Diria que són més...Oi que a l'entrada de Sitges havia una planta d'Alstom? De quina divisió?
http://www.ara.cat/economia/Alstom-Siem ... 12435.html
Incògnita a les plantes catalanes d'Alstom i Siemens després de la fusió
Les dues companyies tenen fàbriques a Catalunya, concretament a Barcelona i el Vallès Occidental
La fusió del grup industrial alemany Siemens i el seu rival francès Alstom, anunciada aquest dimarts, crearà la potència europea més gran del sector del ferrocarril amb l'objectiu de fer front comú per lluitar contra els seus rivals internacionals, sobretot el fabricant xinès CRRC Corp, corporació resultant de la fusió de les dues principals empreses del ram del país. L a nova companyia suma una cartera de negoci de 61.200 milions d'euros i ingressos de 15.300 milions.
Siemens controlarà el 50% de la societat i tindrà el suport del govern francès, que controla el 20% d'Alstom a través de Bouygues. El president executiu serà Henri Poupart-Lafarge, actual director executiu d'Alstom. Però la fusió dels dos gegants també podria tenir repercussions a Espanya i Catalunya.
La integració, doncs, afectarà Espanya en la mesura que les dues companyies estan presents al país amb els seus respectius negocis ferroviaris des de fa anys. De fet, totes dues tenen en comú que ja acumulen més d'un segle de presència a Espanya, que les seves principals instal·lacions estan ubicades a Madrid i Barcelona i que han subministrat gran part de l'actual parc de trens AVE de Renfe i altres infraestructures com electrificació i sistemes de la xarxa ferroviària espanyola, convencional i d'alta velocitat.
Possibles efectes a Catalunya
Alstom té una llarga trajectòria amb la seva planta ferroviària de Santa Perpètua de Mogoda que sovint s'ha vist afectada pels moviments empresarials de la companyia. El gener del 2016, amb la compra del negoci energètic d’Alstom per part de General Electric (GE), la planta ja va haver de reestructurar la plantilla i va anunciar mig miler d’acomiadaments a tot Espanya: Catalunya va ser la comunitat que en va sortir més malparada, amb la supressió de la meitat dels llocs de treball, uns 300, segons van explicar a l'ARA fons de CCOO en aquell moment.
Un dels grans damnificats aleshores a Catalunya va ser el centre de negoci eòlic (Alstom Wind), que va reduir la seva plantilla a la meitat. El centre ja va acomiadar 90 empleats de les àrees de R+D i oficines el 2013 després de la retallada dels ajuts a les renovables que va aplicar el govern espanyol i que també va implicar el tancament de dues plantes de producció a Galícia i Castella i Lleó. De fet, en les anteriors fusions o absorcions de parts del negoci, els sindicats sempre han temut una relocalització dels efectius cap a França.
La retallada de GE també va suposar el tancament de la planta de Cornellà de Llobregat on Alstom desenvolupava projectes en el camp de l’energia hidràulica. En aquest cas, General Electric va justificar la retallada a tot Europa per guanyar competitivitat i evitar les duplicitats.
Per la seva banda, Siemens va fabricar i va subministrar part de la segona generació de trens AVE, els que uneixen Madrid i Barcelona. La companyia està present a Espanya des del 1895 i compta amb una fàbrica a Cornellà (Barcelona) que, entre altres coses, fabrica motors i convertidors per a trens. A més, té un centre de R + D + I en senyalització ferroviària a Tres Cantos (Madrid) amb projectes per a tota la divisió internacional.
Ara falta per veure si la fusió entre els dos gegants torna a repercutir sobre les plantes catalanes de Barcelona i el Vallès.