Dels cotxes mencionats en l'enquesta, el que més m'agrada i el que m'impacta més és el
Tesla Model S. I si pot ser, el de
tracció posterior, ja que així hi ha lo del doble maleter (tant al davant com al darrere).
Doncs, mira... Hi ha una sala d'exposicions de vehicles elèctrics (concessionari no, encara que et poden fer alguns moviments a l'hora d'adquirir un vehicle elèctric si no aquest no es troba l'àmbit espanyol) a Barcelona, justament en el C/ Almogàvers cantonada Badajoz que es diu Electric Garage (també anomenat Evan Motors;
http://www.evanmotors.com/) on pots veure pel teu compte tots els vehicles elèctrics que tenen allà i a més, pujar-te en ells. Lo de conduir-ho, si parlem d'un Tesla, has de tindre 25 anys per a que et donin el permís. Ja ho vaig probar jo, però em va dir que nanai de la Xina, jajajaja! M'hauré d'esperar 2 anys més.
És més, hi ha un noi de Madrid que ara viu amb la seva dona i la seva filla a Noruega i té un canal de youtube dedicat als cotxes elèctrics, sobre tot al Tesla, ja que ell en té un (el Model S P85D, si no recordo malament) i un Nissan Leaf (que l'anomena "sapo",
). Es diu Saúl López i porta ja pràcticament dos anys en el canal;
https://www.youtube.com/channel/UCP92h2 ... xbNqIGY2RQ. D'aquest senyor s'aprén molt de tot i treu en cara totes les mentides, troles o dubtes que digui uns quants de dalt que no en tenen ni idea o que volen seguir conduint vehicles de combustió. Ja sabem com va el món de les empreses i lo de fer pasta...
Doncs, tornant a lo d'abans, a mi m'encanta el Model S. És més, sóc un fanàtic de tot lo que sigui vehicles elèctrics, no obstant molt més en Tesla. Quan em van deixar en la sala, pujar al Model S que tenien allà va ser una passada! Lo còmode que és, lo fàcil que es veu des de dintre i tot. Ample, net, insonoritzat i aïllat. Fins i tot, vaig dir-li al noi que estava per la sala que si era possible que m'ensenyés el maleter. Mira, quan el va obrir... Collons, quan d'espai hi havia! I a sobre, per sota hi havia més espai. I a més, al replegar els seients del darrere, em va comentar el noi «Has visto el pedazo espacio que se ha creado de la nada!? Aquí ahora, si te pilla en algún lado fuera de lugar, con poco dinero o lo que sea, te puedes echar a dormir como si fuera una caravana y hasta caben dos personas adultas sin problema.» I és veritat, quina amplada hi havia, mare meva!
Apart d'això, tinc interès en ell per diverses coses més:
1- Les bateries. Tal i com està construit el cotxe amb les bateries en la part inferior del xassís, fa que es creï amb el pas del aire el fons pla que també es veu en els monoplaces de F1, amb lo que el cotxe té més adherència i és menys probable que bolqui o et faci un estrany. I després està lo de la autonomía. Les bateries de Tesla són úniques i pioneres. Per ser lo que és té una autonomia collonuda. I esclar, a més potència tingui el motor, més autonomia tindrà.
2- Garantia de 8 anys en el Model S. Si et passa qualsevol anomalía o lo que sigui, i si també els tècnics et troben alguna cosa més, encara que tú no ho hagis mencionat per reparar, ells t'ho arreglen sense problemes i senses costos durant 8 anys. Que et falla el motor? Doncs, et posen un de nou, nou. Que hi ha un soroll estrany? T'ho miren i t'ho reparen. Per aquest tema són molt efectius.
3- Càrrega de les bateries del vehicle. Amb els Superchargers de Tesla (en Espanya hi han 7, 8 actualment en funcionament i aquest nº s'anirà ampliant), carregar les bateries no et costa pràcticament res i et surt gratis! També, hi ha l'opció de carregar-ho en un endoll (també, gratuit) en un Centre Comercial, en el carrer o on hi hagi un disponible. Serà més lent, però el cost es 0€. Si es fa a casa, lo millor es fer-lo per la nit, ja que la llum és més barata.
4- Autopilot. A més del control de velocitat ja existent en molts cotxes, també hi ha l'autopilot. Això és una passada! Mercedes va intentar fer el mateix, però el seu és una meeeeeer com la copa d'un pi (Saúl, el noi de youtube, té un video on ho pots comprovar). Però, compte! L'autopilot no està fet per a que vagi sol. És cert que et fatigues menys, però no deixa de ser una ajuda a la conducció, no un sistema autònom que reemplaça al conductor. Per això, Tesla, cada "x" temps et demana que agafis el volant per saber que estàs viu (lo que vindria ser l'home mort del metro, el tram o els trens de la renfe). Si no l'agafes, comença a pitar, s'intensifica el so i si en un temps no fas cas, el cotxe frena a 0.
5- Frenada regenerativa. Això que nomès condueixis fent servir un sol pedal (l'accelerador) també és un avanç molt important. A més, tu pots regular l'intensitat de la frenada al teu gust, amb lo que encara ho fa millor.
I bé, per ara res més. Et deixo per aquí una pàgina perfecte sobre tot lo relacionat amb punts de càrrega, vehicles elèctrics, compra d'ells, etc...
https://www.electromaps.com/