Page 1 of 5

Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona

Posted: Tuesday 03/04/2018 23:57
by 437.001
Enceto aquest fin amb una adjudicació.

A Foment es vol connectar l'estació de mercaderies de La Llagosta a l'ample UIC.

Adjudicaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.17/27507.0280
SERVICIOS PARA LA REDACCIÓN DEL PROYECTO DE CONSTRUCCIÓN PARA LA CONEXIÓN EN ANCHO ESTÁNDAR AL CORREDOR MEDITERRÁNEO DE LA PLATAFORMA MULTIMODAL DE LA LLAGOSTA (BARCELONA). PLATAFORMA, VÍA Y ELECTRIFICACIÓN
Número de Licitadores: 12
Adjudicatario: UTE ESTEYCO/INSERAIL
NIF: U88062666
Importe de Adjudicación: 546.646,44 Euros
Plazo de ejecución: 26 Meses

Fecha publicación licitación: 26/10/2017
Fecha publicación adjudicación: 03/04/2018

Pliego de prescripciones técnicas

Image
Image
Image
Image
Image

Ahir (11/04/2018)

Posted: Saturday 14/04/2018 2:56
by 437.001
Hi ha obres entre Martorell i Gelida, i a l'estació de Gelida. Estan canviant les travesses, i també estan fent algun tipus d'obra a l'estació de Gelida.
Avui al vespre, dalt d'un R4 destinació Sant Vicenç, hem circulat a contravia entre Martorell i La Granada.
Hi ha bastants obrers i maquinària, entre ells un camió Scania mixt carretera-ferrocarril, i una batejadora (i no sé si una perfiladora).

)))

Ahir (15/04/2018)

Posted: Monday 16/04/2018 1:01
by 437.001
A Martorell (R4/R8):

-Res de nou.

Entre Martorell i Gelida (R4):
[des del tren]

-Avui hem anat per la via normal, però entre la bifurcació de la Seat i Gelida hem anat molt a poc a poc. Però molt finet: ja han canviat unes quantes travesses. :D

A Gelida (R4):

-Doncs bé, avui he baixat aquí per veure amb més deteniment què hi feien.
-I el que m'hi he trobat és l'inici d'un xafarranxo de combat de cal déu. :o
-Les obres són d'envergadura, i duraran bastant, i a més necessitaran circulació en via única entre Bifurcació Seat i Sant Sadurní. I potser algun tall a certes hores o potser fins i tot certs dies sencers.
-Es tracta ni més ni menys que de l'ampliació del gàlib dinàmic a aquesta estació: és a dir, que l'espai entre les dues vies és massa estret, i han de fer un petit ripat per a ampliar-lo, per a la qual cosa han de demolir part de l'andana direcció Sant Vicenç de Calders i fer-la més estreta, per tal de permetre el pas de trens en ample UIC sense problemes.
-Avui ja havien demolit gairebé tota la vora d'andana de l'extrem costat Sant Sadurní, més o menys enfront del funicular. Ara com ara, van bastant depressa, ja es veuen els ciments de la futura vora d'andana.
-També hi ha marques grogues a les andanes: canviaran bancs i papereres.
-Avui tots els teleindicadors funcionaven bé.

Ahir (23/04/2018)

Posted: Tuesday 24/04/2018 1:25
by 437.001
Entre Sant Vicenç de Calders i Vilafranca del Penedès (R4):
[des del tren]

-A tot el tram tret d'estacions i ponts, travesses tirades al costat de la via direcció Tarragona.

Entre Vilafranca del Penedès i La Granada (R4):
[des del tren]

-Via direcció Tarragona ja renovada amb travesses de doble ample. Si hi ha hagut limitació de velocitat, ja no sembla haver-n'hi.
-El tram renovat té un tall (probable canvi de mà?), i s'acaba poc abans de les agulles d'entrada a La Granada.
-Excavant els ciments per als nous pals d'electrificació a la via direcció Tarragona.

A La Granada (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Entre La Granada i Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-A tot el tram tret d'estacions i ponts, travesses tirades al costat de la via direcció Tarragona.
-Excavant els ciments per als nous pals d'electrificació a la via direcció Tarragona.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(

Entre Lavern-Subirats i Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-A tot el tram tret d'estacions i ponts, travesses tirades al costat de la via direcció Tarragona.
-Travesses de doble ample acumulades a l'antiga derivació particular de Sant Sadurní, aquí és on es formen els trens de travesses.
-Excavant els ciments per als nous pals d'electrificació a la via direcció Tarragona.
-Vistos dos nous pals d'electrificació tirats al costat de la via direcció Tarragona.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Entre Sant Sadurní d'Anoia i Gelida (R4):
[des del tren]

-Via direcció Tarragona ja renovada amb travessa de doble ample entre poc abans de la boca sud del túnel del Puig i l'entrada a Gelida (excepte ponts). Limitació de velocitat direcció Tarragona.
-Excavant els ciments per als nous pals d'electrificació a la via direcció Tarragona.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Han acabat l'excavació i cimentació de la vora d'andana de l'extrem Sant Sadurní de l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç. Estan reinstal.lant les vores d'andana velles, però ja a la posició nova. Desconec si aplicaran això mateix a la part de l'andana on paren els trens, o si ho faran amb vores d'andana noves (com les de Passeig de Gràcia, per entendre'ns).

Entre Gelida i Bifurcació Seat (R4):
[des del tren]

-Vía direcció Tarragona ja renovada amb travessa de doble ample entre el costat Martorell del pont del riu Anoia i poc abans del ramal sud de la bifurcació Seat. Limitació de velocitat direcció Tarragona.
-Excavant els ciments per als nous pals d'electrificació a la via direcció Tarragona.

Entre Bifurcació Seat i Martorell (R4):
[des del tren]

-A tot el tram tret de la bifurcació mateixa i ponts, travesses tirades al costat de la via direcció Tarragona.
-Túnel de Martorell en molt mal estat, amb limitació a 30km/h, i a la zona de la boca sud del mateix, trossos caiguts del sostre del túnel al mig de la via direcció Tarragona.

A Martorell (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Entre Martorell i Castellbisbal (R4/R8):
[des del tren]

-Únic tram entre El Papiol i Sant Vicenç de Calders sense travesses tirades al costat de la via.
-Túnel de Castellbisbal en molt mal estat, limitació a 30km/h a la zona de la boca sud del mateix.
-Just a la boca sud del túnel de Castellbisbal, travessa monobloc trencada i en posició perillosa a la via direcció Tarragona.
-Trinxera entre la boca sud del túnel de Castellbisbal i el pas sota l'autovia A-2 en molt mal estat, limitació a 30km/h. Aquesta trinxera està partida en dos trams pel pas sota la línia Barcelona-Manresa de FGC.
-Desmunt entre la boca nord del túnel de Castellbisbal i l'estació de Castellbisbal en molt mal estat, despreniments constants, queda fora de la plataforma i separada de la mateixa per un camí. Limitació a 50km/h.

Entre Castellbisbal i El Papiol/Rubí (R4/R8):
[des del tren]

-A tot el tram tret d'estacions i ponts, travesses tirades al costat de la plataforma de totes dues vies.

Tram Rubí/El Papiol-Sant Vicenç de Calders

Posted: Tuesday 24/04/2018 2:56
by 437.001
Es reformaran TOTES les estacions del tram.

-A Castellbisbal en teoria han de reformar la platja de vies per eliminar l'entrada per via desviada per seguir cap a Barcelona o Granollers. No sé si ampliaran vies o no. O andanes.

-No queda clar si faran la tercera via entre Castellbisbal i Martorell o no, però se'm fa difícil d'imaginar com dimonis poden reformar el túnel de Castellbisbal sense tallar la línia una bona temporada. És l'únic tram de la via principal on encara no hi ha travesses de doble ample.

-A Martorell no sé què hi faran.

-Al túnel de Martorell tampoc sé si hi faran res, però necessita una reforma urgentment.

-A Bifurcació Seat no hi ha ni rastre de tercer rail, ni tampoc al ramal de la Seat. En teoria sí que hi va tercer rail.

-A Gelida les obres ja han començat, i pel què sembla, totes dues vies aniran amb triple rail al llarg de 750 metres.

-A Sant Sadurní, si no ho he entès malament, es reformarà la via general direcció Tarragona, i la via d'apartat més allunyada de l'edifici de l'estació, que serà perllongada fins a 750 metres.

-A Lavern-Subirats igual que a Gelida, però sense tocar res d'andanes (tret que arreglin els ascensors, la megafonia nova i els teleindicadors, i els posin en servei).

-A La Granada reformaran la via general direcció Tarragona, i la via d'apartat amb andana, que es perllongarà a 750 metres. Em sembla que al paquet hi va inclosa la reforma de l'estació (pas inferior, ascensors), ja que em sembla que s'ha d'eliminar la via d'apartat sense andana pel tercer rail (cosa també imprescindible per a la reforma d'accessibilitat).

-A Vilafranca ni idea. Crec que no la tocaran.

-Als Monjos ni idea tampoc.

-A L'Arboç faran una cosa intermitja entre Sant Sadurní, i La Granada. Encara no sé quines vies ni què, només que es perllongarà com a mínim una via d'apartat a 750 metres. Imagino que també implica la reforma d'accessibilitat.
Si fós així, el més probable és que s'elimini la via d'apartat més propera a la LAV, i que s'amplïi l'andana direcció Tarragona per encabir-hi el pas inferior i l'ascensor.
I que l'andana de la via general direcció Barcelona senzillament desaparegui, i els trens R4 direcció Barcelona/Terrassa/Manresa parin a l'andana de via 4 (la desviada de l'edifici de viatgers).

-Al Vendrell no tinc ni idea de què faran. Crec que mantenen les dues vies d'apartat, que es fan servir totes dues.

-I a Sant Vicenç de Calders... la reforma serà de cal déu. :o Noves andanes exclusives per la R2, noves agulles, rectificació de la corba de sortida cap a Torredembarra/Tarragona... serà entretingut.

Passarem un estiu beeen entretingut. :cari

Últimes adjudicacions:

Posted: Tuesday 24/04/2018 3:58
by 437.001
Adjudicaciones de Adif
Número anuncio/expediente : 6.15/28510.0081
SUMINISTRO DE TRAVIESAS RHEDA2000 PARA EL CORREDOR MEDITERRÁNEO EN EL TRAMO CASTELLBISBAL-MARTORELL
Régimen Jurídico: Ley 31/2007
Tipo de procedimiento: Negociado sin publicidad
Criterios de Adjudicación: --
Tipo de Contrato: Suministros
Presupuesto de Licitación: 970.200 Euros
Valor Estimado del Contrato: 970.200 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 6 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Fecha publicación licitación: --
Fecha publicación adjudicación: 23/04/2018

Ahir (28/04/2018)

Posted: Sunday 29/04/2018 1:48
by 437.001
Entre Rubí i l'apartador d'ample UIC de Rubí (R8):
[des del tren]

-Limitació de velocitat al túnel de Rubí direcció Martorell.

Entre l'apartador d'ample UIC de Rubí i Castellbisbal (R8):
[des del tren]

-Res de nou. Travesses per a triple rail tirades al costat de la via.

A Castellbisbal (R4/R8):
[des del tren]

-Estació completament a fosques tret de vestíbul i pas inferior. MOLT MALAMENT! :evil:

Entre Castellbisbal i Martorell (R4/R8):
[des del tren]

-Res de nou.

A Martorell (R4/R8):

-Res de nou.

Entre Martorell i Bifurcació Seat (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Bifurcació Seat (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Entre Bifurcació Seat i Gelida (R4):
[des del tren]

-Limitació ja pràcticament restringida al tram d'entrada a Gelida. A la resta el tren ja corre bastant.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-El xafarranxo de combat porta un ritme més alt del que esperava: ja han iniciat la reforma de la part de l'andana on fins la setmana passada estacionàven els trens direcció Vilafranca/Sant Vicenç de Calders.
-Els trens ara estacionen al perllongament d'andana que es va construïr durant l'anterior reforma de l'estació, i que s'havia deixat tal qual.
-Això no impedeix que parin a zones a les quals ja s'ha actuat o on encara s'hi està actuant, la qual cosa ha obligat a instal.lar unes vores d'andana addicionals per tal de mantenir el gàlib, les vores en qüestió són de plaxes aparentment metàl.liques, intueixo que suportades amb contrapesos o algun tipus de bastida o similar.
-Mini-excavadora (tamany dumper) a l'andana direcció Sant Vicenç de Calders, que ha estat tancada en gran part.
-El tall amb pla alternatiu de transport (PAT) serà obligatori, i és imminent: en una setmana o dues, si segueixen a aquest ritme.

Entre Gelida i Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Renovada la via direcció Vilafranca/Sant Vicenç de Calders fins la trinxera de Casa Garriga. Des d'allà fins a Sant Sadurní, renovació en curs tret del viaducte sota la LAV.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Entre Sant Sadurní d'Anoia i Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou (o això m'ha semblat: ja era fosc).

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou (o això m'ha semblat: ja era fosc). :(

Entre Lavern-Subirats i La Granada (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A La Granada (R4):
[des del tren]

-Detectat focus, pero no he pogut veure si era permanent o d'obres. A la zona entre el pas superior peatonal i el túnel.

Entre La Granada i Vilafranca del Penedès (R4):
[des del tren]

-Limitació eliminada. El tren ja va ben ràpid.

Entre Vilafranca del Penedès i Sant Vicenç de Calders (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :(

Ahir (18/06/2018)

Posted: Tuesday 19/06/2018 0:09
by 437.001
Entre Bifurcació Seat i Gelida (R4):
[des del tren]

-La via direcció Vilafranca/Sant Vicenç ha estat renovada amb travessa de triple rail.

A Gelida (R4):
[des del tren]

-Ja han acabat les obres de modificació del gàlib dinàmic a l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç. Falta ripar la via corresponent.
-Els trens continuen parant a la part provisional.

Entre Gelida i Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-La via direcció Vilafranca/Sant Vicenç ha estat renovada amb travessa de triple rail.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-La via 1 (direcció Vilafranca/Sant Vicenç de Calders) ha estat renovada amb travesses per a triple rail.

Entre Lavern-Subirats i La Granada (R4):
[des del tren]

-A la via direcció Sant Vicenç hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg de tot el tram.
-A la via direcció Barcelona hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al tram entre l'estació de Lavern i poc abans de passar sota la LAV.

Entre La Granada i Vilafranca del Penedès (R4):
[des del tren]

-La via direcció Vilafranca/Sant Vicenç ha estat renovada amb travessa de triple rail.

Entre L'Arboç i El Vendrell (R4):
[des del tren]

-Avui ja hem circulat per la via habitual direcció Sant Vicenç. Han canviat les travesses de tot el tram, i instal.lat un cert nombre de nous pals d'electrificació.
-A la vía direcció Barcelona, hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg de tot el tram.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Via 1 (general direcció Sant Vicenç), encara tallada.
-Continuen les obres de modificació del gàlib dinàmic de l'andana de via 1. Ja els queda relativament poc (possiblement hagin de canviar de lloc els teleindicadors, i segurament hauran de retallar la marquesina).
-Els trens segueixen circulant per vies 2 i 4. La via 6 (desviada sense andana) està tallada.
-S'estan fent les cimentacions per a nous pals d'electrificació (segurament amb pòrtics).

Entre El Vendrell i Sant Vicenç de Calders (R4):
[des del tren]

-Continuen les obres de canvi de travesses, es circula en via única, per la via habitual direcció Barcelona.
-A la vía de l'esquerra (direcció Barcelona), hi ha travesses per a triple rail tirades al costat de la via al llarg de tot el tram.

NOTA DE PREMSA | Tram El Papiol/Rubí-Castellbisbal-Martorell

Posted: Tuesday 10/07/2018 14:04
by 437.001
Ministerio de Fomento (29/06/2018)
Avances en el Corredor Mediterráneo

El Consejo de Ministros autoriza los contratos para la implantación del ancho internacional en el tramo Castellbisbal-Martorell

Además, se ha licitado el suministro de carril para la instalación de las nuevas vías en los tramos Castellbisbal-Martorell y Sant Vicenç de Calders-Vilaseca

Se realizará una cuidadosa planificación de los trabajos con el fin de reducir las afecciones al servicio ferroviario


29.06.18 -El Consejo de Ministros ha autorizado hoy al Ministerio de Fomento a licitar, a través de Adif, dos contratos relacionados con la implantación del ancho internacional en el Corredor Mediterráneo a su paso por Cataluña.

El primer contrato contempla las obras de instalación del tercer carril en el tramo Castellbisbal a Bifurcación Martorell-Seat, cuyo presupuesto de licitación asciende a 83.370.067 euros (IVA incluido). El plazo de ejecución es de 18,5

Además, se implantará el ancho mixto en las vías de apartado 4, 6, 8 y 10 de la estación de Castellbisbal, en los ramales de unión entre esta estación y la línea Castellbisbal-Mollet (que ya dispone de ancho mixto), y se renovará e implantará el ancho mixto en el ramal de acceso a factoría Seat-Martorell, incluyendo dos vías de la estación. Además se renovará parcialmente la vía en la estación de Castellbisbal, que da acceso a factorías Celsa-Gonvarri-Gonvauto. Se llevarán a cabo una serie de actuaciones necesarias debido al estado actual de la línea y para mejorar su funcionalidad ferroviaria.

Asimismo, se ampliará la longitud de las vías de apartado y se creará una nueva vía (vía 10) de estacionamiento en la estación de Castellbisbal. Entre otras infraestructuras, se creará un nuevo paso bajo la autopista AP-7, se demolerán y reconstruirán otros dos pasos inferiores y se actuará sobre los túneles de Castellbisbal y Martorell para adaptarlos a las nuevas condiciones de explotación.

Por otra parte, se recuperará y modernizará el antiguo túnel de Castellbisbal, actualmente fuera de servicio, para incorporarlo a la explotación y para crear una tercera vía de circulación que conectará la estación de Castellbisbal y el viaducto del Llobregat, situado en las inmediaciones de Martorell.

Los trabajos presentan una elevada complejidad técnica, ya que es necesario actuar en el ámbito de la plataforma y sobre el conjunto de elementos del sistema ferroviario (vía, electrificación, instalaciones de seguridad, comunicaciones, señalización y esquemas operativos de vías de diferentes estaciones), y, por ello, Adif ha realizado una cuidadosa planificación de las diferentes fases de las obras con el objetivo de minimizar las afecciones sobre la circulación de trenes.

Suministro de carril

El segundo contrato licitado comprende el suministro y transporte de carril para su instalación en los tramos Castellbisbal-Martorell y Sant Vicenç de Calders-Vilaseca, por importe total de 14.976.734 euros (IVA incluido) en dos lotes.

Esta actuación contempla el suministro de 14.000 toneladas de carril de tipo 60 E1, en barras de 90 m, y de 200 toneladas de carril de tipo 50 E1, en barras de 18 m, así como el transporte hasta la planta en la que se soldarán dichas barras entre sí para configurar tramos de carril de 270 m o 180 m y, posteriormente, a los tramos en los que se efectuará el montaje de vía.

Financiación europea

Esta actuación va a ser cofinanciada por el Mecanismo “Conectar Europa” (CEF).

“Una manera de hacer Europa”

Ahir (06/08/2018)

Posted: Tuesday 07/08/2018 2:31
by 437.001
Entre Vilafranca del Penedès i Els Monjos (R4):
[des del tren]

-Tallada la via direcció Sant Vicenç de Calders, circulació entre Vilafranca i Els Monjos per via única, hem anat a contravia. Aquesta setmana estan fent el canvi de travesses en aquest tram.

En licitació:

Posted: Thursday 09/08/2018 4:53
by 437.001
Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27507.0105
PROYECTO DE CONSTRUCCIÓN PARA LA IMPLANTACIÓN DEL ANCHO ESTÁNDAR EN EL CORREDOR MEDITERRÁNEO. SUBTRAMO: CASTELLBISBAL-MARTORELL
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: Varios criterios
Tipo de Contrato: Obras
Presupuesto de Licitación: 68.900.881,74 Euros
Valor Estimado del Contrato: 109.010.788,85 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 18 Meses y 15 Días
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Fecha Publicación: 06/07/2018

Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27510.0019
SUMINISTRO Y TRANSPORTE DE TRAVIESAS PARA LA IMPLANTACIÓN DEL ANCHO ESTANDAR EN EL CORREDOR MEDITERRÁNEO. SUBTRAMO: CASTELLBISBAL MARTORELL.
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: Precio
Tipo de Contrato: Suministros
Presupuesto de Licitación: 8.213.950 Euros
Valor Estimado del Contrato: 8.213.950 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 12 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Barcelona

Fecha Publicación: 30/07/2018

Pliego de prescripciones técnicas

Licitaciones de Adif
Número anuncio/expediente: 3.18/27510.0018
SUMINISTRO Y TRANSPORTE DE CARRIL PARA LA IMPLANTACIÓN DEL ANCHO ESTÁNDAR EN EL CORREDOR MEDITERRÁNEO. TRAMO CASTELLBISBAL VILASECA. SUBTRAMOS: CASTELLSBISBAL MARTORELL Y SAN VICENÇ DE CALDERS-VILASECA
Tipo de procedimiento: Abierto
Criterios de Adjudicación: Precio
Tipo de Contrato: Suministros
Presupuesto de Licitación: 12.377.402 Euros
Valor Estimado del Contrato: 12.377.402 Euros
Plazo de Ejecución / Fecha Entrega: 12 Meses
Lugar de Ejecución / Entrega: Varias Provincias

Fecha Publicación: 25/07/2018

Pliego de prescripciones técnicas

NOTA DE PREMSA | Tram El Papiol/Rubí-Castellbisbal-Martorell

Posted: Thursday 09/08/2018 23:51
by 437.001
Adif (08/08/2018)
Avances en el Corredor Mediterráneo

Adif licita tres contratos por importe de 108 M€ para la implantación del ancho internacional en Cataluña

• La actuación más destacada es la instalación del tercer carril en el tramo Castellbisbal-Martorell • También se han licitado otros dos contratos para el suministro de carril y traviesas


08/08/2018. Adif ha licitado tres contratos de obras y suministros para la implantación del ancho internacional en el Corredor Mediterráneo en Cataluña con una inversión conjunta superior a los 108 millones de euros (IVA incluido).

La actuación más relevante es la referida a las obras de instalación del tercer carril en el trayecto entre Castellbisbal y Bifurcación Martorell-Seat, cuyo presupuesto de licitación asciende a 83.370.066,91 euros (IVA incluido), y cuenta con un plazo de ejecución estimado de 18 meses y medio.

Esta actuación incluye la realización de todos los trabajos de construcción y de ingeniería civil necesarios para llevar a cabo las obras en el tramo de vía doble y 11 km de longitud entre las estaciones de Castellbisbal y Martorell.

Además, se implantará el ancho mixto en las vías de apartado 4, 6, 8 y 10 de la estación de Castellbisbal, así como en los ramales de unión entre esta estación y la línea Castellbisbal-Mollet (que ya dispone de ancho mixto). Además, se procederá a la renovación e implantación del ancho mixto en el ramal de acceso a la factoría Seat-Martorell, incluyendo dos vías de la estación.

También se renovará parcialmente la vía en la estación de Castellbisbal, que da acceso a las factorías de Celsa-Gonvarri-Gonvauto. Al mismo tiempo, se llevarán a cabo una serie de actuaciones para mejorar la funcionalidad ferroviaria de la línea.

En la estación de Castellbisbal se amplía la longitud de las vías de apartado y se crea una nueva vía (vía 10) de estacionamiento. Entre otras infraestructuras, se creará un nuevo paso bajo la autopista AP-7, se demolerán y reconstruirán otros dos pasos inferiores y se actuará sobre los túneles de Castellbisbal y Martorell para adaptarlos a las nuevas condiciones de explotación.

Por otra parte, se recuperará y modernizará el antiguo túnel de Castellbisbal, actualmente fuera de servicio, para incorporarlo a la explotación y para crear una tercera vía de circulación que conectará la estación de Castellbisbal y el viaducto del Llobregat, situado en las inmediaciones de Martorell.

Los trabajos presentan una elevada complejidad técnica, ya que es necesario actuar en el ámbito de la plataforma y sobre el conjunto de elementos del sistema ferroviario (vía, electrificación, instalaciones de seguridad, comunicaciones, señalización y esquemas operativos de vías de diferentes estaciones), y, por ello, Adif ha realizado una cuidadosa planificación de las diferentes fases de las obras con el objetivo de minimizar las afecciones sobre la circulación de trenes.

Contratos de suministros

Por otro lado, se ha licitado el suministro y transporte de carril para su instalación en los tramos Castellbisbal-Martorell y Sant Vicenç de Calders – Vila-seca, por importe total de 14.976.734 euros (IVA incluido), y un plazo de ejecución estimado de 12 meses. Este contrato se ha dividido en 2 lotes.

Esta actuación contempla el suministro de 14.200 toneladas de carril en barras de 90 m y de 200 toneladas de carril en barras de 18 m, así como el transporte hasta la planta en la que se soldarán dichas barras entre sí para configurar tramos de carril de 270 m o 180 m y, posteriormente, a los tramos en los que se realizará el montaje de vía.

De las 14.200 Tn de carril, 9.100 se destinarán al tramo Castellbisbal-Martorell y las 5.100 Tn restantes al trayecto Sant Vicenç de Calders – Vila-seca.

Además, se ha licitado por un importe de 9.938.879,5 euros y un plazo de ejecución estimado de 12 meses, el contrato de suministro y transporte de traviesas para la implantación del ancho estándar en el Corredor Mediterráneo en el tramo Castellbisbal-Martorell.

El contrato contempla el suministro y transporte de 65.000 traviesas aptas para tres hilos con sus correspondientes sujeciones y 8.000 traviesas monobloque polivalentes para tipologías de carril de 54 kg/m y 60 kg/m.

Financiación europea

Esta actuación va a ser cofinanciada por el Mecanismo “Conectar Europa” (CEF).

“Una manera de hacer Europa”

NOTA DE PREMSA | Tram Castellbisbal-Vila-seca

Posted: Friday 10/08/2018 0:11
by 437.001
Ministerio de Fomento (03/08/2018)
Consejo de Ministros

El Gobierno autoriza la adquisición de materiales para el tramo Castellbisbal-Vilaseca del Corredor Mediterráneo por importe de 73,14 M€

El proyecto de implantación del ancho internacional en este trayecto contempla la instalación de un tercer carril, adaptando asimismo las instalaciones y diferentes elementos de la línea, para la circulación de trenes tanto de viajeros como de mercancías


03-08-2018 - El Consejo de Ministros ha autorizado hoy al Ministerio de Fomento a licitar, a través de Adif, la adquisición de nuevos materiales para la ejecución de las obras de implantación del ancho internacional en el Corredor Mediterráneo a su paso por Cataluña.

El contrato, que se licitará por importe de 73.146.071,79 euros (IVA incluido), comprende el suministro de aparatos de vía para el tramo Castellbisbal-Vilaseca. Los aparatos de vía (desvíos) son dispositivos que permiten bifurcar las vías, y son imprescindibles para la correcta ejecución del proyecto de implantación del ancho internacional en el citado tramo mediante la instalación de un tercer carril, además de la adaptación de las instalaciones y diferentes elementos de la línea.

La licitación se ha dividido en tres lotes para dispositivos interoperables de ancho convencional e internacional, con el objetivo de garantizar la correcta explotación de este tramo tanto para los trenes de mercancías de ambos anchos como para los servicios de viajeros.

Esta inversión se suma a la licitación, recientemente autorizada por el Consejo de Ministros, del suministro de carril destinado a las obras del Corredor Mediterráneo en los tramos Castellbisbal-Martorell y Sant Vicenç de Calders-Vilaseca, por importe de 14,97 millones de euros (IVA incluido).

Financiación europea

Esta actuación está cofinanciada por el Mecanismo “Conectar Europa” (CEF).

“Una manera de hacer Europa”

Ahir (28/08/2018)

Posted: Wednesday 29/08/2018 0:41
by 437.001
A Gelida (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

A Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Res de nou. :nono

A Vilafranca del Penedès (R4):
[des del tren]

-Avui ens ha tornat a donar la sortida un factor.

Entre Vilafranca del Penedès i Els Monjos (R4):
[des del tren]

-Avui hi havia obres a la via direcció Martorell.

Als Monjos (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Res de nou.

Ahir (10/09/2018)

Posted: Tuesday 11/09/2018 1:19
by 437.001
Entre L'Arboç i Els Monjos (R4):
[des del tren]

-Travesses monobloc de doble ample apilades al llarg de tot el tram a la via direcció Sant Vicenç.
-En alguns punts hi ha cimentacions per a nous pals d'electrificació.
-El tren direcció Martorell ha anat a velocitat normal, tret de l'entrada als Monjos, on ha reduït molt (més o menys des de La Ràpita fins a l'estació).
-El tren direcció Sant Vicenç ha anat a velocitat normal.

Entre Els Monjos i Vilafranca del Penedès (R4):
[des del tren]

-Renovada la vía direcció Sant Vicenç entre la sortida dels Monjos i l'entrada al túnel de Vilafranca.
-En alguns punts hi ha cimentacions per a nous pals d'electrificació.
-El tren direcció Martorell ha anat molt a poc a poc per tot el tram.
-El tren direcció Sant Vicenç ha anat a velocitat normal, tret de l'entrada als Monjos, on ha reduït molt.

A Vilafranca del Penedès (R4):
[des del tren]

-Al tren direcció Sant Vicenç li ha donat la sortida un factor, amb xiulet, gorra vermella i llanterna verda.

Entre Vilafranca del Penedès i La Granada (R4):
[des del tren]

-Renovada la vía direcció Sant Vicenç entre la sortida del túnel de Vilafranca i l'entrada a La Granada.
-En alguns punts hi ha cimentacions per a nous pals d'electrificació.
-El tren direcció Martorell ha anat a velocitat normal, tret de l'entrada a La Granada, on ha reduït molt.
-El tren direcció Sant Vicenç ha anat a velocitat normal també.

Entre La Granada i Lavern-Subirats (R4):
[des del tren]

-Travesses monobloc de doble ample apilades al llarg de tot el tram a la via direcció Sant Vicenç.
-En alguns punts hi ha cimentacions per a nous pals d'electrificació.
-El tren direcció Martorell ha anat molt a poc a poc per tot el tram.
-El tren direcció Sant Vicenç també ha anat molt a poc a poc per tot el tram.
-Em pregunto si hi haurà alguna avaria de senyalització dels dos passos a nivell rurals que hi ha en aquest tram.

Entre Lavern-Subirats i Sant Sadurní d'Anoia (R4):
[des del tren]

-Travesses monobloc de doble ample apilades al llarg de tot el tram a la via direcció Sant Vicenç.
-Han substituït alguns pals d'electrificació, però no tots.
-El tren direcció Martorell ha anat molt a poc a poc per tot el tram.
-El tren direcció Sant Vicenç ha anat a velocitat normal.

A Sant Sadurní d'Anoia (R4):

-Renovada la vía 1, la principal direcció Sant Vicenç, entre poc abans de l'entrada costat Lavern i les agulles de sortida costat Gelida.

Entre Sant Sadurní d'Anoia i Gelida (R4):
[des del tren]

-Renovada la via direcció Sant Vicenç entre la meitat del viaducte de Sant Sadurní i l'entrada a Gelida, tret dels dos viaductes metàlics sobre el riu Anoia.
-Han substituït alguns pals d'electrificació, però no tots.
-El tren direcció Martorell ha anat a velocitat normal.
-El tren direcció Sant Vicenç ha anat a velocitat normal també.

Entre Gelida i Bifurcació Seat (R4):
[des del tren]

-Renovada la via direcció Sant Vicenç en tot el tram, tret del viaducte metàlic sobre el riu Anoia.
-Han substituït alguns pals d'electrificació, però no tots.
-El tren direcció Martorell ha anat a velocitat normal.
-El tren direcció Sant Vicenç ha anat a velocitat normal també.

Entre Bifurcació Seat i Martorell (R4):
[des del tren]

-Aquest es l'únic tram on no hi ha travesses apilades a la via direcció Sant Vicenç, ni renovació visible de cap mena.
-El tren direcció Martorell ha anat molt a poc a poc per tot el tram, especialment dins del túnel de Martorell.
-El tren direcció Sant Vicenç ha anat a velocitat normal.

Re: Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona

Posted: Wednesday 12/09/2018 9:57
by wefer
Gràcies per la informació continuada.
Hi ha data definitiva per l'entrada en funcionament de tot plegat?

Re: Corredor Mediterrani i ample UIC a Barcelona

Posted: Wednesday 12/09/2018 22:24
by 437.001
wefer wrote:Hi ha data definitiva per l'entrada en funcionament de tot plegat?
No.

Si n'hi hagués, te la creuries? Doncs això.

Ahir (13/01/2019)

Posted: Monday 14/01/2019 0:22
by 437.001
Entre L'Arboç i Els Monjos (R4):
[des de la LAV]

-Obres!!
-Aquesta tarda estaven renovant la via costat muntanya, se circulava per via única entre les dues estacions.

AVÍS | Obres Els Monjos-L'Arboç i alteracions d'horaris

Posted: Monday 14/01/2019 4:52
by 437.001
Avisos de Renfe (07/01/2019)
A partir del 8 de enero

Tarragona - Modificación de servicios de los trenes de la línea R4 y RT2


Con motivo de los trabajos que está ejecutando Adif para la implantación del ancho internacional en el tramo Castellbisbal-Martorell del Corredor Mediterráneo, a partir del martes, 8 de enero, se modifican los horarios de los servicios de las líneas R4 (Manresa - San Vicente de Calders por Vilafranca del Penedès) y de la línea RT2 (L'Arboç - Hospitalet del Infante por Tarragona).

Afectación al servicio

Con objeto de minimizar la afectación al servicio debido a la circulación por una sola vía, los trenes de la línea RT2 (L'Arboç - L'Hospitalet del niño) iniciarán y finalizarán su recorrido en la estación de San Vicente de Calders. Los clientes que deseen continuar su viaje en las estaciones de El Vendrell y el L'Arboç dispondrán de los servicios de la línea R4 de Rodalies de Catalunya.

Asimismo, los trenes de la línea R4 registrarán un incremento del tiempo de viaje entre L'Arboç y Sant Vicenç de Calders de 5 minutos en sentido norte y unos 10 minutos en sentido sur. De este modo, se modificarán ligeramente los horarios en este tramo para así mantener la programación actual en el trayecto Vilafranca-Barcelona.

Toda la información sobre esta modificación del servicio se podrá consultar en las webs http://www.rodaliesdecatalunya.cat, http://www.renfe.com y http://www.adif.es (apartado Estado de la Red), en el teléfono de información 900 41 00 41, a las apps Rodalies de Catalunya y Adif en tu móvil, así como en las redes sociales (@rodalies, @renfe, @infoadif).
Tota la informació? I un rave! :martell2
Tram Castellbisbal-Martorell? :x Però si estan actuant entre Els Monjos i L'Arboç i es circula en via única...
Estan utilitzant el mateix missatge des de fa mesos i mesos, canviant-li algunes paraules i dates, i acaben per desinformar.
Inútils... :emprenyat

Pero vaaaajaaa, almenys a la web de Renfe hi diuen ALGUNA COSA. Malament, però alguna cosa diuen.

Perquè si ens hem de refiar de la web de Rodalies o del Twitter de Rodalies, o del Twitter particular de la R4...
...doncs resulta que aquestes obres simplement no existeixen. :cop

Resultat: els R4 arriben a Sant Vicenç tocats, i com a mínim dues noies s'han quedat tirades a Sant Vicenç, perquè el darrer regional del dia (un R15 a Reus), ha tancat portes i no ha deixat temps per fer el transbordament. O més ben dit, el regional R15 ha sortit a la seva hora, el que ha vingut amb retard ha estat el rodalies R4 Manresa-Sant Vicenç. Per unes obres no anunciades.

:cop :cop :emprenyat :cop :cop

Re: AVÍS | Obres Els Monjos-L'Arboç i alteracions d'horaris

Posted: Monday 14/01/2019 8:27
by Platanito
renfe.es wrote:los trenes de la línea RT2 (L'Arboç - L'Hospitalet del niño)
Això per on cau?