Page 1 of 2
Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Tuesday 25/07/2017 14:32
by metring
Enceto fil, paral·lelament al que tenim al Twitter per parlar de quins records teniu sobre transports durant els JJOO de Barcelona 1992.
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Tuesday 25/07/2017 14:48
by Fran-Ikarus
Autobusos de pis baix, debutants poques setmanes abans (MAN per a TMB, Neoplan per a la llavors TUBLSA)
Curiosament, el 24/7 amb un amic vam tornar de veure el recorregut de la torxa olímpica en un Neoplan de l'N2 (amb matrícula provisional), l'endemà vam anar a la platja de Badalona en la B25 i vam agafar el mateix bus; TUBLSA->TUBSAL->TUSGSAL ja començava a exprimir-los a base de bé
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Tuesday 25/07/2017 14:54
by Metropondikas
Bon dia,
Doncs entre molts altres, em ve al cap la magnífica oportunitat que es va perdre en no portar la línia 2 a Montjuïc i, potser de retruc, a l´aeroport. Probablement, hores d´ara, no parlaríem de línies 9 ni 10 sud...
Salutacions,
MANEL
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Tuesday 25/07/2017 16:35
by Renfe445
Fran-Ikarus wrote:Autobusos de pis baix, debutants poques setmanes abans (MAN per a TMB, Neoplan per a la llavors TUBLSA)
Curiosament, el 24/7 amb un amic vam tornar de veure el recorregut de la torxa olímpica en un Neoplan de l'N2 (amb matrícula provisional), l'endemà vam anar a la platja de Badalona en la B25 i vam agafar el mateix bus; TUBLSA->TUBSAL->TUSGSAL ja començava a exprimir-los a base de bé
Sobretodo estaban en la maravillosa B28.
Aunque yo solo los cogí en la B21.
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Wednesday 26/07/2017 0:20
by UT440_132M
En el meu cas, jo tenia 7 anys, però el que més recordo, va ser el desdoblament de l'actual C-17, en aquella època N-152, fins a l'entrada sud de Vic. Vic va ser subseu olímpica albergant la modalitat d'hoquei. També l'urbanització El Montanyà va acollir la modalitat d'hípica.
En el cas del Montanyà, les instalacions estan en estat d'abandó, actualment.
http://el9nou.cat/osona-ripolles/esport ... rcelona92/
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Wednesday 26/07/2017 10:22
by metring
Un altre debat: quan els JJOO, els 2000 que van posar a la L3, duien o no els anells intercomunicadors?
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Wednesday 26/07/2017 10:48
by Fran-Ikarus
Sí, en servei de viatgers van començar a circular ja amb els anells d'intercomunicació "practicats" (sobre els primers cotxes lliurats, que originalment no en portaven)
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Wednesday 26/07/2017 14:15
by metring
Recordeu aquest clàssic?
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Wednesday 26/07/2017 14:32
by Fran-Ikarus
Jo no pas, perquè probablement en tots aquells dies no agafés cap tren a banda del metro, però quina meravella!
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Wednesday 26/07/2017 14:35
by Renfe445
Bus Olímpic
Posted: Wednesday 26/07/2017 20:19
by Renfe445
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Thursday 27/07/2017 12:53
by metring
https://noticies.tmb.cat/historia/prime ... ce=Twitter
27.07.2017
Gustau Lamadrid
El primer metro 'cuc' entrava en servei a Barcelona fa 25 anys
Els trens de la sèrie 2000 van ser els primers trens continus amb passadís de circulació interior entre cotxes, també anomenats de tipus cuc, que van circular al Metro de Barcelona i ho van fer per la línia 3 ara fa 25 anys.
El nous trens van començar a circular per la línia 3 de metro amb passatgers el 27 de juliol del 1992, tot i que aquest material mòbil s'havia encarregat inicialment per donar servei a l'esperada línia 2. Concretament, la construcció de 6 trens triples de la sèrie 2000 (2 cotxes motors i 1 remolc) s'havia realitzat pensant en una de les fites que es volia assolir amb la celebració dels Jocs Olímpics de Barcelona 92, la inauguració de la nova línia 2 de metro.
No obstant això, els retards farien que aquesta línia no entrés en servei fins al setembre de l'any 1995 i els trens funcionessin primer per la línia 3 i fossin presentats pel mateix alcalde Maragall i el president del Comitè Olimpic Internacional (COI), Joan Antoni Samaranch, com un reforç important per atendre millor la demanda durant els Jocs. Posteriorment, també circularien per la línia 5.
Pioners a Espanya i a Europa
El fet més destacable del nou material mòbil és que van ser el primers trens continus de Metro de Barcelona, però també els primers que van entrar en servei a Espanya i els segons a fer-ho a Europa, després del de París
. Aquests metros, altrament dits de tipus cuc, disposaven d'un passadís que permetia la interconnexió interior entre cotxes. La visió sencera de tot el tren per dins representava tota una novetat i possibilitava una millor distribució del passatge a l'interior, alhora que oferia una major sensació de seguretat, especialment a les hores de menys afluència de viatgers.
Els sis cotxes van ser construïts per CAF, Meinfesa i GEC Alstom, amb motors de Mitsubishi Electric, i van ser concebuts amb paràmetres semblants als de les sèries 3000 i 4000. Cada unitat va suposar una inversió de 480 milions de pessetes de l'època (amb un pressupost total de 2.880 milions de pessetes).
Remodelació i modernització
En els últims temps els trens de la sèrie 2000 han estat destinats a la línia 3, on conviuen amb els de la sèrie 3000 i algunes unitats de la 5000, i des de l’any 2015 ha començat un procés de remodelació de totes les unitats d'aquesta sèrie (veure article) que es preveu que finalitzarà el 2018 amb l'objectiu d'allargar la vida dels vehicles i equiparar-los als més moderns.
La remodelació del combois comporta canvis tècnics, d'estètica i d'equipament (veure article). Entre les moltes novetats incorporades, les més visibles per a l'usuari són la disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED, la nova situació dels agafadors, els nous polsadors a la zona PMR (per tal que l'usuari amb problemes de mobilitat pugui avisar el motorista de la seva intenció de baixar del tren), els indicadors lluminosos de tancament a les portes per millorar la seguretat dels viatgers amb dificultats auditives, així com la instal·lació d'un nou tipus de passadís entre cotxes, per facilitar les tasques de manteniment, i el canvi del paviment.
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Thursday 27/07/2017 16:06
by Renfe445
Sinceramente el diseño que tienen los 2000 y 2100 me encanta. Me da una sensación de más amplitud y parece que ves con claridad todos los coches que con los 5000, 6000 y 9000. A lo mejor será por la colocación de las barras.
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Sunday 13/08/2017 20:02
by El LLOP
Fran-Ikarus wrote:Sí, en servei de viatgers van començar a circular ja amb els anells d'intercomunicació "practicats" (sobre els primers cotxes lliurats, que originalment no en portaven)
no es correcte. Les proves dels nous cotxes i les primeres circulacions amb passatge es van fer quan encara eren cotxes aïllats. A la primera foto es pot veure el passatge dintre de l'altre cotxe. La segona fot està pressa a una estació (podeu veure la franja verda del termòmetre a través de les finestres)
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Sunday 13/08/2017 23:09
by Fran-Ikarus
Ostres
Mai no és tard per sortir d'un error...
Que probablement a la BS ho expliqui així (recordo que hi apareix un parell de fotos de cotxes 2000 encara "incomunicats", però carregats en gòndola, ni tan sols sobre via), però vaig respondre sense consultar-ho.
Record personal
Posted: Tuesday 15/08/2017 22:51
by Guigui
Jo mateix encara recordo fer trajectes amb els 2000 tancats entre cotxes, precisament l'estiu del 1992.
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Tuesday 15/08/2017 23:19
by Rodalíes
Yo recuerdo haberme quedado embobado de niño (casi 8 años) viendo unos cuantos 8000s circulando por la 47 en distintos puntos del Nou Barris (mediados de Junio, antes de los JJOO)... Los LED's en el número de linea eran diferentes a los de los Pegaso 642x y Mercedes-Benz O405/O405G... así como el sonido del compresor de aire, que también difería de los Merches...
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Monday 25/07/2022 22:09
by Fran-Ikarus
No és que en tingui nous records, òbviament... més aviat els que tinc o tenia van quedant lluny!, però era un bon dia per a rememorar-lo, oi?
Re: Records transportils dels Jocs Olímpics BCN 1992
Posted: Monday 25/07/2022 23:48
by M1171-M1172-M1169...
Fran-Ikarus wrote: ↑Monday 25/07/2022 22:09
No és que en tingui nous records, òbviament... més aviat els que tinc o tenia van quedant lluny!, però era un bon dia per a rememorar-lo, oi?
I tant, i més quan estan tan a prop de desaparèixer.
El LLOP wrote: ↑Sunday 13/08/2017 20:02
Fran-Ikarus wrote:Sí, en servei de viatgers van començar a circular ja amb els anells d'intercomunicació "practicats" (sobre els primers cotxes lliurats, que originalment no en portaven)
no es correcte. Les proves dels nous cotxes i les primeres circulacions amb passatge es van fer quan encara eren cotxes aïllats. A la primera foto es pot veure el passatge dintre de l'altre cotxe. La segona fot està pressa a una estació (podeu veure la franja verda del termòmetre a través de les finestres)
Fotos boníssimes, ens en falten moltes així!
Sandy