http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... roviari.do
FGC converteix l'estació de Sabadell Rambla en un centre de desenvolupament ferroviari
Ferrocarrils reaprofita les instal·lacions de l’antiga estació com un espai per treballar les competències professionals en la gestió d’emergències ferroviàries
El nou centre, anomenat “Espai Sabadell Rambla”, estarà operatiu a finals d’aquest any
Rull, avui, acompanyat de Ticó i de l'alcalde de Sabadell, Maties Serracant.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, acompanyat del president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, ha visitat avui l’antiga estació de Sabadell Rambla de Ferrocarrils, on s’estan duent a terme els treballs per convertir-la en un nou Centre de Desenvolupament Professional Ferroviari.
Aquest nou espai, que s’anomenarà “Espai Sabadell Rambla” i estarà operatiu a finals d’aquest any, servirà perquè tant del personal d’FGC com de tots aquells cossos vinculats a la gestió de la seguretat i protecció civil posin en pràctica situacions d’emergències ferroviàries.
El centre introdueix una visió innovadora de la formació i capacitació de les persones, especialment en aquelles funcions i tasques que requereixen posar la persona en una situació el més semblant possible a la realitat que haurà d’afrontar en la seva pràctica laboral. Amb les noves instal·lacions, es podran fer pràctiques dins d’un túnel i amb els equipaments d’una estació convencional.
Rull ha destacat que, amb la transformació de l’antiga Sabadell Rambla, “mantenim l’activitat en aquesta estació en l’àmbit de la seguretat”, creant un centre que “no sols tindrà com a usuari a FGC, sinó també altres companyies”.
Màxim realisme en els exercicis pràctics
Actualment Ferrocarrils du a terme els treballs d’equipament, obres i actuacions per a les pràctiques formatives, que consisteixen en la rehabilitació i nova imatge de la façana a carrer, la realització de l’aula formativa oberta a l’andana i la realització de cambres higièniques per al personal, amb una inversió de gairebé 400.000 euros.
Per garantir el màxim realisme dels exercicis pràctics d’evacuació s’ha estacionat una unitat de tren 111 en desús dins del túnel. La unitat està equipada amb les eines habituals d’evacuació, com ara escala passera, màscara de respiració i cadira per a persones amb mobilitat reduïda. Amb tots aquests equipaments es facilitarà que les matèries teoricopràctiques es puguin impartir sobre instal·lacions reals, augmentant l’eficàcia i el realisme de l’acció formativa.
El perllongament de Sabadell
Actualment, l’estació de Sabadell Rambla no dona servei comercial com a conseqüència de la construcció del perllongament del Metro del Vallès, que va suposar un nou traçat urbà per l’eix més poblat del municipi.
El dia 12 de setembre de 2016 es va inaugurar la primera fase del perllongament, amb dues noves estacions, Can Feu–Gràcia i Sabadell Plaça Major, i un nou túnel d’1,5 km que va substituir el traçat fins a Sabadell-Rambla i ha permès un accés millor al centre de la ciutat.
Posteriorment, el Metro de Sabadell es va ampliar amb la construcció de la segona fase, inaugurada el 20 de juliol de 2017, amb tres noves estacions i 4 km de túnel. La inversió total del perllongament ha estat de 430 milions d’euros.
Amb totes les noves estacions ja en ús, el perllongament de Sabadell ha suposat un increment del 18% de viatgers al municipi en el que portem d’any, amb 1.863.571 viatgers entre gener i setembre. Per al 2021, la demanda estimada és de prop de 4,2 milions de passatgers.