Page 1 of 1

Troben amiant a les UT 442

Posted: Sunday 04/03/2018 21:08
by escursso
Al fer la una reparació d'una unitat, han detectat que aquests trens porten components amb amiant. A veure que passa ara amb ells.

http://ferroguia.es/alertan-del-peligro ... omponente/

Salutacions.

Re: Troben amiant a les UT 442

Posted: Monday 05/03/2018 16:51
by robertotlh
Jo optaria per la mateixa solució que va optar FGC fa uns anys. Llogar material suís de segona mà per mantenir el servei mentre es licita nou material per la línia

Re: Troben amiant a les UT 442

Posted: Sunday 11/03/2018 12:58
by Ganz
robertotlh wrote:Jo optaria per la mateixa solució que va optar FGC fa uns anys. Llogar material suís de segona mà per mantenir el servei mentre es licita nou material per la línia
El problema, llavors, és que és molt probable que el material suís també porti amiant. Cal no oblidar que les 442 estan basades directament de les Be 4/4 del LEB, a Lausanne, per exemple...

En el cas que no es pogués desamiantar la unitat per ser massa complicat, realment la millor opció seria, al meu parer, comprar material nou per la línia i enviar una 442 al museu. Per tal de preservar l'atractiu turístic de la línia, comprar a Stadler material derivat de les ABDeh 8/8 comprades recentment pel BOB (Interlaken), amb finestres practicables, adaptades a PMR, amb furgó i amb un cert grau de comfort podria ser una opció a tenir present...

Re: Troben amiant a les UT 442

Posted: Sunday 11/03/2018 19:56
by sag470
A veure com acaba el cas, pero de ben segur que Renfe complentava la seva substitució en la próxima compra. Porten anys planificat pero sense decidir res.

El problema ve de quin material els rellevarà. Veig 3 opcions:
1. Dins la comanda de Cercanías (presumiblement Civia), hagi una part adaptada a ample mètric.
2. Dins la comanda per Feve, hagi unitats per Cotos.
3. Comanda pròpia per alta muntanya. Opcions com les GTW de Stdaler o el lleig AM800 de Caf, en versió eléctrica.

No se perque, pero crec que la intenció és la primera opció.

Re: Troben amiant a les UT 442

Posted: Monday 12/03/2018 19:38
by ortegote
sag470 wrote:A veure com acaba el cas, pero de ben segur que Renfe complentava la seva substitució en la próxima compra. Porten anys planificat pero sense decidir res.

El problema ve de quin material els rellevarà. Veig 3 opcions:
1. Dins la comanda de Cercanías (presumiblement Civia), hagi una part adaptada a ample mètric.
2. Dins la comanda per Feve, hagi unitats per Cotos.
3. Comanda pròpia per alta muntanya. Opcions com les GTW de Stdaler o el lleig AM800 de Caf, en versió eléctrica.

No se perque, pero crec que la intenció és la primera opció.
No tinc ni idea de que faran pero sempre s'ha parlat de fer un CIVIA de via metrica.
Salutacions.

Re: Troben amiant a les UT 442

Posted: Tuesday 13/03/2018 10:42
by genissimon
ortegote wrote:
sag470 wrote:A veure com acaba el cas, pero de ben segur que Renfe complentava la seva substitució en la próxima compra. Porten anys planificat pero sense decidir res.

El problema ve de quin material els rellevarà. Veig 3 opcions:
1. Dins la comanda de Cercanías (presumiblement Civia), hagi una part adaptada a ample mètric.
2. Dins la comanda per Feve, hagi unitats per Cotos.
3. Comanda pròpia per alta muntanya. Opcions com les GTW de Stdaler o el lleig AM800 de Caf, en versió eléctrica.

No se perque, pero crec que la intenció és la primera opció.
No tinc ni idea de que faran pero sempre s'ha parlat de fer un CIVIA de via metrica.
Salutacions.
Que no facin provatures com quan, als anys 60 del segle XX, van provar un automotor Naval (*) a la línia i la cosa, de ben poc, no acaba en tragèdia.

* Un dels unificats de la línia Catalans, de les línies del País Basc o dels de Linares.

Salut !!

Re: Troben amiant a les UT 442

Posted: Tuesday 13/03/2018 19:38
by ortegote
genissimon wrote:
ortegote wrote:
sag470 wrote:A veure com acaba el cas, pero de ben segur que Renfe complentava la seva substitució en la próxima compra. Porten anys planificat pero sense decidir res.

El problema ve de quin material els rellevarà. Veig 3 opcions:
1. Dins la comanda de Cercanías (presumiblement Civia), hagi una part adaptada a ample mètric.
2. Dins la comanda per Feve, hagi unitats per Cotos.
3. Comanda pròpia per alta muntanya. Opcions com les GTW de Stdaler o el lleig AM800 de Caf, en versió eléctrica.

No se perque, pero crec que la intenció és la primera opció.
No tinc ni idea de que faran pero sempre s'ha parlat de fer un CIVIA de via metrica.
Salutacions.
Que no facin provatures com quan, als anys 60 del segle XX, van provar un automotor Naval (*) a la línia i la cosa, de ben poc, no acaba en tragèdia.

* Un dels unificats de la línia Catalans, de les línies del País Basc o dels de Linares.

Salut !!
Buenas,
No probaron uno, tuvieron 6 automotores matriculados del 3006 al 3011 y debido a esos problemas de Freno solo los usaron en el tramo de Navacerrada a Los Cotos.
Saludos.

Re: Troben amiant a les UT 442

Posted: Wednesday 25/04/2018 0:02
by mfuentesll2
A les 442 ara s'hi han de sumar les 470 i les 448 (i suposo que la 444 de Mora pero son pures suposicions). La presència en si no suposa un perill pel passatger, el problema es a l'hora de fer el manteniment si es manipula l'element que el conté. Suposo que a les properes R que es passin les tindran més temps per substituir les resistències que el contenen i descontaminar.

Re: Troben amiant a les UT 442

Posted: Thursday 02/09/2021 13:47
by Fran-Ikarus
Han arribat avui imatges de cotxes 442 sent desballestats (bé, més aviat caldria dir "engolits a mossegades", com per exemple els 1000/1100)