Page 1 of 1

Propostes de fa 20 anys: Metro Diagonal i Regional

Posted: Tuesday 02/12/2008 15:14
by metring
Nota de l'administració: els tres primers missatges provenen d'un altre fil fusionat amb aquest.

Aquí teniu una proposta, de fa 20 anys, que acabo de trobar en un pla d'empresa de TMB, sobre una línia de metro lleuger per tota la Diagonal:

Re: Propostes de fa 20 anys

Posted: Tuesday 02/12/2008 15:24
by metring
I aquí una altra, d'un metro regional:

"Musho metro"

Posted: Tuesday 02/12/2008 16:03
by Guigui
Sense ser res de l'altre món, la proposta del "tramvia pesat" de la Diagonal deixa l'actual pegot a l'alçada de les clavegueres.

Per altra banda, resulta que la prostitució del terme "metro" ja ve de lluny. En tenim dos exemples que ja tenen una edat. Posats a fer, perquè no metritzem d'una vegada tota la nomenclatura? TMB = Transport de Metro de Barcelona, amb "metro convencional", "metro lleuger", "metro a l'aire lliure", "metro però no metro", "metro sobre asfalt", "metro sobre asfalt de barri", "metro nocturn", "metro sobre asfalt nocturn", "metro inclinat", "metro vintage", "metro suspès" i "metro sobre asfalt turístic". La resta de termes, que se'ls empesquin les altres empreses.

:boig

Línia Diagonal 1989

Posted: Wednesday 25/05/2016 9:35
by marc_bcn_2
Hola a tots, obro aquest fil per demanar-vos ajuda, us explico:
Estic fent un reportatge sobre el tramvia per la Diagonal per a la universitat, i vull mencionar projectes anteriors per dotar a l'avinguda de transport públic. Aleshores he trobat informació sobre la Línia Diagonal projectada per TMB ente 1989 i 1992. El cas és que no se si es tracta de metro, tranvia o bus i no he trobat cap més informació que aquest mapa:
Image

Algú que sapiga sobre aquest projecte em podria informar sobre que es volia fer i on podria trobar més dades??
Moltíssimes gràcies!!

Re: Línia Diagonal 1989

Posted: Wednesday 25/05/2016 10:20
by wefer
marc_bcn_2 wrote:Algú que sapiga sobre aquest projecte em podria informar sobre que es volia fer i on podria trobar més dades??
Moltíssimes gràcies!!
Tal com diu la llegenda de la foto, hauries de trobar el document del "Plan de empresa 1989-1992" de TMB. Això ho hauries de poder trobar a la pròpia TMB o a alguna biblioteca especialitzada com la de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona.
No tinc coneixement exacte d'aquesta línia, però per la distància de les parades sembla una línia de bus (de metro segur que no) que s'hauria de crear aprofitant l'obertura de la Diagonal fins el mar... que encara va trigar uns quants anys més a completar-se.

Re: Línia Diagonal 1989

Posted: Wednesday 25/05/2016 10:22
by premixero
era de autobus y su numero debia ser el 77

Re: Línia Diagonal 1989

Posted: Wednesday 25/05/2016 10:34
by metring
wefer wrote:
marc_bcn_2 wrote:Algú que sapiga sobre aquest projecte em podria informar sobre que es volia fer i on podria trobar més dades??
Moltíssimes gràcies!!
Tal com diu la llegenda de la foto, hauries de trobar el document del "Plan de empresa 1989-1992" de TMB. Això ho hauries de poder trobar a la pròpia TMB o a alguna biblioteca especialitzada com la de l'Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona.
No tinc coneixement exacte d'aquesta línia, però per la distància de les parades sembla una línia de bus (de metro segur que no) que s'hauria de crear aprofitant l'obertura de la Diagonal fins el mar... que encara va trigar uns quants anys més a completar-se.
Jo el tinc :D , i es tractava d'una línia de metro lleuger (dícese también tramvia). Cito textualment els motius per a implantar el metro lleuger, llegiu atentament:
"Las motivaciones para la elección del metro ligero en plataforma reservada como modo de transporte idóneo en el eje de la Diagonal son las siguientes:

-Los flujos de transporte que se producen a lo largo de la Diagonal son en la actualitat (parlem de 1989), y lo serán más en el futuro, superiores a los que puede soportar una línea de autobuses. Sin embargo no parece que incluso en el futuro justifiquen una línea de metro convencional.

-Un elevado porcentaje de los desplazamientos que se producen en el eje de la Diagonal son de corta longitud, no siendo el metro convencional el modo de transporte que mejor se adapta a este tipo de mobilidad. Además la existencia de líneas ferroviarias y colectores que cruzan la Diagonal, obligaría a un trazado bastante profundo, en cual es aún más disuasivo de los desplazamientos cortos.

-Un sistema guiado con rodadura metálica es el modo más idóneo para conseguir una plataforma propia totalmente independiente del transporte privado; además estas características facilitan el control y la explotación de la línea.

-La construcción de un metro ligero en superficie es mucho más económica que una línea de Metro convencional.

-La creación de la línea de metro ligero a lo largo de la Diagonal, potenciaría y dinamizaría la remodelación y los asentamientos de población en la Diagonal Sur.

Re: Línia Diagonal 1989

Posted: Wednesday 25/05/2016 11:22
by metring
Ara he vist a a la portada del document que és de desembre de 1988, així que mireu si fa temps que està planejat el tema tramvia al llarg de la Diagonal...

Segurament el trobareu a la biblioteca de Territori i sostenibilitat.

Re: Línia Diagonal 1989

Posted: Wednesday 25/05/2016 12:14
by Sagrerenc
[quad]-La creación de la línea de metro ligero a lo largo de la Diagonal, potenciaría y dinamizaría la remodelación y los asentamientos de población en la Diagonal Sur.[/quad]
Quan parlen de "Diagonal Sur", a mi em fa l'efecte que es refereixen a "Diagonal Mar", que en realitat és "Diagonal Nord".
El estudi no compta evidentment les actuals xarxes de Trambaix i Trambesos que afegiran molts usuaris als que ja preveia l'estudi de 1989.

Re: Línia Diagonal 1989

Posted: Wednesday 25/05/2016 12:26
by metring
Sagrerenc wrote:
[quad]-La creación de la línea de metro ligero a lo largo de la Diagonal, potenciaría y dinamizaría la remodelación y los asentamientos de población en la Diagonal Sur.[/quad]
Quan parlen de "Diagonal Sur", a mi em fa l'efecte que es refereixen a "Diagonal Mar", que en realitat és "Diagonal Nord".
El estudi no compta evidentment les actuals xarxes de Trambaix i Trambesos que afegiran molts usuaris als que ja preveia l'estudi de 1989.

Ja, és que pel que veiem a l'estudi la intenció era de fer tota la xarxa de cop.

Re: Línia Diagonal 1989

Posted: Wednesday 25/05/2016 14:52
by 122-042-132
En aquell moment va ser un Estudi impulsat per la Mercè Sala, que en aquell moment era la presidenta de TMB. Persona de bon record.
Aquest Estudi va ser l'embrió del Trambaix. Salut!

Re: Línia Diagonal 1989

Posted: Thursday 26/05/2016 10:31
by metring
Ei, acabo de descobrir que hi ha un fil força antic on es parlava d'aquest tema, i també d'un altre projecte de metro regional proposat per TMB!

Edito: finalment els he fusionat.

Re: Propostes de fa + de 20 anys: Metro Diagonal i Regional

Posted: Thursday 26/05/2016 10:41
by metring
Aprofito aquest fil per parlar d'un altre projecte del mateix pla d'empresa: el del Metro Regional: la idea era quedar-se amb la infraestructura de Renfe de Mataró fins a Vilanova i la Geltrú. Entre Montgat i Mataró seria la R1 de Rodalies, i a Badalona la línia s'havia de soterrar i crear dues noves estacions en aquest municipi al casc antic de Badalona, i una altra a La Salut-Llefià. Les motivacions eren crear un element vertebrador al territori metropolità, donar servei a poblacions que s'han anat incrementant durant anys. El traçat hauria anat aparellat amb l'aixecament de la via al Poble Nou, Verneda, Sant Adrià i Badalona, permetent l'apertura de Barcelona i els dos darrers municipis al mar. A més, contemplava canviar la ubicació de l'estació de Mataró en una posició més cèntrica.

Re: Línia Diagonal 1989

Posted: Tuesday 07/06/2016 16:44
by metring
marc_bcn_2 wrote:Hola a tots, obro aquest fil per demanar-vos ajuda, us explico:
Estic fent un reportatge sobre el tramvia per la Diagonal per a la universitat, i vull mencionar projectes anteriors per dotar a l'avinguda de transport públic. Aleshores he trobat informació sobre la Línia Diagonal projectada per TMB ente 1989 i 1992. El cas és que no se si es tracta de metro, tranvia o bus i no he trobat cap més informació que aquest mapa:
Image

Algú que sapiga sobre aquest projecte em podria informar sobre que es volia fer i on podria trobar més dades??
Moltíssimes gràcies!!
Per si a en marc_bcn_2 o a qui sigui li interessa per al seu treball, he trobat això al catàleg de la Xarxa de Biblioteques Municipals de Barcelona, ni que sigui com a raresa, ja que només el tenen a dues biblioteques:

Títol A la feina en tramvia! : propostes per accedir a polígons industrials i centres de treball de Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat i Sant Joan Despí amb el Trambaix
Publicació Barcelona : TRAM (etc), [2006?]


No té ni ISBN, suposo que va ser un document per a promocionar el tramvia.

Re: Propostes de fa + de 20 anys: Metro Diagonal i Regional

Posted: Sunday 10/07/2016 14:06
by Don Ramón
metring wrote:Aprofito aquest fil per parlar d'un altre projecte del mateix pla d'empresa: el del Metro Regional: la idea era quedar-se amb la infraestructura de Renfe de Mataró fins a Vilanova i la Geltrú. Entre Montgat i Mataró seria la R1 de Rodalies, i a Badalona la línia s'havia de soterrar i crear dues noves estacions en aquest municipi al casc antic de Badalona, i una altra a La Salut-Llefià. Les motivacions eren crear un element vertebrador al territori metropolità, donar servei a poblacions que s'han anat incrementant durant anys. El traçat hauria anat aparellat amb l'aixecament de la via al Poble Nou, Verneda, Sant Adrià i Badalona, permetent l'apertura de Barcelona i els dos darrers municipis al mar. A més, contemplava canviar la ubicació de l'estació de Mataró en una posició més cèntrica.
Me hace gracia que este tipo de "Metros regionales" que han habido muchas propuestas oficiales y no oficiales, en el fondo refuerzan el centralismo (a nivel de movilidad) de Barcelona, porque no dejan de ser líneas centradas en mover a gente desde/hacia Barcelona. Para eso mucho más fácil mejorar, ampliar y ramificar las líneas existentes, y complementarlas con buenos transportes locales en las demás poblaciones. Sino luego pasan esas cosas de que es más fácil ir a Barcelona que al pueblo de al lado. Veo que hay gran tradición de proyectos megalómanos que pretenden reinventar la rueda. Triste que no haya la capacidad intelectual de plantear pequeños proyectos que pasito a pasito vayan resolviendo los problemas, y que todo se quiera hacer con un solo macroproyecto que será la solución a todos nuestros problemas, y que inevitablemente acaba cincuenta mil años en obras.