes i a Ali Bei diria que no, si algu pot confirmar-ho.

40, 42, B20 i B25

Posted: Thursday 09/06/2016 0:39
by Javi M
Si fan l'excursió per Almogàvers/Pallars, deu ser perquè allà també cal que hi arribi el transport públic.

Re: Reforma del carrer Pere IV

Posted: Thursday 09/06/2016 1:13
by foronda 141
Jo trovo una bestiesa la desviació de busos del carrer Pere IV. El pas de busos per aquest carrer cumplia una funció perfecte d'eix intermig entre H12 i H14 molt allunyats entre si. A mes hi ha molta distancia entre el recorregut d'anada i tornada.
Feia molta falta remodelar el carrer, es cert, doncs l'ultima urbanització es va fer el 1965 quan van treure els tramvies, pro crec que tampoc es un carrer tan important per gastar tans diners i que sigui un jardí, donat que els veïns i el comerç que hi ha es escàs a la part central, i inexistent als extrems ja que es totalment industrial. Es podria haver fet continuant la reforma entre Marià Aguiló i Lope de Vega que va deixar dos carrils per sentit i unas amplias voreras fa ja uns anys, inclùs deixan un carril per sentit i prohibir el pas del trànsit convencional.
A mi em sembla bé que vulguin pacificar el tránsit i fins i tot suprimirlo, pro el pas del bus, taxis i vehicles de servei es imprescindible i es te que respectar, al igual que el dels bombers que tenen la seu al carrer Castilla, i que ara tindrán que fer una volta segons on sigui el servei.
Alguna cosa semblant ens trovarem aviat al carrer Taulat, doncs de l'Associació de Veïns del Poblenou es demana que els busos 26 i V27 circulin per García Faria, donat que el carrer Taulat te alguns trams en plataforma elevada, i las voreres son molt estretas.
Doncs que el tallin el transit privat, pro si algun vehicle te que pasar, precisament son els busos i taxis. Es mes jo també canviaria el H16 perque pases per el carrer al ser un punt mes cèntric que Garcia Faria.

Re: Reforma del carrer Pere IV

Posted: Sunday 22/01/2017 19:47
by m.h.t.
Els veïns ja n'han dit 'prou'. La Taula Eix Pere IV ha demanat formalment a l'Ajuntament recuperar la continuïtat de l'eix, un carril bus bidireccional i que aquest no s'inclogui a la "superilla". De fet, això contempla recuperar la trama interrompuda pel Parc del Centre (intercanviant-la per Cristòbal de Moura, tal i com està ara) i no restringir la circulació als veïns, cosa que ha provocat un cúmul de desviaments a la zona (tant de cotxes com busos) i la desertització de l'eix:

Els veïns de Pere IV proposen donar-hi continuïtat i reorientar el 22@ a l’economia social

Recuperar la continuïtat de l’Eix Pere IV


Pel que fa a la mobilitat, demanen garantir la continuïtat de l’eix, que s’ha vist trencada pel Parc Central i la nova superilla del Poblenou. Volen un doble carril per l’autobús i un carril bici que recorrin tot el carrer de Pere IV en línia recta (3,5 km), sense desviar-se per la superilla. De fet, les superilles són agrupacions de nou illes de la trama urbana de Cerdà i aquests veïns justament reivindiquen les trames urbanes singulars que s’articulen al voltant del carrer de Pere IV.

FONT: BTV Notícies (vídeo a l'enllaç)

Re: Reforma del carrer Pere IV

Posted: Friday 27/04/2018 14:45
by m.h.t.
La 2a fase de reforma del carrer Pere IV comença el proper 5 de maig. Comprén el tram entre Rbla. Prim i Josep Pla. :ok

Image

Encara no s'ha anunciat formalment, però l'AMB ja ha notificat el desviament de les línies B25 i N11 sentit BCN per Cristòbal de Moura i n'està retirant les marquesines:

http://www.ambmobilitat.cat/Principales ... encia=8643
http://www.ambmobilitat.cat/Principales ... encia=8638

Observeu que per l'N11 és "provisional", mentre que per la B25 és "definitiu". Doncs, d'aquí a poc passarà a circular per Gran Via (autopista C-31) de forma semidirecte.

Aquest tram de carrer, això sí, continuarà sent de doble sentit. Haurem de veure si hi han més canvis a la xarxa de bus o deixen aquest tram sense bus diürn. El Poblenou no pot perdre tanta cobertura en bus com està perdent. :?

Re: Reforma del carrer Pere IV

Posted: Friday 27/04/2018 16:23
by Renfe445
Pero cuando llegue la M25, qué línea sería la que pasaría por Pere IV desde la Rambla Prim hasta el eje Almogàvers/Pallars? La H14? A dónde habrá que hacer correspondencia?

Re: Reforma del carrer Pere IV

Posted: Friday 27/04/2018 16:58
by foronda 141
I direcció Badalona queda igual ????

Re: Reforma del carrer Pere IV

Posted: Saturday 28/04/2018 18:41
by m.h.t.
Doncs al final s'ha modificat el projecte de forma unilateral i sense comptar amb ningú.

L'Ajuntament ha decidit, contra el que es va acordar, que tot Pere IV passa a sentit únic (sentit Besòs/Badalona):

http://ajuntament.barcelona.cat/premsa/ ... nda-besos/

:flecha Secció planificada a aquest tram

Podem veure una avinguda amplíssima, amb voreres descomunals i parterres, i un mini-carril per a vehicles (i busos que no hi seran). I tot el trànsit sentit BCN Centre cap a carrers interiors del barri. :cop

La fòbia als carrers amb doble sentit de l'Ajuntament de BCN és malaltissa, així com a qualsevol carretera ampla. O la no-acceptació dels carrers pre-Cerdà com a vies troncals, també.