Page 1 of 2

Màxima varietat d'unitats en una línia de metro?

Posted: Friday 11/11/2005 12:23
by Mortadel·lo
Ara que a la L5 ja no són tot mils, i a la L2 hi ha 2000, 2100 i 5500, a veure si esbrinem quan ha sigut que hi ha hagut més tipus diferents de tren en una sola línia a la vegada, jo tinc dos candidats:

Línia 1 anys 88-90
Línia 3 any 87

Més opinions?

Posted: Friday 11/11/2005 12:57
by davida
Crec que hauriem diferents series les diferent versions dels 200, 300 i 400 ja que eren molt diferents entre elles, malgrat que algunes series podien anar acomplades entre elles com els 3000-2000 a principi dels 90 a la L3. De la serie 300 hi havien tren construis desde 1924 al 1970

Anys 50/60:
L1 -> 100, 200a (1944), 200b (1953-1955) ,400
L3 -> 300R (1924), 300S(1944), 300B (1949-1959), 300C (1962-1970)
Principis del 70, quan es va unir la L2 (Sagrera-Horta) amb la L5 (Diagonal-Collblanc):
L5-> 600, 300C, 1000
Principis del 80:
L1 -> 100 (els diumenges al mati), 200A, 200B, 400
Finals dels 80:
L3 -> 300R (1924), 300S(1944), 300B (1949-1959), 300C (1962-1970) , 1100 i 3000
L1 -> 200a (1944), 200b (1953-1955) ,400 i 4000

Posted: Friday 11/11/2005 13:19
by Mortadel·lo
davida wrote:Crec que hauriem diferents series les diferent versions dels 200, 300 i 400 ja que eren molt diferents entre elles, malgrat que algunes series podien anar acomplades entre elles com els 3000-2000 a principi dels 90 a la L3. De la serie 300 hi havien tren construis desde 1924 al 1970

Anys 50/60:
L1 -> 100, 200a (1944), 200b (1953-1955) ,400
L3 -> 300R (1924), 300S(1944), 300B (1949-1959), 300C (1962-1970)
Principis del 70, quan es va unir la L2 (Sagrera-Horta) amb la L5 (Diagonal-Collblanc):
L5-> 600, 300C, 1000
Principis del 80:
L1 -> 100 (els diumenges al mati), 200A, 200B, 400
Finals dels 80:
L3 -> 300R (1924), 300S(1944), 300B (1949-1959), 300C (1962-1970) , 1100 i 3000
L1 -> 200a (1944), 200b (1953-1955) ,400 i 4000
Si no vaig mal fixat, els 1100 no van arribar a coincidir amb els 3000, oi?

Posted: Friday 11/11/2005 13:26
by davida
El 1100 i els 3000 van coincidir a la L3 mentres anaven arribant els 3000.
Fins anys 82:
- L3 -> 300
- L3b -> 1100
Apartir del 1982
- Durant un temps nomes 300
- Mes endavant van tornar els 1100, no recordo malament perque es van començar a fer trens de 5 cotxes 300.
Any 1986
- A mesura que anaven arriban nous trens de la series 3000 primer es retiraven els 300 i quan ja no quedaven 300, es van començar a retirar els 1100.

Posted: Friday 11/11/2005 13:37
by Fran-Ikarus
De la BS, Llibre de la Història i Tècnica, cap. 1, verset 38 (dic, pàg. 38)

"[Parlant dels 300 motors del tipus 3] Allí van prestar servei fins que el 1982 (en arribar a la línia 4 els darrers trens sèrie 1100 provinents de la línia 3B) es decidí concentrar tots els cotxes del tipus 300 a la línia 3 (...) Els dotze cotxes van circular regularment fins que el 1987, amb l'arribada dels nous trens de la sèrie 3000, van ésser retirats de la circulació".

Val que la BS pot contenir errors ;) però jo també ho recordo així, que al 1986, els 3000 ja només van substituir 300 a la L3, i els 1100 eren tots a la L4. Tot i que podria equivocar-me (tampoc no agafava la L3 gaire sovint, per no dir gairebé mai, i els trens de la L4 tampoc no els anava controlant "al dedillo", vull dir que amb 11 anyets es feia el que es podia :P

Re: Màxima varietat d'unitats en una línia de metro?

Posted: Friday 11/11/2005 16:24
by Vox
Mortadel·lo wrote:Ara que a la L5 ja no són tot mils, i a la L2 hi ha 2000, 2100 i 5500, a veure si esbrinem quan ha sigut que hi ha hagut més tipus diferents de tren en una sola línia a la vegada, jo tinc dos candidats:

Línia 1 anys 88-90
Línia 3 any 87

Més opinions?
Encara queda algun 2000 a la L2? No l'havien passat a la L3?

Vox

Posted: Friday 11/11/2005 16:51
by Fran-Ikarus
El 2001-2004 va tornar fa uns mesos a la L2. Fins fa poques setmanes encara hi era. Ara, podria ser que amb els dos trens 5000 que diuen que hi corren (jo només he vist fins ara el 5133-5136) hagués tornat novament a L3.

Posted: Friday 11/11/2005 18:21
by Vox
Fran-Ikarus wrote:El 2001-2004 va tornar fa uns mesos a la L2. Fins fa poques setmanes encara hi era. Ara, podria ser que amb els dos trens 5000 que diuen que hi corren (jo només he vist fins ara el 5133-5136) hagués tornat novament a L3.
El que tinc entés es que un tren de la L2 va anar a la L3 un cop va arrivar el primer 5000 a la L2, raó per la qual la frequencia de la L2 es va mantenir (se'n va un, entra un) i la de la L3 va augmentar en 1 tren (el procedent de la L2).

Ara, no se gaire cosa més.

Però, amb les noves 5000 hauria de ser així:

-2 5000 a la L2, freq augmentada en 1 (ja que un de la L2 ha anat a la L3).

-Augment 1 tren a la L3 (el que ve de la L2).

-Augment 2 tren a la L4 (dòn surten? els de reserva? o dos enviats de la L5?)

-Augment 2 tren a la L5, al arrivar 4 trens 5000, però perdent dos antics. on? enviats a la L4? o retirats? (en aquest cas, la L4 faria servir trens que tenia en reserva).

Wefer, saps res?

Vox

Posted: Friday 11/11/2005 19:12
by alexbn
La L5 tiene un tren más, puesto que circulan por ella tres 5000, pero dos 1100 han ido a la L4 (de hecho, han vuelto).

Posted: Saturday 12/11/2005 0:01
by wefer
No sé res del cert, però entre el que marca la lògica (sííí, ja ho sé que és TMB :) ) i el que he pogut observar:

- A la L2 hi ha dos 5000 i ha marxat l'únic 2000 que hi circulava, el primer de la sèrie. Per tant, ara la L2 la formen les sèries 2100 (tota) i 5000 (dos)
- A la L3 hi ha un tren més, el 2000 de la L2, que permet tornar a tenir les freqüències anteriors a que passés el "festival" de les cotxeres de Sant Genís. En aquesta línia ara circulen la totalitat de les sèries 2000 i 3000.
- A la L4, han passat un parell de trens de la L5 que han permès millorar freqüències. En principi haurien de ser els dos 1100 que tenia aquella línia... però sembla ser que hi ha qui ho desmenteix. Per tant, sembla que la totalitat de la sèrie 1100 està a la L4... però no és segur.
- A la L5, hi van arribant progressivament més 5000, que de moment també han permès millorar freqüències tal com ja s'ha explicat i que aviat començaran a permetre el desballestament dels 1000. De fet, amb el mínim manteniment que els dóna TMB els últims mesos, alguns 1000 ja semblen mig desballestats :'(

A la resta de línies, de moment no hi ha canvis :D

Posted: Saturday 12/11/2005 0:15
by JaMiRo!
wefer wrote:...a la L2 hi ha dos 5000 i ha marxat l'únic 2000 que hi circulava, el primer de la sèrie. Per tant, ara la L2 la formen les sèries 2100 (tota) i 5000 (dos)...
Ei com va jefe... 8)

Doncs la suposada i punyetera 2000 ex-L2 i actual L3, no l'he vista per la L3 encara, i això que estic al tanto i l'agafo tots els dies...A la L2, almenys, ja fa temps que tampoc la veig...¿¿¿Ande andará???

Salut (i força al canut)!

Posted: Monday 14/11/2005 9:49
by Mortadel·lo
Anem a pams:

El 2001 el vaig veure a la L3 no fa gaires dies

El 1158-1415-1157-1140-1139 el 26 d'octubre estava a la L5 segur, perquè hi vaig pujar, i diria que l'he vist més vegades (si no era aquest era un altre 1100)

seguiremos informando

Posted: Monday 14/11/2005 11:06
by alexbn
Mortadel·lo wrote:Si no vaig mal fixat, els 1100 no van arribar a coincidir amb els 3000, oi?
En la L5 circuló como mínimo un 3000 durante algún tiempo. Cuando yo empecé el instituto (1992) lo vi alguna vez e incluso un día hice el trayecto en él.

Posted: Monday 14/11/2005 11:18
by josep_serre
Efectivament jo vaig viatjar-hi un cop.

Abans que algú ho pregunti perquè la pregunta és cantada, no anunciava les estacions i l'esquema de la línia que tenia era el mateix dels 1000 sense cap indicació de la següent estació, termòmetre ni res semblant.

Com anècdota dir que quan el vaig agafar el gran ensurt el vaig tenir a l'arrepenjar-me a la porta de la cabina de darrere que es va obrir de cop.

Posted: Monday 14/11/2005 11:49
by mikado
El viernes 11-Nov había un 1100 en la L-5

Posted: Monday 14/11/2005 16:43
by Fran-Ikarus
alexbn wrote:
Mortadel·lo wrote:Si no vaig mal fixat, els 1100 no van arribar a coincidir amb els 3000, oi?
En la L5 circuló como mínimo un 3000 durante algún tiempo. Cuando yo empecé el instituto (1992) lo vi alguna vez e incluso un día hice el trayecto en él.
Potser podia ser una unitat reduïda (dos motors A 3000) lligada a la sisena unitat reduïda dels 2000? (2021-2306-2024) Tal i com circulaven les altres 5 per la L3. L'època coincideix.

Re: Màxima varietat d'unitats en una línia de metro?

Posted: Thursday 28/08/2008 18:16
by metring
Ara que ha passat un bon temps, i que han apartat els 1000-1100 de la circulació, quina de les línies és la que té funcionant més material diferent actualment? Continua sent la 3? Cal tenir en compte els 3000-4000 reformats, oi?

Re: Màxima varietat d'unitats en una línia de metro?

Posted: Thursday 28/08/2008 19:37
by Miquel
L-1: 4000, 4000 R i 6000
L-2: 9000
L-3: 2000, 3000, 3000 R i 5000.
L-4: 2100 i 9000
L-5: 5000
L-11: 500.

La línia 3 es la que hi te més varietat, i potser rebrà material nou (suposo que 5000 de la L-5, o algun 9000 nou.)

Re: Màxima varietat d'unitats en una línia de metro?

Posted: Friday 29/08/2008 1:02
by ferroviario_catalan
Voleu dir que treuran 5000 de la linia 5, per portarlos a la linea 3? :o O que posaran algun nou 9000? :nono La linia 3 en sembla que encara que l'allarguin fins Trinitat Nova, no esta pas falta de material, recordem que te al seu servei un total de 29 trens, tenim en compte que un 3000 sempre estara a reforma, son 28. Amb aquets hi ha prou, el carrusel actual es de 25 trens en hora punta, amb 2 parades mes, 27 trens es prou. De totes maneres, si hi porten cap tren mes,no tinc ni idea quina serie seria, di d'on provindria, pero un 9000 seria l'ai carai! ja :ok !!! per varietat, tindriem record guiness! :) :) :)

Re: Màxima varietat d'unitats en una línia de metro?

Posted: Friday 29/08/2008 11:55
by Miquel
La L-3 té:
18, 3000
6, 2000
6, 5000 = 30 trens i no 29 ;) .
Ara son 25 trens hora punta, has de tenir en compte, que 2 3000 no funcionen per el tema de Reforma, 1 tren está en Revisió, i 2 de Reserva.
El tram nou són 3,6 Km (anad i tornada).
Per mantenir freqüéncia poden posar els 2 que tenen i potser caldria algún més, i per millorar-la fan falta més trens.
Ara bé el dia que toqui ja ho veurem que pasa.