http://el9nou.cat/osona-ripolles/actual ... de-cotxes/
La Diputació engega línies d’autobús al Montseny per evitar els col·lapses de cotxes
Funcionen al vessant vallesà del massís; al Brull, l’alcalde exigeix ampliar el pàrquing
Ferran Polo, Pol Purgimon, Txell Vilamala 17/10/2018 | 19:18 El Brull
El Parc Natural del Montseny ha estrenat aquest cap de setmana llarg dues línies de transport públic que connecten l’estació de Sant Celoni amb la zona de Santa Fe i de Fontmartina, al Vallès Oriental. És un servei que funcionarà tots els caps de setmana i festius durant l’any i on són vàlids els títols integrats de l’ATM. El bitllet senzill costa 2,20 euros i permet moure’s tot el dia.
La implantació d’aquesta mesura és un primer pas per fer front al col·lapse del Montseny, però al vessant osonenc del massís hi queda feina per fer, sobretot a Collformic, on cada cap de setmana hi ha un volum molt elevat de trànsit i aglomeracions de vehicles mal aparcats als vorals de la carretera. És en aquest sentit que Ferran Teixidó, alcalde del Brull, reclama a la Diputació de Barcelona que faci efectiu el compromís d’ampliar l’aparcament que hi ha just després del coll i que és l’àrea on molts excursionistes deixen el cotxe abans de començar a caminar. “Estem cansats d’aquesta problemàtica”, assegura, “si fan el que ens van prometre podrem parlar d’altres coses”. Des del seu punt de vista, més que pel transport públic, la solució a Collformic passaria per limitar-hi l’accés de cotxes.
El director del Parc Natural del Montseny, Lluís Martínez, reconeix que l’ampliació del pàrquing “alleugeriria força la pressió” sobre aquest punt, però explica que es tracta d’un terreny privat i que ara mateix continuen en negociació amb els propietaris. Engegar línies d’autobús també en aquest vessant del massís és una possibilitat que s’han plantejat, però condicionen la seva posada en marxa a constatar com funcionen les dues rutes del Vallès.
Si la valoració acaba sent positiva, Martínez apunta que l’opció més plausible seria començar els trajectes d’autobús a l’estació de tren de Balenyà-Tona-Seva, perquè subratlla que és vital que al punt de partida s’hi pugui arribar amb transport públic.
Tot i que les aglomeracions a Collformic són una constant cada cap de setmana i els dies festius, l’episodi més extrem es va viure l’últim diumenge de gener de l’any passat, quan els Mossos d’Esquadra van haver de tallar la carretera BV-5301 durant quatre hores a causa de l’allau de persones. La setmana anterior havia nevat, la qual cosa va exercir de reclam per a molts visitants. I ja aleshores Teixidó apuntava que “això no es pot aguantar més. L’accés a aquest espai s’ha de regular sí o sí. Hem de ser valents i afrontar el tema”.
Pel que fa al Vallès, unes 350 persones van fer servir entre divendres i diumenge el nou servei d’autobusos. La majoria d’usuaris es van concentrar divendres i dissabte. Diumenge, pel mal temps, la xifra va ser molt reduïda. “Per ser el primer cap de setmana el balanç és positiu”, assegurava Martínez a EL 9 NOU.