Page 1 of 2

Redistribució de línies a FGC

Posted: Wednesday 12/07/2017 16:28
by davroca5

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Wednesday 12/07/2017 17:52
by Renfe445
davroca5 wrote:Que esperpèntic XD

Image

http://doc.atm.cat/ca/xarxa_ferrov_global.pdf
Al menos han cambiado el nombre del servicio S33 a S3. :twisted:

Lo más gracioso es que no muestran las tipografías utilizadas en las propiedades del documento, que seguro que es la Frutiger (y en menor medida, Helvetica).

Pero en algún lugar de la oficina de la ATM hay un iMac. :D

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Wednesday 12/07/2017 17:54
by fgc113
La línia del Llobregat-Anoia em dóna por. No sé si encara més que la zona 1. :)

El millor és la S9 Quatre Camins - Plaça d'Espanya per a tres trens diaris. Amb tanta línia han hagut de repetir números (L6 i S6 i L7 i S7).

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Wednesday 12/07/2017 18:04
by albert28
Jo trobo bé es diferenciin.

Tot i que aquests de l'ATM quina mala jugada de cara a can TMB, com aquests últims són tan ràpids modificant la cartelleria del metro no donarà temps i es canviarà totes en un període de 5 anys o algo semblant :) :)

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Wednesday 12/07/2017 18:15
by Carlos González
La S9 em sembla molt estúpid, per què si podria parar allà el S3, o millor, la S9 hauria de parar a Piera o per Sant Esteve Sesrovires.....

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Thursday 13/07/2017 15:00
by albert28
A l'estació de Gràcia estan col·locant cartelleria provisional amb les línies actuals, suposu ja hauran canviat la fixa i el dia que es faci el canvi retiren la cartelleria provisional.

En cuanto a Llobregat-Anoia

Posted: Thursday 13/07/2017 17:49
by Renfe445
Carlos González wrote:La S9 em sembla molt estúpid, per què si podria parar allà el S3, o millor, la S9 hauria de parar a Piera o per Sant Esteve Sesrovires.....
Pienso que tienes razón, además, yo voy a ir unos cuantos pasos más allá: a mí me parece estúpido que haya demasiada nomenclatura. Acaso el sistema de destinos que había antes de transformarlo todo en "metro del nosequé" no funcionaba? Yo pienso que en la actualidad funcionaría de maravilla. Más simple y claro.

Pienso que todo esto es para aparentar que tenemos un sistema super rico de líneas, cuando en realidad es una línea sola.

Lo mismo digo para la B-V.

Re: En cuanto a Llobregat-Anoia

Posted: Thursday 13/07/2017 20:57
by Miquel
Renfe445 wrote:
Carlos González wrote:La S9 em sembla molt estúpid, per què si podria parar allà el S3, o millor, la S9 hauria de parar a Piera o per Sant Esteve Sesrovires.....
Pienso que tienes razón, además, yo voy a ir unos cuantos pasos más allá: a mí me parece estúpido que haya demasiada nomenclatura. Acaso el sistema de destinos que había antes de transformarlo todo en "metro del nosequé" no funcionaba? Yo pienso que en la actualidad funcionaría de maravilla. Más simple y claro.

Pienso que todo esto es para aparentar que tenemos un sistema super rico de líneas, cuando en realidad es una línea sola.

Lo mismo digo para la B-V.
Però així és menys confús que en una sola nomenclatura, ja que aquesta tindria cinquanta serveis amb origen i/o destins diferents, i amb parades que uns paren i d'altres no.

Com més ordenadet, més clar per tothom. Si vols anar a La Bonanova, saps que tens o S5 o L6, i no has de preocupar-te si l'hipotètic S1 que has d'agafar te com a destí Sant Cugat, Sarrià, Rubí o Terrassa, i si para a totes o no, i si aquest és el cas, a quines para per estar pendent de la teva.

No hi ha color. :x

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Thursday 13/07/2017 21:35
by Carlos González
Miquel wrote:Però així és menys confús que en una sola nomenclatura, ja que aquesta tindria cinquanta serveis amb origen i/o destins diferents, i amb parades que uns paren i d'altres no.

Com més ordenadet, més clar per tothom. Si vols anar a La Bonanova, saps que tens o S5 o L6, i no has de preocupar-te si l'hipotètic S1 que has d'agafar te com a destí Sant Cugat, Sarrià, Rubí o Terrassa, i si para a totes o no, i si aquest és el cas, a quines para per estar pendent de la teva.

No hi ha color.
Potser si, es cert que estarà ordenat, però no es el cas amb el tema parades, en el mapa dibuixat no canvia els serveis ja que fan parar a totes les estacions (Llobregat-Anoia). Els S3 (o S9) podrien parar a Quatre Camins si està pensat com a futura destinació, i els S9 (o S3) podrien anar cap a Sant Esteve Sesrovires o a Piera (preferible la primera opció) fent com tu vas proposar els S4, un suburbà semidirecte.....

Re: En cuanto a Llobregat-Anoia

Posted: Thursday 13/07/2017 23:28
by 593Dromedario
Miquel wrote:
Renfe445 wrote:
Carlos González wrote:La S9 em sembla molt estúpid, per què si podria parar allà el S3, o millor, la S9 hauria de parar a Piera o per Sant Esteve Sesrovires.....
Pienso que tienes razón, además, yo voy a ir unos cuantos pasos más allá: a mí me parece estúpido que haya demasiada nomenclatura. Acaso el sistema de destinos que había antes de transformarlo todo en "metro del nosequé" no funcionaba? Yo pienso que en la actualidad funcionaría de maravilla. Más simple y claro.

Pienso que todo esto es para aparentar que tenemos un sistema super rico de líneas, cuando en realidad es una línea sola.

Lo mismo digo para la B-V.
Però així és menys confús que en una sola nomenclatura, ja que aquesta tindria cinquanta serveis amb origen i/o destins diferents, i amb parades que uns paren i d'altres no.

Com més ordenadet, més clar per tothom. Si vols anar a La Bonanova, saps que tens o S5 o L6, i no has de preocupar-te si l'hipotètic S1 que has d'agafar te com a destí Sant Cugat, Sarrià, Rubí o Terrassa, i si para a totes o no, i si aquest és el cas, a quines para per estar pendent de la teva.

No hi ha color. :x
Jo també uniria S3, S8 i S9 en una de sola com a mínim, de forma semblant a que hi hagi uns R1 que acaben a Mataró i altres que acaben a Blanes. I els R50 i R60, per tres o quatre trens al dia, es pot indicar en pantalles informatives i/o megafonia que fan menys parades, però no cal posar tanta línia.

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Friday 14/07/2017 15:48
by Carlos González
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... es-tren.do

FGC canvia el nom i dota d'identitat pròpia a quatre línies de tren

A partir del 20 de juliol els usuaris podran viatjar en els trens de les noves línies S3 Can Ros, S6 U. Autònoma, S7 Rubí i S9 Quatre Camins
Aquests canvis eviten la duplicitat en les nomenclatures actuals i milloren la comprensió general de la xarxa de Ferrocarrils.


Això és el que posa la pàgina de gencat, em sembla bé tot això, però la S9 em sembla un "xist", ja que a més de fer les mateixes parades que la S3 excepte a la destinació de la futura S9, són només tres trens diaris, podria parar la S3 a Quatre Camins.

O bé potser, a llarg termini faran que la S3 en el futur deixi de parar ja a Can Ros i amplin la línia fins a Sant Esteve Sesrovires o Piera potser...

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Friday 14/07/2017 16:16
by Renfe445
Premsa wrote:http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... es-tren.do

FGC canvia el nom i dota d'identitat pròpia a quatre línies de tren

Línies? Seran "serveis". :x

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Friday 14/07/2017 17:50
by Miquel
L'única pega de tot plegat, són els colors triats, que els veig tots excessivament semblants.

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Friday 14/07/2017 18:02
by Renfe445
Miquel wrote:L'única pega de tot plegat, són els colors triats, que els veig tots excessivament semblants.
Bueno, mientras dos líneas con el mismo color no se toquen, no pasa nada. Cuando hay que representar en un plano esquemático más de 25 líneas, es un buen recurso.

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Sunday 16/07/2017 22:56
by ferroviario_catalan
Madre De Dios! Viendo el esquema de líneas de la LL-A, cualquiera que no la conozca, pensará que es una operadora con una demanda de la leche! Y por no hablar de que yo almenos, veo eso, y pienso en red de trenes cada minuto, dobles, y llenos! :) :) :) :)
Desde luego es aplicable lo de: no tienes hambre? pues toma más pan

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Tuesday 25/07/2017 12:15
by Ecomobisostrans
Tot això de les línies ganes de renovar aparença i que sembli que n'hi han més, perque posar expressament la S9 per 3 serveis al dia... però lo pitjor no es això, sino la distribució d'horaris, que dona solcs de fins a quasi 2h a estacions com Martorell-Vila !!!

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Tuesday 25/07/2017 14:17
by vermer3
Ecomobisostrans wrote:Tot això de les línies ganes de renovar aparença i que sembli que n'hi han més, perque posar expressament la S9 per 3 serveis al dia... però lo pitjor no es això, sino la distribució d'horaris, que dona solcs de fins a quasi 2h a estacions com Martorell-Vila !!!
Aquest forat ja existeix desde la retallada del 2012 a la Llobregat-Anoia.
El que ara s'ha fet es rebatejar i canviar el color de la S33 com a S3, i batejar els S33 que van a Quatre Camins com a S9.
Pitjor la S5, que nomes comprèn els dos Sant Cugat-Barcelona del matí, és a dir, només dos serveis i únicament en un dels dos sentits.

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Tuesday 25/07/2017 19:14
by Miquel
vermer3 wrote:
Ecomobisostrans wrote:Tot això de les línies ganes de renovar aparença i que sembli que n'hi han més, perque posar expressament la S9 per 3 serveis al dia... però lo pitjor no es això, sino la distribució d'horaris, que dona solcs de fins a quasi 2h a estacions com Martorell-Vila !!!
Aquest forat ja existeix desde la retallada del 2012 a la Llobregat-Anoia.
El que ara s'ha fet es rebatejar i canviar el color de la S33 com a S3, i batejar els S33 que van a Quatre Camins com a S9.
Pitjor la S5, que nomes comprèn els dos Sant Cugat-Barcelona del matí, és a dir, només dos serveis i únicament en un dels dos sentits.
Amb els horaris no lectius, hi ha més circulacions de la S5 entre Barcelona i Sant Cugat.

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Thursday 27/07/2017 13:50
by vermer3
Miquel wrote:
vermer3 wrote:
Ecomobisostrans wrote:Tot això de les línies ganes de renovar aparença i que sembli que n'hi han més, perque posar expressament la S9 per 3 serveis al dia... però lo pitjor no es això, sino la distribució d'horaris, que dona solcs de fins a quasi 2h a estacions com Martorell-Vila !!!
Aquest forat ja existeix desde la retallada del 2012 a la Llobregat-Anoia.
El que ara s'ha fet es rebatejar i canviar el color de la S33 com a S3, i batejar els S33 que van a Quatre Camins com a S9.
Pitjor la S5, que nomes comprèn els dos Sant Cugat-Barcelona del matí, és a dir, només dos serveis i únicament en un dels dos sentits.
Amb els horaris no lectius, hi ha més circulacions de la S5 entre Barcelona i Sant Cugat.
No m'hi havia fixat :x

Re: Redistribució de línies a FGC

Posted: Friday 28/07/2017 20:31
by asegurpe
Jo, com a veí de Sant Vicenç de Castellet, el que encara no entenc és que no indiquin com a enllaç a aquesta població entre la R5 (FGC) i la R4 (Renfe), quan a Sant Cugat (Renfe) i Valloperes (FGC), on la distancia real que les separa és més gran, si ho indiquen.

A més:
- L'estació de Sant Vicenç - Castellgalí (FGC), està al marge dret del riu, i no pas a l'esquerra.
- Les estacions a Manresa de FGC estarien a la dreta i no pas a l'esquerra de la de Renfe.

Image