BusUp: el nou concepte de bus a la demanda

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

BusUp: el nou concepte de bus a la demanda

Post by m.h.t. »

Barberà del Vallès posa en marxa la prova pilot de ‘BusUp’, segon premi de l’SmartCAT Challenge de Mobilitat 2017

El secretari de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital, Jordi Puigneró, ha participat en la presentació del pilot, que es durà a terme durant els pròxims mesos i fins al juliol al polígon industrial de Can Salvatella


http://presidencia.gencat.cat/ca/ambits ... litat-2017

Nou Servei d'Autobús per anar als Polígons Industrials de Barberà del Vallès

El nou servei d’autobús utilitza una plataforma de reserves (en versió Web i App) per a establir rutes compartides d'autobusos sota demanda en temps real, amb l’objectiu d’oferir solucions de mobilitat col·lectiva i sostenible. Aquesta plataforma tecnològica que porta per nom BusUp permet definir quines son les rutes més òptimes per anar a la feina.

http://www.bdv.cat/noticies/nou-servei- ... del-valles

:flecha www.busup.com
:flecha https://barberadelvalles.busup.com



De moment, compta amb dues línies de prova:

>> Barcelona (Pl. Espanya-Pl. Catalunya-El Clot-Sagrera-St. Andreu) - Can Salvatella / Santiga
>> Terrassa (Terrassa Nord - Terrassa Centre) - Santiga / Can Salvatella

Amb tarifes equivalents a 1 zona (amb tarifa promo d'1€ la primera setmana).

El dubte és qui les opera. La línia BCN-Santiga fa competència directa a la 621 de Font :?
Salvem l'Estació de França!
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: BusUp: el nou concepte de bus a la demanda

Post by sag470 »

La línea deberia llevarla MArfina, que es quien tiene la concesión, tanto la interurbana como la urbana. Pero me temo que tiene que haber algun resquicio legal o autorización por medio.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: BusUp: el nou concepte de bus a la demanda

Post by m.h.t. »

sag470 wrote:La línea deberia llevarla MArfina, que es quien tiene la concesión, tanto la interurbana como la urbana.
No. La concessió de BCN-Barberà (nucli urbà), així com l'urbana, la té Marfina (Moventis), però la concessió BCN-Barberà (Polígons) la té Autocars Font. ;)

És una peculiaritat concessional. Tant la 621 (F. i Puig - Santiga) com l'extinta V50/650 (F. i Puig-Baricentro) les porta Font.

http://www.autocaresfont.es/linia.php?idR=6

Pel que fa a l'app i el servei, sembla unaVTC de busos (com Uber i Cabify, però de busos), i no sé si no entra en conflicte amb les concessions actuals.

Observeu que la BusUp BCN-Santiga cobreix les franges horàries no servides per Font (les 7h i les 17h, una després en sentit contrari). Però, aquesta arriba a Pl. Espanya i a sobre té preu d'1 Zona (la 621 encara té preu de 2 fins a finals d'any).

https://barberadelvalles.busup.com

No seria més fàcil afegir 2 expedicions més a la 621 :?: L'any vinent ja tindrà tarifa d'1 zona.

A més, ja té també nova ruta Sabadell-Santiga. Això s'anima i surten rutes com bolets.

Qui s'amaga darrere de BusUp :?: Com és que té el suport i promoció de Generalitat, AMB i UE :?: Les operadores de bus regular concessionades ja ho saben?? :nose
Salvem l'Estació de França!
Granolleri

Re: BusUp: el nou concepte de bus a la demanda

Post by Granolleri »

El que caldria és recuperar la línia urbana 3 Estació RENFE-Polígons, i limitar la línia 621 a Ripollet o màxim Montcada i Reixac (i traspassar la seva gestió al consell comarcal del Vallès Occidental), per no dir que directament la 621 fos Sabadell-Santiga-Ripollet-Montcada i Reixac.

I en tot cas, parlar de "tarifa d'una zona" en serveis discrecionals amb reiteració d'itenenari, que és el que és el Busup en essència, no s'ajusta a la realitat per la senzilla raó que no admet títols ATM i, per tant, qui hagi de transbordar haurà de pagar nou bitllet.

En tot cas, de fa molts anys han existit serveis discrecionals d'autocars que porten treballadors a les fàbriques des de punts concrets, que penso que s'haurien de recuperar, doncs és molt més adaptable de cara als horaris laborals. I si el Busup en certa manera ho fa, benvingut sigui... sobretot de cara a anar a algun lloc que no sigui Barcelona, que obliga a anar en cotxe sí o sí si no hi ha res.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: BusUp: el nou concepte de bus a la demanda

Post by sag470 »

I no només implantaran aquesta. A la seva web indiquen pròximament un servei amb l'AMB pels polígons de Gavà, Viladecans i Sant Boi.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: BusUp: el nou concepte de bus a la demanda

Post by m.h.t. »

Arriba el bus compartit

Busup ofereix solucions de mobilitat compartida i a demanda en autocars de firmes locals


[...] El sector en què Busup ha fet diana és el dels polígons industrials, les empreses dels quals viuen cada matí el tràfec de cotxes dels seus empleats, molts dels quals arriben de les mateixes zones dels voltants. "Cada viatge de Busup suposa evitar-lo a la circulació rodada 'in itinere' (cap al lloc de treball), 33 cotxes particulars", destaquen els impulsors d’aquesta sostenible iniciativa empresarial.

"Amb el nostre sistema d’organització de bus a demanda i compartit, quan les empreses ens contracten, realitzem una enquesta de mobilitat a tots els seus empleats per veure horaris i trajectes que realitzen diàriament amb els seus vehicles particulars. Els preguntem si optarien per anar a treballar en bus i apliquem algoritmes per comprovar compatibilitat i possibilitats d’organitzar rutes compartides”, explica Romagosa.

La companyia, nascuda a Barcelona el 2016, ha aconseguit organitzar ja rutes en 17 polígons industrials del Vallès Occidental i Oriental, i en uns altres dos al País Basc i a Màlaga. Esperen tancar aquest any amb una facturació de mig milió d’euros i calculen assolir els 3 milions d’euros el pròxim. A més, han aconseguit exportar ja el seu model empresarial a Portugal i al Brasil, i esperen continuar la seva expansió per tot Llatinoamèrica. “Amb l’avantatge que en aquells països l’hàbit d’anar en bus a treballar no s’ha perdut, com sí que va passar aquí”, assenyala l’Eva Romagosa.

https://www.elperiodico.cat/ca/economia ... it-7139200
Salvem l'Estació de França!
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”