Freqüències de metro inadmissibles

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Freqüències de metro inadmissibles

Post by Guigui »

Avui al matí (dissabte, 10.30 hores) he hagut d'esperar a Diagonal L5 7 minuts perquè vingués el següent metro (havent-me marxat l'anterior als nassos), i a l'andana del davant estava igual. I els trens, plens com en hora punta.

A què juga TMB?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
trenesrenfe123
N6
N6
Posts: 183
Joined: Wednesday 30/03/2016 20:36

Re: Freqüències de metro inadmissibles els matins de dissabt

Post by trenesrenfe123 »

Guigui wrote:Avui al matí (dissabte, 10.30 hores) he hagut d'esperar a Diagonal L5 7 minuts perquè vingués el següent metro (havent-me marxat l'anterior als nassos), i a l'andana del davant estava igual. I els trens, plens com en hora punta.

A què juga TMB?
Doncs no ets l'únic que s'ha hagut d'esperar 7 minuts. La mateixa freqüència tenia a la tarda a l'hora del partit de fútbol...

A més, a L5 Cornellà avui estava només disponible una sola andana, desconec per què. Els conductors canviaven de cabina per la mateixa andana, sense entrar a les vies mortes del túnel. Igual té alguna cosa a veure, perquè normalment a Cornellà quan un tren arriba de la Vall d'Hebron l'altre ja està preparat per marxar a l'altra via.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tot el dia igual

Post by Guigui »

Aquest vespre ho he tornat a constatar, però només a la L5: mentre aquesta continuava tenint freqüències de 7 minuts, a la L3 eren més normals per un dissabte, de 4.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Canvi d'agulles

Post by Javi M »

Potser té quelcom a veure amb això.

La data prevista per al tall era a partir de l'11 de Novembre, però potser ho han endarrerit, i en comptes de tallar el tram en qüestió s'han estimat més reduir les freqüències.
adriaesc
N7
N7
Posts: 490
Joined: Sunday 04/05/2014 18:54
Location: Llucmajor (L4)

Re: Canvi d'agulles

Post by adriaesc »

Javi M wrote:Potser té quelcom a veure amb això.

La data prevista per al tall era a partir de l'11 de Novembre, però potser ho han endarrerit, i en comptes de tallar el tram en qüestió s'han estimat més reduir les freqüències.
Segons aquell tweet el tall es produirà del 3 a l'11 de desembre, no de novembre
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Freqüències de metro inadmissibles

Post by metring »

Javi M wrote:Potser té quelcom a veure amb això.

La data prevista per al tall era a partir de l'11 de Novembre, però potser ho han endarrerit, i en comptes de tallar el tram en qüestió s'han estimat més reduir les freqüències.
Pinta més aviat que té a veure amb això http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=14327 . Que no haguem de fusionar els fils perquè falten trens per culpa de que no hi ha prou personal...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Plantilla per línies? No pas...

Post by Guigui »

Tindria poc sentit, perquè els conductors que porten 5000 a la L3 poden fer-ho també a la L5, i a la primera bé que hi havia una freqüència prou decent.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
oscsanchez6
N5
N5
Posts: 158
Joined: Sunday 17/11/2013 21:15
Location: Barcelona, Catalunya

Re: Tot el dia igual

Post by oscsanchez6 »

Guigui wrote:Avui al matí (dissabte, 10.30 hores) he hagut d'esperar a Diagonal L5 7 minuts perquè vingués el següent metro (havent-me marxat l'anterior als nassos), i a l'andana del davant estava igual. I els trens, plens com en hora punta.
A què juga TMB?
Guigui wrote:Aquest vespre ho he tornat a constatar, però només a la L5: mentre aquesta continuava tenint freqüències de 7 minuts, a la L3 eren més normals per un dissabte, de 4.

La freq. programada a l'L5 els dissabtes entre les 10 del matí i les dues de la matinada és de 7:00. La de l'L3 de 10 a 13 de 6:42, de 13 a 22h de 5:07 i de 22h a 2 de la matinada de 7:15.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Vergonyós

Post by Guigui »

Si és així, és una vergonya absoluta. No ho dic per caprici: només cal veure com les persones van enllaunades als trens.

Però mentre a TMB surtin els comptes (per als directius, és clar), cap problema...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
brunorro
N1
N1
Posts: 3
Joined: Monday 21/11/2016 12:20

Re: Freqüències de metro inadmissibles

Post by brunorro »

Hola, aquest és el meu primer missatge i, tot i que sigui per plorar, imagina't la cara que se'm queda quan, un dilluns en plena hora punta, el tram T3 em passa cada 14 minuts (i a partir de les 21:00, cada 20 minuts llargs)

Potser aquests 7 minuts són el preu de tenir metro obert tota la nit. No sé si és just o no, però no m'estranyaria que els conductors ho negociéssin així.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Dues empreses diferents

Post by Guigui »

El Tram i el metro són dues empreses diferents. Per tant, és impossible que hi hagi compensacions de les condicions laborals per als seus respectius empleats.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
brunorro
N1
N1
Posts: 3
Joined: Monday 21/11/2016 12:20

Re: Dues empreses diferents

Post by brunorro »

Guigui wrote:El Tram i el metro són dues empreses diferents. Per tant, és impossible que hi hagi compensacions de les condicions laborals per als seus respectius empleats.
a) Sóc conscient que són dues empreses diferents i
b) el tram no està obert tota la nit de Dissabte

Estic comparant i dient que em donaria amb una pedra a les dents si només hagués d'esperar 7 minuts a la parada del T3
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Dues empreses diferents

Post by oriolp13 »

brunorro wrote:
Guigui wrote:El Tram i el metro són dues empreses diferents. Per tant, és impossible que hi hagi compensacions de les condicions laborals per als seus respectius empleats.
a) Sóc conscient que són dues empreses diferents i
b) el tram no està obert tota la nit de Dissabte

Estic comparant i dient que em donaria amb una pedra a les dents si només hagués d'esperar 7 minuts a la parada del T3
Crec que tampoc es pot comprarar el volum d'usuàris que porta el metro amb els del Tram. Una freqüència de 7 minuts un dissabte al matí/tarda és totalment inadmissible i insuficient, de la mateixa manera que es podria considerar que a la T3 hauria de ser algo més alta en hora punta (i que probablement no ho sigui perquè el tram comú no doni per més).
Salutacions,

Oriol
MZA_1600
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 30/08/2008 13:22

Re: Freqüències de metro inadmissibles

Post by MZA_1600 »

Guigui wrote:Avui al matí (dissabte, 10.30 hores) he hagut d'esperar a Diagonal L5 7 minuts perquè vingués el següent metro (havent-me marxat l'anterior als nassos), i a l'andana del davant estava igual. I els trens, plens com en hora punta.

A què juga TMB?
Tens tota la raó. Hauria de ser de 50 segons, com a màxim.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sarcasme

Post by Guigui »

Tu riu-te'n, però ja m'agradaria veure-t'hi com a usuari, enllaunat després d'esperar-te més temps del compte. No és normal, t'ho miris com t'ho miris.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Metro i Tram

Post by Javi M »

MZA_1600 wrote:Tens tota la raó. Hauria de ser de 50 segons, com a màxim.
Com diu en Guigui, ja no es tracta només de l'espera a l'andana, sinó de "l'enllaunament" posterior a bord del tren. A Barcelona es va decidir fer la xarxa amb andanes aptes per a 5 cotxes (amb el consegüent estalvi a la infraestructura) a canvi de freqüències de pas de trens més altes (amb la consegüent despesa en l'operació). Així que ara no queda altra que mantenir les freqüències, i 7' durant tot el dia no és admissible.

Pel que fa al Tram, les freqüències de la T3 (i de les altres dues línies) durant l'hora punta és de 12', no de 14'. Durant la resta del dia les freqüències són d'entre 14' i 16', i a la nit, de 20' o més. Més que la saturació del tram comú, el limitant és el nombre de combois disponibles. I en concret a la T3, la freqüència màxima de 12' ve donada pel tram de via única entre Rambla de Sant Just i Montesa (es triga 6' a recorre'l, i a l'hora punta els tramvies es creuen just abans d'entrar-hi i just després de sortir-ne). Es podrien fer encreuaments a la parada intermitja, que és de doble via, però això seria a costa d'augmentar el temps de recorregut, ja que en no equidistar de les estacions anterior i precedent, un dels dos tramvies hauria d'esperar a l'altre.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Freqüències de metro inadmissibles

Post by Ecomobisostrans »

Doncs apa que no hi haurà espai per fer via doble !!! Encara que sigui de Llevant al punt mig de la via única, aixi es creuarien be i podria haver cada 6 o 8 minuts
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

T3 i TramBaix

Post by Javi M »

Sí que hi ha espai, cert. De fet a tot el trajecte, potser excepte al pas sota la B-23. Tot i així, el que s'ha de fer es unir Pont d'Esplugues i Rambla de Sant Just a través de Laureà Miró, i aquest desdoblament ja no caldria.

De totes maneres, tampoc no hi hauria combois suficients com per a cobrir el TramBaix cada 6-8', ni demanda suficient fora de les hores punta. Ara bé, al matí molts serveis haurien d'anar en doble, perquè les aglomeracions són aberrants. La gent ha de fer cua i esperar varis tramvies per a poder pujar-ne a un, i això és quelcom inadmissible i a més és a l'únic punt de tota la xarxa de transport metropolità on es dóna aquesta circumstància. Si passés al metro es posaria el crit al cel (i amb raó), i al TramBaix passa cada dia.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: T3 i TramBaix

Post by oriolp13 »

Javi M wrote:Sí que hi ha espai, cert. De fet a tot el trajecte, potser excepte al pas sota la B-23. Tot i així, el que s'ha de fer es unir Pont d'Esplugues i Rambla de Sant Just a través de Laureà Miró, i aquest desdoblament ja no caldria.

De totes maneres, tampoc no hi hauria combois suficients com per a cobrir el TramBaix cada 6-8', ni demanda suficient fora de les hores punta. Ara bé, al matí molts serveis haurien d'anar en doble, perquè les aglomeracions són aberrants. La gent ha de fer cua i esperar varis tramvies per a poder pujar-ne a un, i això és quelcom inadmissible i a més és a l'únic punt de tota la xarxa de transport metropolità on es dóna aquesta circumstància. Si passés al metro es posaria el crit al cel (i amb raó), i al TramBaix passa cada dia.
És que jo crec que hi hauria d'haver més combois i la flexibilitat de posar-los en composició simple o doble segons la demanda que hi hagi, i poder augmentar també la freqüència en hores punta.
Salutacions,

Oriol
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Avui, L5 i L3 (i qui sap si altres també)

Post by Guigui »

Avui dissabte, la L5 ha tornat a circular sistemàticament (fins on he pogut veure) amb freqüències de 7 minuts, amb l'enllaunament corresponent. I, pel que m'han dit i he vist, en alguns moments, la L3 també anava amb freqüències d'aquest estil.

He enviat una reclamació a TMB, vejam què em contesten.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”