Soterrament FGC a Sabadell
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Soterrament FGC a Sabadell
Territori i Sostenibilitat licita les obres d'integració urbana de la línia d'FGC als barris de Gràcia i de Can Feu, a Sabadell
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... abadell.do
Les obres comportaran una inversió de 25 MEUR i començaran la tardor vinent
Els treballs consistiran en el cobriment de les vies del ferrocarril en un tram de 375 metres de longitud
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació de les obres d’integració urbana de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) als barris de Gràcia i Can Feu, a Sabadell (Vallès Occidental), per un import de 25 MEUR i un termini d’execució de dos anys. L’obra, que començarà la tardor vinent, consistirà en el cobriment de les vies del ferrocarril en un tram de 375 metres de longitud que discorre en superfície, des del carrer Sobarber fins passat el passeig de Can Feu.
La generació d’aquest nou tram cobert implicarà la modificació de les rasants dels carrers de l’entorn i del pendent de les vies al llarg de 975 metres, fins enllaçar en superfície amb les vies existents al terme de Sant Quirze del Vallès.
La solució s’ha desenvolupat en coordinació amb la Taula Tècnica de Can Feu, de la qual formen part l’Ajuntament de Sabadell i diverses entitats i associacions veïnals de la ciutat. Aquesta actuació permetrà millorar la permeabilitat i la mobilitat a l’entorn de la línia d’FGC, alhora que crearà un nou espai per a l’ús ciutadà.
Una línia de ferrocarril ampliada
El 20 de juliol passat va culminar el perllongament de la línia d’FGC a Sabadell, amb la posada en servei de 3,7 quilòmetres nous de via i tres noves estacions: la Creu Alta, Sabadell Nord i Sabadell Parc del Nord. El setembre de 2016 van entrar en funcionament 1,5 quilòmetres de via i dues estacions –Can Feu I Gràcia i Plaça Major.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... abadell.do
Les obres comportaran una inversió de 25 MEUR i començaran la tardor vinent
Els treballs consistiran en el cobriment de les vies del ferrocarril en un tram de 375 metres de longitud
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació de les obres d’integració urbana de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) als barris de Gràcia i Can Feu, a Sabadell (Vallès Occidental), per un import de 25 MEUR i un termini d’execució de dos anys. L’obra, que començarà la tardor vinent, consistirà en el cobriment de les vies del ferrocarril en un tram de 375 metres de longitud que discorre en superfície, des del carrer Sobarber fins passat el passeig de Can Feu.
La generació d’aquest nou tram cobert implicarà la modificació de les rasants dels carrers de l’entorn i del pendent de les vies al llarg de 975 metres, fins enllaçar en superfície amb les vies existents al terme de Sant Quirze del Vallès.
La solució s’ha desenvolupat en coordinació amb la Taula Tècnica de Can Feu, de la qual formen part l’Ajuntament de Sabadell i diverses entitats i associacions veïnals de la ciutat. Aquesta actuació permetrà millorar la permeabilitat i la mobilitat a l’entorn de la línia d’FGC, alhora que crearà un nou espai per a l’ús ciutadà.
Una línia de ferrocarril ampliada
El 20 de juliol passat va culminar el perllongament de la línia d’FGC a Sabadell, amb la posada en servei de 3,7 quilòmetres nous de via i tres noves estacions: la Creu Alta, Sabadell Nord i Sabadell Parc del Nord. El setembre de 2016 van entrar en funcionament 1,5 quilòmetres de via i dues estacions –Can Feu I Gràcia i Plaça Major.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
País de luxe
Sí, mira, en aquest país lliguem els gossos amb llonganisses, i ens n'anem a viure al costat de la via del tren, per a adonar-nos anys més tard que no ho suportem (estranyament, sí a l'hora de pagar menys que anar a viure a un altre barri). I, és clar, cal que tots els ciutadans d'aquest país paguem la festa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Soterrament FGC a Sabadell
El que hem fot es que alla si ho faran hi tenim altres obres que sempre prometen i mai es fan.
No se si era necesari ni idea de la zona pero estic segur que al final ho soterraran.
Salutacions.
No se si era necesari ni idea de la zona pero estic segur que al final ho soterraran.
Salutacions.
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Soterrament FGC a Sabadell
No hi calers per fer un canvi d'ample a Catalunya per connectar amb França amb els trens convencionals però si per fer aquest soterrament no crec que calgui??? A més, ja està soterrada l'estació de Can Feu | Gràcia.
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Soterrament FGC a Sabadell
És indignant. Amb les obres que es podrien fer per millorar el transport públic es soterren els milions d'aquesta manera.
-------
https://twitter.com/elsaeroports
https://twitter.com/elsaeroports
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Soterrament FGC a Sabadell
09/08/2017 ATAM. TF-09408.A1
Contracte de serveis per a l'assistència tècnica ambiental conjunta de les obres "Perllongament del soterrament de la línia d'FGC a Sabadell des de la Rambla Ibèria fins al passeig de Can Feu. Clau: TF-09408.A1"
09/08/2017 CSS. TF-09408.A1
Contracte de serveis per a l'assistència tècnica de coordinació de seguretat i salut de les obres del projecte actualitzat. Perllongament del soterrament de la línia d'FGC a Sabadell des de la Rambla Ibèria fins al passeig de Can Feu. Clau: TF-09408.A1
Consulta del projecte:
https://infraestructures.gencat.cat/lic ... =CT1070191
Contracte de serveis per a l'assistència tècnica ambiental conjunta de les obres "Perllongament del soterrament de la línia d'FGC a Sabadell des de la Rambla Ibèria fins al passeig de Can Feu. Clau: TF-09408.A1"
09/08/2017 CSS. TF-09408.A1
Contracte de serveis per a l'assistència tècnica de coordinació de seguretat i salut de les obres del projecte actualitzat. Perllongament del soterrament de la línia d'FGC a Sabadell des de la Rambla Ibèria fins al passeig de Can Feu. Clau: TF-09408.A1
Consulta del projecte:
https://infraestructures.gencat.cat/lic ... =CT1070191
Re: Soterrament FGC a Sabadell
http://web.gencat.cat/ca/actualitat/det ... a-Sabadell
Obres d’FGC a Sabadell
Torna
S’inicia la integració de la línia d’FGC als barris de Gràcia i Can Feu
A partir del, 9 de gener es tancarà al trànsit el passeig de Can Feu, entre la plaça del Mil·lenari i el carrer de Damià Forment
Avui s’inicien les obres d’integració urbana de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) als barris de Gràcia i Can Feu de Sabadell, que compten amb un pressupost de 19 milions d’euros, i consisteixen en el cobriment de les vies del ferrocarril en un tram de 375 metres que ara discorre en superfície.
En concret, es cobrirà el tram des del carrer de Sobarber fins passat el passeig de Can Feu. La generació d’aquest nou tram cobert implicarà la modificació de les rasants dels carrers de l’entorn i del pendent de les vies al llarg de 975 metres, fins enllaçar en superfície amb les vies existents al terme de Sant Quirze del Vallès.
D’altra banda, la Generalitat iniciarà també aquest mes de gener els treballs d’instal·lació d’un ascensor més i d’escales mecàniques addicionals a l’estació de Sabadell Plaça Major.
Afectacions en la mobilitat
L’execució dels treballs, que finalitzaran la primavera de 2019, comportarà afectacions en la mobilitat a l’entorn de l’obra. Així, a partir del, 9 de gener, es tancarà al trànsit el passeig de Can Feu, entre la plaça del Mil·lenari i el carrer de Damià Forment, fins al final de les obres.
Això suposarà modificacions en el trànsit dels vehicles des del nord cap a la plaça del Mil·lenari i cap al nord en sentit C-58, que quedaran desviats. Pel que fa a l’entrada o sortida dels barris del nord i oest de la ciutat, es recomana fer servir la ronda Oest, i la sortida per l’avinguda d’Arraona del lateral de la C-58 per accedir als barris dels Merinals i Can Feu, venint des de Barcelona.
Afectacions al transport públic
Els treballs es faran bàsicament de dia, la qual cosa obligarà a interrompre el servei ferroviari durant l’estiu del 2018 entre les estacions de Gràcia Can Feu i Sant Quirze del Vallès. El servei ferroviari se substituirà per un d’alternatiu amb autobusos. Les obres també implicaran modificacions en el recorregut de les línies de bus urbà.
Obres d’FGC a Sabadell
Torna
S’inicia la integració de la línia d’FGC als barris de Gràcia i Can Feu
A partir del, 9 de gener es tancarà al trànsit el passeig de Can Feu, entre la plaça del Mil·lenari i el carrer de Damià Forment
Avui s’inicien les obres d’integració urbana de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) als barris de Gràcia i Can Feu de Sabadell, que compten amb un pressupost de 19 milions d’euros, i consisteixen en el cobriment de les vies del ferrocarril en un tram de 375 metres que ara discorre en superfície.
En concret, es cobrirà el tram des del carrer de Sobarber fins passat el passeig de Can Feu. La generació d’aquest nou tram cobert implicarà la modificació de les rasants dels carrers de l’entorn i del pendent de les vies al llarg de 975 metres, fins enllaçar en superfície amb les vies existents al terme de Sant Quirze del Vallès.
D’altra banda, la Generalitat iniciarà també aquest mes de gener els treballs d’instal·lació d’un ascensor més i d’escales mecàniques addicionals a l’estació de Sabadell Plaça Major.
Afectacions en la mobilitat
L’execució dels treballs, que finalitzaran la primavera de 2019, comportarà afectacions en la mobilitat a l’entorn de l’obra. Així, a partir del, 9 de gener, es tancarà al trànsit el passeig de Can Feu, entre la plaça del Mil·lenari i el carrer de Damià Forment, fins al final de les obres.
Això suposarà modificacions en el trànsit dels vehicles des del nord cap a la plaça del Mil·lenari i cap al nord en sentit C-58, que quedaran desviats. Pel que fa a l’entrada o sortida dels barris del nord i oest de la ciutat, es recomana fer servir la ronda Oest, i la sortida per l’avinguda d’Arraona del lateral de la C-58 per accedir als barris dels Merinals i Can Feu, venint des de Barcelona.
Afectacions al transport públic
Els treballs es faran bàsicament de dia, la qual cosa obligarà a interrompre el servei ferroviari durant l’estiu del 2018 entre les estacions de Gràcia Can Feu i Sant Quirze del Vallès. El servei ferroviari se substituirà per un d’alternatiu amb autobusos. Les obres també implicaran modificacions en el recorregut de les línies de bus urbà.
Re: Soterrament FGC a Sabadell
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... abadell.do
Comencen els treballs per executar el traçat definitiu d'FGC als barris de Can Feu i Gràcia de Sabadell
El director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, visita les obres d’integració urbana de la línia ferroviària, juntament amb l’alcalde de Sabadell, Maties Serracant i representants veïnals
Entre el 25 de juny i el 10 de setembre, s’interromprà la circulació del Metro del Vallès entre les estacions de Sant Quirze i Can Feu I Gràcia i s’habilitarà un servei d’autobús substitutori
Els treballs compten amb un pressupost de 19 MEUR (sense IVA) i finalitzaran la primavera de 2019
El Departament de Territori i Sostenibilitat engega una nova etapa en les obres d’integració urbana de la línia d’FGC als barris de Can Feu i Gràcia de Sabadell, amb l’inici de les tasques per a construir el traçat definitiu de les vies. El director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, juntament amb l’alcalde de Sabadell, Maties Serracant, i representants veïnals, ha visitat avui les obres i ha exposat les afectacions al servei ferroviari que comportaran durant l’estiu.
Territori i Sostenibilitat té en execució des del gener passat les obres d’integració urbana de la línia d’FGC al seu pas pels barris de Can Feu i Gràcia de Sabadell. Aquesta actuació, que compta amb un pressupost de 19 MEUR (sense IVA), consisteix en el cobriment de les vies del ferrocarril en un tram de 375 metres que ara discorre en superfície. L’obra permetrà millorar la permeabilitat i la mobilitat a l’entorn de la línia d’FGC, alhora que crearà un nou espai per a l’ús ciutadà.
En concret, quedarà cobert el tram des del carrer Sobarber fins passat el passeig de Can Feu. La generació d’aquest nou tram cobert implica la modificació de les rasants dels carrers de l’entorn i del pendent de les vies al llarg de 975 metres, fins enllaçar en superfície amb les vies existents al terme de Sant Quirze del Vallès.
Nova fase de l’obra
En aquests mesos, s’ha treballat fonamentalment fora de l’àmbit de les vies, en les tasques de desviament de serveis, construcció de pantalles i altres estructures i moviments de terres. Aquestes operacions han servit perquè ara puguin començar els treballs que modificaran el traçat de les vies, de manera que el setembre vinent ja estaran a la seva cota definitiva i estaran cobertes.
Afectacions al servei
Com a conseqüència d’aquests treballs, entre el dilluns 25 de juny i el dilluns 10 de setembre s’interromprà el servei del tram d’FGC comprès entre les estacions de Sant Quirze i Can Feu | Gràcia. Per a garantir la mobilitat de les persones usuàries, s’oferirà un servei d’autobús substitutori entre aquestes estacions.
Entre Can Feu I Gràcia i Sabadell Parc del Nord, hi haurà un servei de tren llançadora, amb una freqüència de 15 minuts en hora punta, 20 en hora vall i 30 minuts durant els caps de setmana. El servei de trens entre Barcelona Plaça Catalunya i Sant Quirze tindrà l’horari habitual.
D’altra banda, entre el 13 d’agost i el 2 de setembre, s’interromprà el servei entre les estacions de Bellaterra i Can Feu | Gràcia també per diverses millores que FGC executarà en la infraestructura del túnel de la Universitat Autònoma. S’oferirà serveis d’autobús substitutori: entre les estacions de Bellaterra i Can Feu | Gràcia, amb parada a Sant Quirze i entre Bellaterra i Universitat Autònoma. El servei de tren llançadora es manté, en aquest cas, cada 30 minuts. La circulació de trens entre Barcelona Plaça Catalunya i Bellaterra s’efectuarà en l’horari habitual.
Comencen els treballs per executar el traçat definitiu d'FGC als barris de Can Feu i Gràcia de Sabadell
El director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, visita les obres d’integració urbana de la línia ferroviària, juntament amb l’alcalde de Sabadell, Maties Serracant i representants veïnals
Entre el 25 de juny i el 10 de setembre, s’interromprà la circulació del Metro del Vallès entre les estacions de Sant Quirze i Can Feu I Gràcia i s’habilitarà un servei d’autobús substitutori
Els treballs compten amb un pressupost de 19 MEUR (sense IVA) i finalitzaran la primavera de 2019
El Departament de Territori i Sostenibilitat engega una nova etapa en les obres d’integració urbana de la línia d’FGC als barris de Can Feu i Gràcia de Sabadell, amb l’inici de les tasques per a construir el traçat definitiu de les vies. El director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, juntament amb l’alcalde de Sabadell, Maties Serracant, i representants veïnals, ha visitat avui les obres i ha exposat les afectacions al servei ferroviari que comportaran durant l’estiu.
Territori i Sostenibilitat té en execució des del gener passat les obres d’integració urbana de la línia d’FGC al seu pas pels barris de Can Feu i Gràcia de Sabadell. Aquesta actuació, que compta amb un pressupost de 19 MEUR (sense IVA), consisteix en el cobriment de les vies del ferrocarril en un tram de 375 metres que ara discorre en superfície. L’obra permetrà millorar la permeabilitat i la mobilitat a l’entorn de la línia d’FGC, alhora que crearà un nou espai per a l’ús ciutadà.
En concret, quedarà cobert el tram des del carrer Sobarber fins passat el passeig de Can Feu. La generació d’aquest nou tram cobert implica la modificació de les rasants dels carrers de l’entorn i del pendent de les vies al llarg de 975 metres, fins enllaçar en superfície amb les vies existents al terme de Sant Quirze del Vallès.
Nova fase de l’obra
En aquests mesos, s’ha treballat fonamentalment fora de l’àmbit de les vies, en les tasques de desviament de serveis, construcció de pantalles i altres estructures i moviments de terres. Aquestes operacions han servit perquè ara puguin començar els treballs que modificaran el traçat de les vies, de manera que el setembre vinent ja estaran a la seva cota definitiva i estaran cobertes.
Afectacions al servei
Com a conseqüència d’aquests treballs, entre el dilluns 25 de juny i el dilluns 10 de setembre s’interromprà el servei del tram d’FGC comprès entre les estacions de Sant Quirze i Can Feu | Gràcia. Per a garantir la mobilitat de les persones usuàries, s’oferirà un servei d’autobús substitutori entre aquestes estacions.
Entre Can Feu I Gràcia i Sabadell Parc del Nord, hi haurà un servei de tren llançadora, amb una freqüència de 15 minuts en hora punta, 20 en hora vall i 30 minuts durant els caps de setmana. El servei de trens entre Barcelona Plaça Catalunya i Sant Quirze tindrà l’horari habitual.
D’altra banda, entre el 13 d’agost i el 2 de setembre, s’interromprà el servei entre les estacions de Bellaterra i Can Feu | Gràcia també per diverses millores que FGC executarà en la infraestructura del túnel de la Universitat Autònoma. S’oferirà serveis d’autobús substitutori: entre les estacions de Bellaterra i Can Feu | Gràcia, amb parada a Sant Quirze i entre Bellaterra i Universitat Autònoma. El servei de tren llançadora es manté, en aquest cas, cada 30 minuts. La circulació de trens entre Barcelona Plaça Catalunya i Bellaterra s’efectuarà en l’horari habitual.
Re: Soterrament FGC a Sabadell
Han canviat la cartelleria interior dels 113 i 114 mostrant els termòmetres amb les indicacions del tram tallat i el bus llançadora dins de Sabadell