Page 1 of 8
L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zona 1
Posted: Thursday 19/01/2017 22:33
by canalcole
Aquest dilluns l’Àrea Metropolitana de Barcelona farà una proposta a 18 municipis de la zona perquè passin a formar part de la primera corona tarifària amb la intenció d’afavorir l’ús del transport públic i reduir la contaminació.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Friday 20/01/2017 1:15
by UT440_132M
Doncs espero que s'apliqui el mateix per ambdós vallesos i part del Maresme. Si no, serà per agafar a algun directiu pel coll, per no respectar la "equitat", i crear un greuge territorial.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Friday 20/01/2017 7:06
by victorcasta
Es tractaria d'integrar els 18 municipis que formen part de l'AMB però estan a zona 2.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Friday 20/01/2017 9:22
by Fran-Ikarus
A la llista de municipis de l'AMB hom veu de seguida que n'hi ha, de vallesans, en zona 2, i als quals aplicaria la proposta:
https://ca.wikipedia.org/wiki/%C3%80rea ... integrants
La qüestió és que el títol del tema (adaptat del que té el video) no és massa acurat.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Saturday 21/01/2017 17:23
by Sanato
I mentrestant, de Sant Cugat o Cerdanyola a Barcelona 2 zones...
Fas dues estacions de FGC i pagues més que si vas de Castelldefels a Montgat. Això no és fomentar el transport públic sino tot el contrari
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Saturday 21/01/2017 19:23
by França451
Sanato wrote:I mentrestant, de Sant Cugat o Cerdanyola a Barcelona 2 zones...
Fas dues estacions de FGC i pagues més que si vas de Castelldefels a Montgat. Això no és fomentar el transport públic sino tot el contrari
Perdón por el off-topic, pero en este punto, tengo que decirlo.
Si utilizas T-10, T50/30 o T70/30 (en la web oficial de la AMB se indica), se pueden realizar trayectos de 1 zona sin trasbordos entre cualquier estación de Sant Cugat de FGC (que son siete) y Les Planes. Si usas tarjeta ilimitada (T-Día, T-Mes, T-Jova o T-Trimestre DE 1 ZONA, en cualquiera de sus modalidades, o la tarjeta especial para personas en paro, si realizas la primera validación en Les Planes, puedes desplazarte por todo el municipio de Sant Cugat del Vallés, tanto en FGC como en todas sus líneas urbanas y en el A4, siempre que realices trayectos dentro de Sant Cugat en dicha línea. Y como Les Planes pertenece a Barcelona, puedes moverte por todos los puntos de zona 1.
Eso sí: para moverte entre Sant Cugat y Barcelona, deberás bajarte en Les Planes y validar tu tarjeta de nuevo, de modo que realizas trayecto Sant Cugat-Les Planes, o Les Planes-zona 1 AMB, pero NUNCA Sant Cugat-Zona 1 directo. Recuerda que como la T-Dia, T-Jova, T-Mes y T-Trimestre son ILIMITADAS no te tienes que preocupar del número de validaciones que realizas. Por lo que entre Barcelona, Castelldefels, Montgat, Sant Feliú, Montcada o cualquier otro municipio de zona 1 y Sant Cugat del Vallés, no es cierto que pagues dos zonas. En el hilo de
dudas sobre transporte público, este tema se comentó, y yo como usuario de la tarjeta en zona 24 (Les Planes), he podido corroborarlo durante dos años y medio.
Fin del off-topic. Si necesitáis más info, o necesitáis que os lo explique más al detalle, enviadme privado o escribid en el hilo que he indicado, y podremos explicarlo más al detalle.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Saturday 21/01/2017 20:18
by 593Dromedario
França451 wrote:Sanato wrote:I mentrestant, de Sant Cugat o Cerdanyola a Barcelona 2 zones...
Fas dues estacions de FGC i pagues més que si vas de Castelldefels a Montgat. Això no és fomentar el transport públic sino tot el contrari
Perdón por el off-topic, pero en este punto, tengo que decirlo.
Si utilizas T-10, T50/30 o T70/30 (en la web oficial de la AMB se indica), se pueden realizar trayectos de 1 zona sin trasbordos entre cualquier estación de Sant Cugat de FGC (que son siete) y Les Planes. (...)
Més que ser o no fomentar el transport públic, és poc just per pura distància.
Jo seria partidari de fer el contrari del que es proposa: fer més petita la zona 1 al cantó Llobregat (que Viladecans, Gavà i Castelldefels quedin a zona 2). I per la mateixa raó tinc els meus dubtes sobre si Montgat hauria de ser zona 1 o 2: com a "casi extensió de Badalona" s'entén, però ja no està tan a prop de Barcelona. No sé si seria adient el mateix per Sant Feliu o Sant Boi.
El cas és que reduint la zona 1, sent més justos amb distàncies respecte BCN, es podrien abaratir T50/30, TMes, tant de 1 com de 2 zones. Com de 3, probablement. I això sí pot incentivar trajectes més "locals".
Integració zonal, integració municipal
Posted: Saturday 21/01/2017 20:38
by Guigui
Molt senzill: zona 1 només per al municipi de Barcelona. Qui vulgui passar de zona 2 a zona 1, que desfaci la taifa i s'integri al municipi de Barcelona com a nou districte.
A aquest pas, Eth Pont de Rei també acabarà sent zona 1, "per igualtat" o "per a fomentar el transport públic".
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Saturday 21/01/2017 20:55
by fgc113
I què en penseu que només Barcelona siga zona 1, la resta de municipis que ara són zona 1 passen a formar part de la 2 i que tots els bitllets siguen d'un mínim de dues zones? Em sona haver-ho llegit alguna vegada ací.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Saturday 21/01/2017 22:25
by adriaesc
fgc113 wrote:I què en penseu que només Barcelona siga zona 1, la resta de municipis que ara són zona 1 passen a formar part de la 2 i que tots els bitllets siguen d'un mínim de dues zones? Em sona haver-ho llegit alguna vegada ací.
Home, potser només zona 1 la comarca del Barcelonès, que si no el metro hauria de ser de 2 zones, com els autobusos de Tusgsal que arriben a Barna i els de BaixBus.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Saturday 21/01/2017 22:36
by Lluis
Gairebé que el més pràctic ja seria eliminar l'existència de la zona 1. Trobo que la distància no hauria de ser l´únic paràmetre per definir el preu. A la zona 1 hi ha una densitat (espaial i temporal) de transport públic que també es paga. Per exemple a París els abonaments de zona 1 no existeixen, són directament abonaments de 5 zones (que equivalen mes o menys als preus de zona 2 BCN).
Re: Integració zonal, integració municipal
Posted: Saturday 21/01/2017 23:46
by Javi M
Guigui wrote:Molt senzill: zona 1 només per al municipi de Barcelona. Qui vulgui passar de zona 2 a zona 1, que desfaci la taifa i s'integri al municipi de Barcelona com a nou districte.
D'una banda, personalment a mi em semblaria fantàstic que, o bé els municipis que conformen el continu urbà s'integressin sota el mateix ajuntament —com s'ha anat fent al llarg de la història—, o bé que l'Ajuntament de Barcelona desapareixés com a tal, equiparant en competències els districtes a la resta de municipis metropolitans i quedant tots ells sota administració de l'AMB.
D'altra banda, no sé què té a veure aquest tema amb la tarificació dels desplaçaments: ni existeix frontera física entre Barcelona i la resta de municipis, ni el transport públic és competència de l'Ajuntament de Barcelona (ni la gestió ni el finançament). Per tant, tan arbitrari és el criteri de decidir tarifes en funció dels límits administratius dels ajuntaments, com qualsevol altre que no atengui raons urbanístiques i geogràfiques i/o basades en el servei que s'utilitza.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Sunday 22/01/2017 0:36
by fgc113
adriaesc wrote:fgc113 wrote:I què en penseu que només Barcelona siga zona 1, la resta de municipis que ara són zona 1 passen a formar part de la 2 i que tots els bitllets siguen d'un mínim de dues zones? Em sona haver-ho llegit alguna vegada ací.
Home, potser només zona 1 la comarca del Barcelonès, que si no el metro hauria de ser de 2 zones, com els autobusos de Tusgsal que arriben a Barna i els de BaixBus.
Si es posa validació a l'eixida no hi hauria d'haver cal cap problema. Els desplaçaments amb metro des de Barcelona seguirien costant el mateix, perquè els bitllets d'1 zona actuals serien de 2, i els de municipis de la zona 2 tindrien el preu d'1 zona.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Sunday 22/01/2017 2:29
by Carlos González
fgc113 wrote:I què en penseu que només Barcelona siga zona 1, la resta de municipis que ara són zona 1 passen a formar part de la 2 i que tots els bitllets siguen d'un mínim de dues zones? Em sona haver-ho llegit alguna vegada ací.
Que sigui zona 1 només BCN, com que no ho veig, estaría més d'acord, o bé, fer els municipis de l'AMB en zona 1 o que la comarca del Barcelonès sigui en zona 1
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Sunday 22/01/2017 20:52
by m.h.t.
Sembla que l'AMB ha trobat d'aquesta manera la solució a la integració del Transport Púbic dels
municipis metropolitans de la 2ª corona.
Formar part de la
Zona 1 de l'ATM implica traspassar a l'AMB el seu TP
(autobusos, en aquest cas). Ja fa anys que aquest traspàs estaba pendent, i això és un pas més per a la
unificació definitiva de l'AMB.
Això vol dir, també, equiparar el TP als estàndads de qualitat
(tipus de busos, cobertura territorial i freqüències de pas) de l'AMB Zona 1. I això, té un cost: pagar el
Tribut Metropolità.
Perquè formar part de la Zona 1 i l'AMB té un preu. No és cap
"caprici gratuït" ni cap
"privilegi" com estic llegint aquí. En cap post he llegit res sobre que aquests municipis que s'integraran a l'AMB pagaran més IBI en concepte del Tribut de la Mobilitat, que s'inclou al Tribut Metropolità.
Si anar de Castelldefels a Montgat, o de Montcada a Sant Feliu costa menys que anar de Sabadell a Mollet és per una sencilla raó: els municipis metropolitans
ho paguem i els no-metropolitans, no.
I, a més, heu de pensar una altra cosa: la integració
pot suposar el traspàs dels municipis a una zona més baixa: els de la 3 a la 2, la 4 a la 3, i així successivament;
quedant reduïdes a 5 zones tarifàries en comptes de les 6 actuals i, per tant,
reduint-ne tots els bitllets!!
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Monday 23/01/2017 10:32
by Granolleri
m.h.t. wrote:I, a més, heu de pensar una altra cosa: la integració
pot suposar el traspàs dels municipis a una zona més baixa: els de la 3 a la 2, la 4 a la 3, i així successivament;
quedant reduïdes a 5 zones tarifàries en comptes de les 6 actuals i, per tant,
reduint-ne tots els bitllets!!
Això no tan sols passarà, sinó que passarà tot el contrari: moviments comarcals que ara paguen una o dues zones, passaran a pagar dues o tres zones. Per exemple, Badia-Sabadell que no arriba a cinc kilòmetres serà més car que anar de Badia a Barcelona, la qual cosa no té ni cap ni peus. I la ciutat real de referència per a Badia no és Barcelona, és Sabadell... això només provocarà que la línia B1 es buidi, perquè la línia 11 de la TUS es queda a les portes de Badia (i tot i així no es permet la seva entrada), de manera que la gent de Badia anirà a peu a agafar l'11 per no pagar dues zones per anar a Sabadell. Això sí, resuta que TMB sí hi podrà arribar
(fent, a més, competència deslellial a Sarbus) I així tants altres exemples...
A Barcelona com sempre oblideu que no sou el centre de l'univers, i per tant no tothom va a Barcelona. I no és just que a comarques paguem més zones per a desplaçaments més curts, quan l'oferta de transport és molt més reduïda per no dir testimonial en molts casos i a sobre molts cops es fa el servei amb autobusos que vosaltres, després de destrossar els autobusos, ens reveneu a preus totalment desorbitats.
Això l'únic que provocarà és un augment de l'ús del cotxe, amb el consequent augment de contaminació.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Monday 23/01/2017 12:30
by victorcasta
Granolleri wrote:A Barcelona com sempre oblideu que no sou el centre de l'univers, i per tant no tothom va a Barcelona. I no és just que a comarques paguem més zones per a desplaçaments més curts, quan l'oferta de transport és molt més reduïda per no dir testimonial en molts casos i a sobre molts cops es fa el servei amb autobusos que vosaltres, després de destrossar els autobusos, ens reveneu a preus totalment desorbitats.
Clar. Si et venc un Ibiza amb 600.000 km. per 10.000 euros la culpa és meva per vendre-te'l. Potser part de culpa tenen empreses com Sarbus que els hi passen un manteniment ínfim i de mínims a la seva flota per reduir costos. Potser és que Sarbus no adquireix busos nous si no són subvencionats per la Generalitat o el Ministerio per estalviar-se quartos. O potser part de culpa la té la TUS que fot anys i panys que no compra busos nous.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Monday 23/01/2017 13:07
by canalcole
Fran-Ikarus wrote:La qüestió és que el títol del tema (adaptat del que té el video) no és massa acurat.
Ja els he modificat, volia referir-me als pertanyents a la zona 2.
Re: L'AMB proposa ser zona 1 a tots els municipis del Llobre
Posted: Monday 23/01/2017 18:44
by Sanato
França451 wrote:Perdón por el off-topic, pero en este punto, tengo que decirlo
(...)
Fin del off-topic. Si necesitáis más info, o necesitáis que os lo explique más al detalle, enviadme privado o escribid en el hilo que he indicado, y podremos explicarlo más al detalle.
Te perdono por el off-topic si me perdonas a mí también. No creo que toda la población del área metropolitana entre en este foro para saberse estos trucos. Yo voy de BCN a Santcu como mucho 5 veces al año, no me sale a cuenta sacarme una T10 y no tengo abono en mi zona. Solución: voy en coche
Lo han dicho por aquí arriba, hasta que no se implante el coste del transporte por la distancia, este sistema seguirá siendo injusto, pero más beneficioso para las compañías de transporte
Re: L'AMB proposa que els municipis de la zona 2 passin a zo
Posted: Monday 23/01/2017 19:12
by uriol108
Entenc que si "desapareixés" la zona 2, llavors la zona 3 passaria a tenir la tarifa de la 2 i així succesivament...