Adjunto una enquesta.
Obviament no tinc les dades del numero de viatgers durant la nit (tant els potencials que segur que es poden calcular amb models estadistics, tant els que van els dissabtes), pero, a falta de altres arguments que puc desconeixer, no veig cap inconvenient que hi hagi un metro passant, per exemple, cada 20 minuts durant la nit entre setmana, i a la mateixa freqüència els divendres que els dissabtes, a part de l'inconvenient de pagar sous més elevats als maquinistes, cosa que no veig especialment problemàtica.
Potser també tancar de 4 a 5 de la matinada per netejar, o algo.
Metro per la nit, estarieu a favor? (Enquesta)
Metro per la nit, estarieu a favor? (Enquesta)
Last edited by Aeduh on Monday 23/10/2017 23:37, edited 1 time in total.
Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!
Estacions
Per a poder opinar sobre aquest tema caldria tenir dades sobre el dèficit d'explotació segons l'hora del dia.
El principal problema que te el metro és que mantenir les estacions obertes respresenta un cost de personal elevat. Potser, caldria estudiar la viabilitat de tancar algunes estacions durant la nit, i que els trens passin de llarg.
El principal problema que te el metro és que mantenir les estacions obertes respresenta un cost de personal elevat. Potser, caldria estudiar la viabilitat de tancar algunes estacions durant la nit, i que els trens passin de llarg.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Metro per la nit, estarieu a favor? (Enquesta)
Jo el faria obrir tota la nit dels divendres, també. La gent surt molt a fer oci nocturn tant els divendres com els dissabtes. La resta de la setmana em sembla correcte l'horari que té. A part, tenim una xarxa de Bus Nit més que bona que ajuda a la mobilitat nocturna del dia a dia. Ja li agradaria a Madrid tenir aquesta xarxa nocturna de busos...
El que em preocupa és el tema de la neteja de les composicions, en cas que s'obrís des de les 05 h. del divendres i no es tanqués fins les 00 h. del diumenge. Si alguns viatgers tinguessin més cura de lo que fan i deixen de fer al Metro, seria d'agrair per part de la resta.
El que em preocupa és el tema de la neteja de les composicions, en cas que s'obrís des de les 05 h. del divendres i no es tanqués fins les 00 h. del diumenge. Si alguns viatgers tinguessin més cura de lo que fan i deixen de fer al Metro, seria d'agrair per part de la resta.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Si mejorara el civismo y los borrachos...
Ese es el problema. Que los borrachos de salidas nocturnas van dejando el rastro de sus correrías en cualquier lado, y el metro es un lugar "ideal" para sus regueros vomitorios o para volcar el contenido de sus botellas. En este país faltan tres cosas:El Maño amañado wrote:Jo el faria obrir tota la nit dels divendres, també. La gent surt molt a fer oci nocturn tant els divendres com els dissabtes. La resta de la setmana em sembla correcte l'horari que té. A part, tenim una xarxa de Bus Nit més que bona que ajuda a la mobilitat nocturna del dia a dia. Ja li agradaria a Madrid tenir aquesta xarxa nocturna de busos...
El que em preocupa és el tema de la neteja de les composicions, en cas que s'obrís des de les 05 h. del divendres i no es tanqués fins les 00 h. del diumenge. Si alguns viatgers tinguessin més cura de lo que fan i deixen de fer al Metro, seria d'agrair per part de la resta.
Educación para salir y saber salir
Educación para saber beber (los que lo hagan)
Educación para tener civismo y respeto
Además de unas leyes decentes sobre licencia en los locales y bares, control de lo que te sirven y que la policía de cada pueblo o ciudad no haga la vista gorda para llevarse comisiones por las entradas en los bares y clubes (casos como el de Coslada, por ejemplo).
Si no tenemos eso, difícilmente podemos pedir limpieza por parte de los usuarios en el metro. O Civismo. Si una persona que va chuzo en vez de seguir hasta su destino y dejar su recuerdo en el suelo, hiciera como dicen las pantallas de información "bajarse en la próxima estación y pedir ayuda sos al botoncito" (que puede ser necesaria o no), pero por lo menos que se baje, no se seguiría mareando hasta dejar su marca.
Esa es otra. cuando la gente bebe y se encuentra mal ni ellos ni los que los acompañan tienen ni idea de cómo actuar. Así va el país.
Luego vienen los guiris y en vez de actuar como en sus países se contagian del nuestro y hacen lo mismo o peor. Gracias a eso han convertido la línea groga en la línea de los locos y fumarse el tramo Llacuna-Verdaguer cada día de buen tiempo y los fines de semana es una tortura.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Metro per la nit, estarieu a favor? (Enquesta)
Potser només la L9sud, i no totes les estecions, p.e.: Aeroport, El Prat, Mercabarna, Europa Fira, Torrassa, Collblanc i Z.U.
Re: Metro per la nit, estarieu a favor? (Enquesta)
Veig factible que obrin divendres i dissabtes, i així que serveixin per complementar el Nit Bus en aquelles zones on no hi ha cap línia de bus nocturna que presti servei. Cas per exemple de la zona Felip II-Pl. Congrés on no n'hi ha cap línia de Nit Bus, i amb el metro es pot donar cobertura més directa per les nits dels caps de setmana.
També estaria a favor (això ja no cola aquí, però ja que es parla de transport a la nit ho comento) de fer serveis nocturns de Rodalies els caps de setmana, de la mateixa manera que fan a Suïssa, on les nits de divendres i dissabtes hi han serveis de rodalies a totes les grans ciutats (Zürich, Lausanne, Ticino...) tota la nit. Requereix molta inversió, però com a prova pilot es podria mesurar si té demanda i si funciona es pot introduir.
També estaria a favor (això ja no cola aquí, però ja que es parla de transport a la nit ho comento) de fer serveis nocturns de Rodalies els caps de setmana, de la mateixa manera que fan a Suïssa, on les nits de divendres i dissabtes hi han serveis de rodalies a totes les grans ciutats (Zürich, Lausanne, Ticino...) tota la nit. Requereix molta inversió, però com a prova pilot es podria mesurar si té demanda i si funciona es pot introduir.