Page 1 of 5

Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Wednesday 18/05/2016 10:49
by metring
Derivat d'aquesta notícia:
http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 019#205181

La estación londinense de Lea Bridge celebra su reapertura.

Después de 31 años cerrada, Lea Bridge vuelve a ofrecer comunicación con el centro de Londres.

La reapertura de la estación londinense, en la línea de Lea Valley al noreste de la ciudad, pretende dinamizar la zona de Leyton facilitando el enlace rápido y directo con algunas de los intercambiadores más destacados de Londres como Stratford y Tottenham .

(18/05/2016) La remodelación y entrada en servicio de la estación del noreste de Londres ha costado 11,6 millones de libras y está previsto que pueda ser utilizada por más de 350.000 pasajeros al año hacia 2031. Por el momento, los trenes, operados por Greater Anglia, tienen una frecuencia de media hora.

El estación alberga dos andenes, una nueva pasarela, ascensores, máquinas expendedoras de billetes, lectores de tarjetas inteligentes, zonas de espera o refugio y puntos de ayuda.

Según las autoridades de Leyton, la reapertura de la estación significa una mejora del acceso de todo el pueblo a Londres y reforzar el potencial económico de la zona, además de ofrecer a las familias jóvenes una opción residencial.

La estación de Lea Bridge se inauguró en 1840 cayendo en desuso en las décadas de los años 70 y 80. British Rail cerró en julio de 1985.
Quins estacions clausurades de Catalunya, Espanya o de la resta del món creieu que es podrien reobrir i amb quina justificació?

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Wednesday 18/05/2016 11:18
by wefer
metring wrote:Quins estacions clausurades de Catalunya, Espanya o de la resta del món creieu que es podrien reobrir i amb quina justificació?
Caldes, Banyoles, Olot, Palamós, Palafrugell, La Bisbal d'Empordà, Sant Feliu de Guíxols... totes amb volum de passatgers més que suficient per tenir línies de ferrocarril actualment.

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Wednesday 18/05/2016 11:26
by metring
wefer wrote:
metring wrote:Quins estacions clausurades de Catalunya, Espanya o de la resta del món creieu que es podrien reobrir i amb quina justificació?
Caldes, Banyoles, Olot, Palamós, Palafrugell, La Bisbal d'Empordà, Sant Feliu de Guíxols... totes amb volum de passatgers més que suficient per tenir línies de ferrocarril actualment.
Molt cert! Potser a Catalunya caldria parlar no d'estacions, sinó de reobrir línies!

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Wednesday 18/05/2016 11:42
by Fran-Ikarus
wefer wrote:
metring wrote:Quins estacions clausurades de Catalunya, Espanya o de la resta del món creieu que es podrien reobrir i amb quina justificació?
Caldes, Banyoles, Olot, Palamós, Palafrugell, La Bisbal d'Empordà, Sant Feliu de Guíxols... totes amb volum de passatgers més que suficient per tenir línies de ferrocarril actualment.
Algunes són d'aquesta antiga línia, oi?, part de la qual és ara una via verda:
https://ca.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADni ... a-Banyoles

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Wednesday 18/05/2016 12:16
by robertotlh
Suposo que parlem d'estacions clausurades en línies actives. A Catalunya les que conec son:

-Baricentro
-Sant Ildefons
-Peralada
-Platja de Garbet
-Tonyà
-Almacelles

Reobriria Platja de Garbet com a facultativa (a l'estiu tindria molt de sentit), Baricentro (demanda n hi ha i està previst fer-ho), Sant Ildefons (la van tancar per solaparse amb el metro, però crec que la de Renfe i la de metro donen serveis a zones diferents, Almeda la de Renfe i Sant Ildefons la de metro) i Almacelles (el poble es prou gran com per tenir parada de tren).

Peralada si no hi poses un minibús d'aportació està massa allunyada del poble i és perillos anar-hi a peu (passes per el voral de la carretera)

Parlem de reobrir, no pas d'inaugurar

Posted: Wednesday 18/05/2016 12:44
by Fran-Ikarus
A Baricentro no li pot aplicar el concepte de "reobertura". Si de cas, serà una inauguració "diferida" :D

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Wednesday 18/05/2016 13:34
by UT440_132M
Sant Joan de les Abadesses (i la línia des de Ripoll també), només cal veure com va la N-260 en un dia feiner, si no es col·lapsa, bé que suporta força trànsit, i a més, es una carretera força perillosa si no es va amb compte.
Pel contrari, tancaria les de Borgonyà i La Farga de Bebié, o si més no, fer-les facultatives, donat l'escàs passatge que utilitza aquestes estacions.

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Wednesday 18/05/2016 13:38
by genissimon
Fran-Ikarus wrote:
wefer wrote:
metring wrote:Quins estacions clausurades de Catalunya, Espanya o de la resta del món creieu que es podrien reobrir i amb quina justificació?
Caldes, Banyoles, Olot, Palamós, Palafrugell, La Bisbal d'Empordà, Sant Feliu de Guíxols... totes amb volum de passatgers més que suficient per tenir línies de ferrocarril actualment.
Algunes són d'aquesta antiga línia, oi?, part de la qual és ara una via verda:
https://ca.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADni ... a-Banyoles
I d'altres del Tren d'Olot: https://ca.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADnia_Olot-Girona
i d'altres del Sant Feliu: https://ca.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADni ... s_-_Girona

Totes tres, convenientment actualitzades, unificades d'ample (75cm la de Sant Feliu i la de Palamós, 1m la d'Olot) al normal de 1435mm, i unides per Besalú, conformarien un «8» Gironí (*) molt interessant de cara a la mobilitat d'aquelles comarques.

* El nus central estaria a Girona. Girant en sentit horari i anant primer cap a l'est: Girona, Celrà, Bordils, Flaçà, La Bisbal d'Empordà, Palagrugell, Palamós, Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d'Aro, Llagostera, Cassà, Riudellots, Aeroport i Girona altra vegada. L'altra anella, també en sentit horari i començant cap a l'Oest: Girona, Salt, Bescanó, Anglès, La Cellera, Amer, Les Planes, Sant Feliu de Pallerols, La Vall d'en Bas, Les Preses, Olot, Sant Joan les Fonts, Castellfollit, Sant Jaume de Llierca, Argelaguer, Besalú, Serinyà, Banyoles, Cornellà del Terri, Sant Julià de Ramis, Sarrià de Ter i Girona altre cop.

Salut !!

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Wednesday 18/05/2016 18:53
by Sokjo
El baixador de Castellarnau (Sabadell-R4) donaria bona cobertura el barri que porta el mateix nom tot i que, no fa molt, vaig llegir aquí al fòrum o algun diari digital que volien construir una nova estació a escassos metres d'aquesta.

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Wednesday 18/05/2016 20:25
by Don Ramón
genissimon wrote: Totes tres, convenientment actualitzades, unificades d'ample (75cm la de Sant Feliu i la de Palamós, 1m la d'Olot) al normal de 1435mm, i unides per Besalú, conformarien un «8» Gironí (*) molt interessant de cara a la mobilitat d'aquelles comarques.

* El nus central estaria a Girona. Girant en sentit horari i anant primer cap a l'est: Girona, Celrà, Bordils, Flaçà, La Bisbal d'Empordà, Palagrugell, Palamós, Platja d'Aro, Sant Feliu de Guíxols, Santa Cristina d'Aro, Llagostera, Cassà, Riudellots, Aeroport i Girona altra vegada. L'altra anella, també en sentit horari i començant cap a l'Oest: Girona, Salt, Bescanó, Anglès, La Cellera, Amer, Les Planes, Sant Feliu de Pallerols, La Vall d'en Bas, Les Preses, Olot, Sant Joan les Fonts, Castellfollit, Sant Jaume de Llierca, Argelaguer, Besalú, Serinyà, Banyoles, Cornellà del Terri, Sant Julià de Ramis, Sarrià de Ter i Girona altre cop.

Salut !!
Cállese y tome mi dinero!

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Wednesday 18/05/2016 20:51
by ManuFerrandiz_126
Sería interesant reobrirla,parlo de Torrebonica,encara que estigui molt a prop de Terrassa Est esta molt propera a l'hospital de Terrassa, tot i que en aquesta diguin que hi hagin espíritus i fets paranormales... En part estaría be,ja que sería una estació amb un ambient escalofriant,a més sería útil per la seva situació.
Potser no sigui bona idea pero abans,quan estava en us tenía una bona demanda
Salutacions :hola

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Wednesday 18/05/2016 20:56
by Granolleri
Sokjo wrote:El baixador de Castellarnau (Sabadell-R4) donaria bona cobertura el barri que porta el mateix nom tot i que, no fa molt, vaig llegir aquí al fòrum o algun diari digital que volien construir una nova estació a escassos metres d'aquesta.
Exacte, volien fer un baixador que donés servei al barri de Can Llong.

Un altre baixador que es volia fer era el de Terrassa Oest.

En el cas del Vallès Oriental tenim el baixador abandonat de Llerona. Personalment no estic segur si és una bona idea reobir-lo, ja que ja tenen un bon servei d'autobús (cada 30' a Granollers en feiner) i la població és dispersa.

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Thursday 19/05/2016 0:08
by 437.001
metring wrote:Quins estacions clausurades de Catalunya, Espanya o de la resta del món creieu que es podrien reobrir i amb quina justificació?
De Catalunya, que prou pena tenim, aquestes tres:

Crec que la que fa més falta que es reobri és...

Almacelles!!!

La seva reobertura es justifica: els regionals Lleida-Saragossa no és que vagin gaire plens precisament.
Reobrir-la no seria cap miracle de passatgers, però almenys en durien uns quants més.
Això sí, s'hauria d'acondicionar abans de reobrir-la, amb andanes altes i un pas inferior, ja que és una estació en corba bastant tancada, i entre les dues andanes hi ha tres vies.
A més, Almacelles té més habitants que Les Borges Blanques, i l'estació està cèntrica!!

Una altra estació que reobriria urgentment seria...

Castellarnau!!!

Castellarnau es va tancar per falta de passatgers, estava a una zona massa poc poblada de Sabadell.
Però... avui dia Sabadell ha crescut, i l'estació de Castellarnau ja no es troba allunyada de les cases, i sí que hi ha prou distància des de Sabadell-Nord com per reobrir-la i que generés prou passatgers, si fa no fa tants com Terrassa-Est (que és l'estació que ha substituït la de Torrebonica, que es va tancar alhora que la de Castellarnau i per les mateixes raons).
Hi faria parar tots els rodalies R4 i els regionals L'Hospitalet--Manresa-Lleida.

I una altra estació que em plantejaria reobrir, però no a la seva ubicació original, seria...

Freginals!!!

La situaria més a prop del poble que l'original, que estava més allunyada direcció Ulldecona.
Freginals només té 400 habitants, però està prou a prop d'Amposta i prou a prop de Santa Bàrbara com per atreure passatgers de totes dues poblacions.
Hi pararien els regionals Barcelona-Vinaròs, Barcelona-València, i Tortosa-València.

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Thursday 19/05/2016 10:54
by genissimon
Don Ramón wrote: Cállese y tome mi dinero!
Què vols dir?

Gràcies.

Salut !!

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Thursday 19/05/2016 11:43
by robertotlh
genissimon wrote:
Don Ramón wrote: Cállese y tome mi dinero!
Què vols dir?

Gràcies.

Salut !!
No anem gaire al dia en el tema memes no? :D

Image

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Thursday 19/05/2016 11:59
by genissimon
robertotlh wrote:
genissimon wrote:
Don Ramón wrote: Cállese y tome mi dinero!
Què vols dir?

Gràcies.

Salut !!
No anem gaire al dia en el tema memes no? :D

Image
No. Deu ser que em faig vell.

Continuo sense entendre-ho, però.

Gràcies.

Salut !!

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Thursday 19/05/2016 12:07
by metring
Doncs vol dir que li interessa :D

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Thursday 19/05/2016 12:46
by genissimon
metring wrote:Doncs vol dir que li interessa :D
M'ho sospitava.

Gràcies.

Salut !!

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Saturday 10/06/2017 3:14
by El Maño amañado
Si parlem de Rodalies, jo reobriria:

- De l'R3: Montcada-St. Joan. Encara que, no sé fins a quin punt és bo tenir 3 estacions molt juntetes en funcionamient (St. Joan, Manresa i la Central).

- De l'R4: Castellarnau.

Re: Quina estació reobriríeu i per què?

Posted: Sunday 11/06/2017 2:48
by ortegote
Almeda Renfe