Page 1 of 2
Nova xarxa BRCAT
Posted: Saturday 15/07/2017 15:48
by m.h.t.
A partir de l'any vinent, es posa en marxa la xarxa "BRCAT" de busos BRT (Bus Rapid Transit), que complementarà a la xarxa "Exprés.cat".
Continúo sense veure la diferència entre ambdues xarxes, però aquest 'màrqueting' de sol•lapar xarxes amb diferent nom acabarà sent un sidral denominatiu.
http://www.ccma.cat/324/15-noves-linies ... a/2799909/
http://www.vilaweb.cat/noticies/una-nov ... ordaments/
Les primeres seran 15 línies, entre les quals la Cornellà-Castelldefels de l'AMB i algunes "Exprés.cat" podrien passar a ser BRCAT.
Batibull.cat
Posted: Saturday 15/07/2017 16:01
by Guigui
Segur que ens sabran explicar les enormes diferències entre BRCAT i Exprés.cat. Carrils propis mig metre més ample, reposacaps dels seients 20 cm més alts, portes amb un esglaó menys o altres característiques que fan el servei únic i singular.
Visca l'etiquetisme!
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm.cat
Posted: Saturday 15/07/2017 17:18
by Renfe445
Qué les pasa a los directivos que les encanta crear marcas absurdas cuando realmente las líneas no cambian (o recortan).
Re: Batibull.cat
Posted: Monday 17/07/2017 16:04
by javi82
Guigui wrote:Segur que ens sabran explicar les enormes diferències entre BRCAT i Exprés.cat
Les BRCAT seran línies d'autobús que aniran a parar a una estació de tren/metro, les expres.cat línies punt a punt.
P.ex:
Lloret-estació de Blanes --> la cosa aquesta nova / Lloret-Blanes-BCN --> expres.cat
La idea és bona i té més sentit en sí que les línies expres.cat, ja que el bus així serveix com a servei d'aportació al tren (que ha de ser el servei exprés de veritat)
XXX: xarxa xupiguai
Posted: Monday 17/07/2017 17:37
by Guigui
Ah, ui, quina gran idea de posar-li dos noms diferents! Vejam, això, aplicat al metro de Barcelona, significaria que a la L3, que als seus terminals "només" enllaça amb metro, li posem "cuca de llum", però a la L5, que enllaça amb rodalia en un dels seus extrems, li posem "cuqui" (cuc intermodal).
Realment, les llumeneres que s'han inventat això, no sé si no han passat de l'assignatura de màrqueting de 1r d'empresarials o de la sessió de contes de P3. L'usuari no vol un poti-poti de nomenclatura, vol unes línies clarament identificables que el portin d'A a B, si cal, fent transbord a C. I punt.
Re: XXX: xarxa xupiguai
Posted: Monday 17/07/2017 20:21
by Renfe445
Guigui wrote:Ah, ui, quina gran idea de posar-li dos noms diferents! Vejam, això, aplicat al metro de Barcelona, significaria que a la L3, que als seus terminals "només" enllaça amb metro, li posem "cuca de llum", però a la L5, que enllaça amb rodalia en un dels seus extrems, li posem "cuqui" (cuc intermodal).
Realment, les llumeneres que s'han inventat això, no sé si no han passat de l'assignatura de màrqueting de 1r d'empresarials o de la sessió de contes de P3. L'usuari no vol un poti-poti de nomenclatura, vol unes línies clarament identificables que el portin d'A a B, si cal, fent transbord a C. I punt.
A ca l'ATM tenien una proposta interesantíssima que porta 14 anys agafant brutícia! Resumint era així...
0-199: Línies de Barcelona (també compta TCC, Bus Nou Barris, Authosa, MonBus...).
200-299: Altres línies diürnes (interurbanes i urbanes d'altres municipis... és a dir, canviar Bs i Ls per un 2, i lletrotes estranyes per un 2 també
).
Línies de la resta de la R.M.B:
Primer dígit (comarca):
3: Garraf. 4: Alt Penedès. 5: Baix Llobregat. 6: Vallès Occidental. 7: Vallès Occidental. 8: Maresme.
Segon i tercer dígits (tipologia de la línia):
00-39: extrem a Barcelona.
40-59: extrem a la capital comarcal.
60-79: serveixen a centres comarcals diferents de la capital comarcal o bé són línies d'aportació al ferrocarril.
80-99: perimetrals.
No és fàcil cercar el document per Internet, però ja el tenia desat al meu disc dur.
Els directius ja es podrien treure el xumet que els col·lapsa el cervell per posar en marxa aquest pla.
Nomenclatura
Posted: Monday 17/07/2017 20:28
by Guigui
De la nomenclatura de les línies es parla en aquest fil:
http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=6488
Re: Nova xarxa BRCAT
Posted: Monday 18/12/2017 17:32
by m.h.t.
L’autobús amb carril segregat substitueix vells somnis de tramvia
La Generalitat projecta noves línies de bus ràpid en vies interurbanes congestionades
Una de les assignatures pendents del transport públic a Catalunya és la connexió ràpida entre municipis veïns amb una congestió important als accessos viaris. En els temps dels grans projectes urbanístics i d’infraestructures faraòniques es va plantejar la construcció de línies de tramvia per unir ciutats del Vallès, Girona i Tarragona, entre d’altres, però la crisi es va emportar la magnificència, i ara es posa sobre la taula una proposta més adaptada als temps actuals.
Es tracta de la creació d’una
xarxa formada per 17 línies d’autobús interurbà amb una alta freqüència de pas i carril bus segregat per garantir-ne la competitivitat. [...]
És el cas de la primera línia que es farà realitat,
la B1, que connectarà Cornellà i Castelldefels passant per Sant Boi de Llobregat, Viladecans i Gavà
a través de la C-245. [...] Els plans de la Generalitat passen per tenir en un termini de quatre anys les 17 línies que es poden veure al
mapa adjunt funcionant amb les corresponents obres executades als corredors viaris.
http://www.lavanguardia.com/encatala/20 ... ublic.html
Ara resulta que el tramvia és faraònic
Posted: Monday 18/12/2017 18:06
by Guigui
Si La Vanguardia considera que una línia de tramvia és un projecte faraònic, quin epítet es traurà del barret per a qualificar la L9 i les LAV? Tot plegat, em fa tuf de mobilització contínua contra tot el que recordi el tramvia per la Diagonal i, és clar, no es poden estar de dir-li de tot menys guapo.
Re: Nova xarxa BRCAT
Posted: Monday 18/12/2017 18:09
by Adolescent barceloní
Així que ara tindrem tres línies anomenades Bx a l'àrea metropolitana: les Bx de Tusgsal, les Bx de Sarbus i les Bx de la xarxa BRcat. Igual que amb la E1 a Tortosa, que es pot confondre amb la e1 de la xarxa exprés.cat de Tarragona.
L'usuari de carrer com diferenciarà "exprés" de "ràpid"? El concepte és el mateix...
Re: Nova xarxa BRCAT
Posted: Monday 18/12/2017 20:06
by Miquel
Adolescent barceloní wrote:Així que ara tindrem tres línies anomenades Bx a l'àrea metropolitana: les Bx de Tusgsal, les Bx de Sarbus i les Bx de la xarxa BRcat. Igual que amb la E1 a Tortosa, que es pot confondre amb la e1 de la xarxa exprés.cat de Tarragona.
L'usuari de carrer com diferenciarà "exprés" de "ràpid"? El concepte és el mateix...
Veig que no canvien els vells costums de reinventar la roda. En fi...
Vells costums
Posted: Monday 18/12/2017 20:21
by Guigui
... i que els "responsables" del transport públic segueixen donant clares mostres de fer-lo servir només quan estan en campanya.
Re: Nova xarxa BRCAT
Posted: Tuesday 19/12/2017 23:22
by sag470
Seria interessant saber quines obres realitzaren per cada una d'elles per evitar embussos.
Per les B1i G4 comporten plataforma segregada a les C245 i Gi682 respectivament.
A la B2 suposo que serà utilitzar la semorització de la e7.
Re: Nova xarxa BRCAT
Posted: Wednesday 20/12/2017 9:38
by Lluis
Curiòs que la nomenclatura d'aquest mapa de línies BRT estigui basada en divisió per vegueries, incloent-hi fins i tot una vegueria del Penedès.
Re: Nova xarxa BRCAT
Posted: Wednesday 20/12/2017 14:53
by Renfe445
Propongo llamar a esta red
BurroCat.
Más fácil de pronunciar.
Re: Nova xarxa BRCAT
Posted: Wednesday 20/12/2017 15:47
by oriolp13
Renfe445 wrote:Propongo llamar a esta red
BurroCat.
Más fácil de pronunciar.
EL teu comentari em sembla una poca-soltada...
Imagino que la única línia que no tindrà carril segregat serà la Andorra-Puigcerdà, i que simplement serà un canvi de nomenclatura de la línia existent. Imagineu un carril bus per tota la N-260
Re: Nova xarxa BRCAT
Posted: Wednesday 20/12/2017 17:33
by França451
Lo de las nomenclturas se puede discutir. Pero la idea me parece acollonuda, dicen ustedes? (se dice así?) Ahora hace falta que tenga su demanda y éxito y que se amplíe, de modo que yo voy por ejemplo a La Garriga, o a Castellbell i el Vilar/Monistrol de montserrat en tren y tenga un bus con una frecuencia decente y que no se retrase, que me acerque al pueblo y a los pueblos cercanos donde actualmente o vas en coche o tienes que atravesar 20 km de bosque lleno de lobos, jabalíes y serpientes en plena oscuridad.
A ver si la idea, la llamen como la llamen (la nomenclatura da igual, como si se llama Perico de los Palotes 1) prospera y de una vez todas las estaciones de Renfe tienen una comunicación decente con los pueblos cercanos, pero que para acceder a ellos tengas que atravesar campo o una carreterucha, en transporte público. Aplaudo la idea, y sinceramente me da igual cómo la llamen, pero que hagan el favor de hacer como en Madrid u otras ciudades, donde hasta el pueblo más aislado a la quinta puñeta de la capital tiene una línea de bus que te acerca de la estación, muchas veces alejada del pueblo, al centro del mismo, por lo menos. Aquí todavía sigue habiendo muchas estaciones donde llegas a la parada y ves el pueblo a 5 km y no hay nada para llegar allí.
O hay una camioneta que circula 1 vez al día... Ya era hora de que eso se arregle. Ya habrá tiempo de que Rodalies de Catalunya mejore su servicio, primero pon buses desde todas las estaciones a los pueblos cercanos (y con FGC digo lo mismo, que en algunos casos hay bus, pero en otros, ejem, ejem...) y luego ya hablaremos de mejorar sus servicios. Y por favor, que los buses tengan una frecuencia decente (al menos 15 minutos y que no acaben a las 7 de la tarde -véase por ejemplo Sant Pere de palautordera, o Santa María de Palautordera-)
Re: Nova xarxa BRCAT
Posted: Wednesday 20/12/2017 18:44
by Renfe445
oriolp13 wrote:Renfe445 wrote:Propongo llamar a esta red
BurroCat.
Más fácil de pronunciar.
EL teu comentari em sembla una poca-soltada...
Imagino que la única línia que no tindrà carril segregat serà la Andorra-Puigcerdà, i que simplement serà un canvi de nomenclatura de la línia existent. Imagineu un carril bus per tota la N-260
A mí me parece una burrada más que nada por el tema de las nomenclaturas, primero, por la existencia de la red esta de exprés.cat. ¿Qué atributos serán los que nos harán diferenciar ambas redes? ¿Cuál es la red que está más arriba en la jerarquía?
Después con las nomenclaturas. ¿Por qué tantas letras? Como comentó antes Juanjo, ya hay muchas empresas que poseen esas lineas con una misma letra y con el mismo número, por ejemplo, la A1 del Aerobús, la A1 de Sarbus y la A1 de la BRCat.
Por qué no aplicamos un sistema como en Euskadi o como en los autobuses postales alemanes (o empresas como RVO, RBO, OVF, que vienen de la Deutsche Bahn), que utilizan cuatro dígitos, aquí hay más posibilidades para mantener una organización genial.
BurroCat es su nombre.
BeerraCat suena más a
birria.
Re: Nova xarxa BRCAT
Posted: Friday 08/01/2021 22:26
by sag470
Algú sap com estan els projectes per aquestes línies?
Només la futura B1, realment M8, s'ha pogut veure i comencen les obres. Pero les altres quasi res. Només s'escolten a vegades noticies de la C1 pero poc més.
Aquestes línies pasen per la segregació i hi ha molts espais bastants compromesos.
Re: Nova xarxa BRCAT
Posted: Friday 08/01/2021 22:31
by Renfe445
Al final aquest tema serà un ball de nomenclatures sense sentit!