Page 1 of 2
Ampliació de carrils a la C-58
Posted: Wednesday 30/05/2018 16:26
by m.h.t.
Evitar el col·lapse de cada matí a la C-58: més carrils de Terrassa a Badia
Les cues a la C-58 són un clàssic cada matí i tarda. L'autopista del Vallès és una de les que acumula més cues en hores punta, de dilluns a divendres, i per mirar d' evitar aquest col·lapse han començat les obres per ampliar-la en diferents trams, entre Terrassa i Badia del Vallès.
El repte és
complir l'objectiu que el carril BUS-VAO , amb una inversió de 81 milions, no va aconseguir: descongestionar la via interurbana que suporta més trànsit a Catalunya
El calendari preveu enllestir les obres a finals del 2019 amb una
inversió de 31 milions d'euros. L'actuació que s'ha posat en marxa es divideix en
tres trams:
En el primer , s'afegiran dos carrils de 2 quilòmetres en sentit Barcelona, entre el nus de Sant Pau, a Sabadell, i l'enllaç amb l'AP-7, a Badia del Vallès.
En el segon , també en sentit sud, s'afegirà un tercer carril troncal de 4 quilòmetres , entre la sortida de Terrassa Est i l'enllaç de Sabadell Centre.
I el tercer ampliarà a 4 carrils la calçada, en sentit nord, de Sant Quirze a Terrassa. Segons el secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, es podran guanyar entre 8 i 15 minuts al matí.
VÍDEO: http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/teleno ... o/5768690/
http://www.ccma.cat/324/evitar-el-colla ... a/2858221/
Solució més senzilla
Posted: Wednesday 30/05/2018 16:56
by Guigui
Si l'objectiu és realment descongestionar la C-58, hi ha una opció més trencadora: posar-hi peatge.
Per què us penseu sinó que la C-32, tant per Sitges com per Mataró, gairebé mai no va plena?
Una altra solució senzilla
Posted: Wednesday 30/05/2018 17:27
by Javi M
O fer el túnel de Montcada per a rodalies. Amb 31 M€ n'hi ha per començar.
Re: Ampliació de carrils a la C-58
Posted: Wednesday 30/05/2018 18:03
by Sokjo
En sí no calen més carrils, només cal pintar línies continues als carrils (i sancionar qui no les respecti) per evitar que els espavilats de torn intentin colar-se a l’últim segon per agafar l'enllaç AP-7/B-30, alentint el transit del seu carril i els dels altres.
Re: Ampliació de carrils a la C-58
Posted: Wednesday 30/05/2018 22:57
by Granolleri
Guigui wrote:Si l'objectiu és realment descongestionar la C-58, hi ha una opció més trencadora: posar-hi peatge.
I amb això l'únic que aconseguirà és col·lapsar del tot la precària xarxa de carreteres locals i comarcals del Vallès Occidental. Si ara la N-150 és un malson, posar la C-58 de peatge l'únic que aconseguirà és augmentar els morts per contaminació dels habitants de Terrassa, Sabadell, Barberà del Vallès, Cerdanyola del Vallès i Montcada i Reixac, ja que gran part del trànsit de la C-58 anirà a parar a la N-150. Justament la C-58 es va construïr en el seu dia per desembussar la N-150!
De fet, ja passa actualment amb la C-16: de peatge... i la carretera local que va de Terrassa a Rubí i Sant Cugat amb un futimer de trànsit. El mateix de Terrassa en amunt: tothom per la C-58, que és gratuïta.
Perquè, és clar, millorar la xarxa d'autobusos interurbans del Vallès no és una opció? Construïr l'intercambiador del Baricentro, traslladar l'estació de Sant Cugat allà on toca i fer-ne una de nova a Hospital General a Rubí i millorar la R8 no és una opció? Aquí és on s'han de gastar els diners!
Re: Una altra solució senzilla
Posted: Wednesday 30/05/2018 23:20
by m.h.t.
Javi M wrote:O fer el túnel de Montcada per a rodalies. Amb 31 M€ n'hi ha per començar.
No és necessari. Com tú has dit, amb això n'hi ha per començar. Per començar i prou.
Amb 2 vies, a la R4 hi poden circular
més del triple de trens actuals. El túnel no soluciona res: només suposa una despesa ingent i inútil per guanyar 3 minuts. A més, deixarien tot Montcada sense R4 (
efecte Cambrils-Salou).
Totalment desaconsellat.
El problema de la R4 no és al Vallès; és a Barcelona:
la R1 al túnel de Pl. Catalunya. I això té fàcil solució:
portar la meitat dels R1 a Estació de França. Però això no t'ho diran.
Re: Ampliació de carrils a la C-58
Posted: Wednesday 30/05/2018 23:34
by victorcasta
Crec que ressaltar les paraules “més carrils” de la notícia és faltar a la veritat i no conèixer la via, ni utilitzar-la sovint.
Les actuacions que es faran són “petites”, i no són un augment de carrils perquè sí, sinó que són una solució a actuacions anteriors que no estaven resoltes. Entre Sant Quirze i Sabadell, la C58 és un coll d’ampolla perquè passa de 2+1 carrils a 2, per passar a 3 a Sabadell Centre. La incorporació de Terrassa Sud la utilitzen molts vehicles que provenen de Rubí, Les Fonts, els barris sud de Terrassa i del nord que baixen per l’Av. Vallès. Més endavant, a Badia, passa a tenir 2 carrils de facto, perquè l’enllaç amb l’AP7 és tan ridícul, que a la pràctica ocupa el carril dret, generant-se una cua d’uns 2km cada dia, cua que a més a més, interfereix la incorporació des del Turó de Sant Pau, que està mal resolta i sense carril d’acceleració. I en el sentit Terrassa, entre Sant Quirze i Terrassa Sud, hi havia una via de servei que per pocs metres no connecta amb la incorporació de Sant Quirze, i que a l’alçada de la riera de les Arenes, la incorporació a l’autopista era molt perillosa perquè no hi havia carril d’acceleració.
Re: Ampliació de carrils a la C-58
Posted: Thursday 31/05/2018 15:07
by 122-042-132
victorcasta wrote:Crec que ressaltar les paraules “més carrils” de la notícia és faltar a la veritat i no conèixer la via, ni utilitzar-la sovint.
Les actuacions que es faran són “petites”, i no són un augment de carrils perquè sí, sinó que són una solució a actuacions anteriors que no estaven resoltes. Entre Sant Quirze i Sabadell, la C58 és un coll d’ampolla perquè passa de 2+1 carrils a 2, per passar a 3 a Sabadell Centre. La incorporació de Terrassa Sud la utilitzen molts vehicles que provenen de Rubí, Les Fonts, els barris sud de Terrassa i del nord que baixen per l’Av. Vallès. Més endavant, a Badia, passa a tenir 2 carrils de facto, perquè l’enllaç amb l’AP7 és tan ridícul, que a la pràctica ocupa el carril dret, generant-se una cua d’uns 2km cada dia, cua que a més a més, interfereix la incorporació des del Turó de Sant Pau, que està mal resolta i sense carril d’acceleració. I en el sentit Terrassa, entre Sant Quirze i Terrassa Sud, hi havia una via de servei que per pocs metres no connecta amb la incorporació de Sant Quirze, i que a l’alçada de la riera de les Arenes, la incorporació a l’autopista era molt perillosa perquè no hi havia carril d’acceleració.
Justa la fusta!, més ben explicat, impossible! Salut!
Re: Solució més senzilla
Posted: Thursday 31/05/2018 15:12
by 122-042-132
Guigui wrote:Si l'objectiu és realment descongestionar la C-58, hi ha una opció més trencadora: posar-hi peatge.
Per què us penseu sinó que la C-32, tant per Sitges com per Mataró, gairebé mai no va plena?
El que acabes de proposar és una bogeria. Vols col·lapsar tot el Vallès. Totes les petites carreteres i "Ferrocarrils" no podríen engolir tot el que els hi cauria.
Pensa que la B-40 no es de peatge i no està acabada, i en hi ha per anys, per molts d'anys. I ja van treure el peatge de la B-30.
Et vols posar en contra de totes les patronals i sindicats del vallès, i de tota la ciutadania, en particular?. Salut!
Re: Solució més senzilla
Posted: Thursday 31/05/2018 20:18
by mfuentesll2
Guigui wrote:Si l'objectiu és realment descongestionar la C-58, hi ha una opció més trencadora: posar-hi peatge.
Per què us penseu sinó que la C-32, tant per Sitges com per Mataró, gairebé mai no va plena?
Per què carreteres perillosissimes com la de les costes del Garraf o la NII en totes les zones urbanes del Maresme van plenes havent una alternativa molt més segura al costat? Perque son de peatge. El mateix es podria dir de la C16 entre Barcelona i Manresa (Carretera de Vallvidrera, carretera de Rubí a Terrassa, C58-C55 entre Terrassa i Manresa), o del Port de l'Ordal i la interminable variant de Vallirana per no pagar el peatge de Martorell, la carretera de Toses per evitar el túnel del Cadí, la N340 que és un dels punts més negres de les carreteres catalanes havent una autopista al costat, la N240 entre Montblanc i Lleida, els embussos quilomètrics del Vendrell amb 2 autopistes al costat, la C1413 entre Rubí, Molins i els polígons de Castellbisbal per no pagar el peatge de Martorell i segurament encara em deixi alguns punts que estan exactament igual. Precisament el peatge en comptes de solucionar el problema el magnifica i a més a més donant a algunes empreses privades beneficis milmilionaris.
Re: Solució més senzilla
Posted: Friday 01/06/2018 20:42
by bigcoaster
122-042-132 wrote:Guigui wrote:Si l'objectiu és realment descongestionar la C-58, hi ha una opció més trencadora: posar-hi peatge.
Per què us penseu sinó que la C-32, tant per Sitges com per Mataró, gairebé mai no va plena?
El que acabes de proposar és una bogeria. Vols col·lapsar tot el Vallès. Totes les petites carreteres i "Ferrocarrils" no podríen engolir tot el que els hi cauria.
Potser, ei, i només potser, és que no tothom ha d'anar en cotxe. Dic jo, eh?!
Hi ha FGC, hi ha la R4 (amb molt marge de millorar encara, ni que sigui posant serveis que no entrin al túnel de Plaça catalunya), i també hi ha busos exprés i busos normals. El cotxe hauria de ser la última opció.
Re: Solució més senzilla
Posted: Friday 01/06/2018 21:41
by albert28
bigcoaster wrote:122-042-132 wrote:Guigui wrote:Si l'objectiu és realment descongestionar la C-58, hi ha una opció més trencadora: posar-hi peatge.
Per què us penseu sinó que la C-32, tant per Sitges com per Mataró, gairebé mai no va plena?
El que acabes de proposar és una bogeria. Vols col·lapsar tot el Vallès. Totes les petites carreteres i "Ferrocarrils" no podríen engolir tot el que els hi cauria.
Potser, ei, i només potser, és que no tothom ha d'anar en cotxe. Dic jo, eh?!
Hi ha FGC, hi ha la R4 (amb molt marge de millorar encara, ni que sigui posant serveis que no entrin al túnel de Plaça catalunya), i també hi ha busos exprés i busos normals. El cotxe hauria de ser la última opció.
Si I no alhora, realment s'hauria d'analitzar els tipus de destinacions i origen de la gent, feines a un polígon mal comunicat, que hagis d'anar a bcn i després anar a un altre punt, hi ha molts motius per agafar el cotxe i no es pot aplicar per igual. Si bé que potenciar certes zones de gran aparcament i un transport directe al centre sigui amb semidirectes (bus O tren purament express). Jo abans intentaria fer bons aparcaments grans tipus edificis de parking i un transport directe al centre.
Re: Ampliació de carrils a la C-58
Posted: Saturday 02/06/2018 17:14
by Granolleri
Com a "centre" hem d'entendre Barcelona?
"Centre"
Posted: Saturday 02/06/2018 18:09
by Javi M
No. Sant Esteve de les Roures.
Re: Ampliació de carrils a la C-58
Posted: Tuesday 23/07/2019 21:44
by albert28
Ja és troba en la fase final l'ampliació d'1 carril a Badía cap la AP-7, actualment hi ha un carril en direcció AP-7 / B-30. Han posat la primera cap d'asfalt i posant les proteccions laterals. Queda moure els actuals cartells a la nova amplada i acabar d'acondicionar la sortida cap Girona i a Tarragona.
Edito: s'han afegit dos carrils més. Les incorporacions de Sabadell Sud i la rotonda de bellaterra són els dos carrils nous, ampliant i allargant les incorporacions. Queda pendent (si ja no ho està) colocar el panell electrònic.
Un apunt, haurien de repassar el nou carril, la corva cap Tarragona que ara s'ha quedat força tancada i pot ser perillosa i repassar el pont del mateix accés al la B-30
Re: Ampliació de carrils a la C-58
Posted: Tuesday 10/09/2019 11:33
by Tioviejo50
Aleshores ha acabat l'ampliació a 3 carrils de Terrassa a Sabadell direcció Barcelona ?
Previsió finalització 3 carrils sentit contrari (cap a Terrassa) ?
Re: Ampliació de carrils a la C-58
Posted: Tuesday 10/09/2019 17:44
by albert28
Tioviejo50 wrote:Aleshores ha acabat l'ampliació a 3 carrils de Terrassa a Sabadell direcció Barcelona ?
Previsió finalització 3 carrils sentit contrari (cap a Terrassa) ?
El tram que comentes encara no.
Re: Ampliació de carrils a la C-58
Posted: Thursday 12/09/2019 14:48
by 122-042-132
Ja està obert un petit tram, amb el tercer carril, de manera provisional, doncs el final d'aquest tram es una mica forçat i li falta la capa final de rodadura, entre la incorporació de Les Fonts i la sortida de Sant Quirze. Però com a mínim descongestiona la sortida cap a Sant Quirze.
En direcció cap a Terrassa, tot just ara han començat les obres del tercer carril entre Sant Quirze i Terrassa, i en hi ha ben bé per uns 8-10 mesos; compteu per l'estiu del 2010. Salut!
Re: Ampliació de carrils a la C-58
Posted: Thursday 12/09/2019 15:09
by Tioviejo50
122-042-132 wrote:Ja està obert un petit tram, amb el tercer carril, de manera provisional, doncs el final d'aquest tram es una mica forçat i li falta la capa final de rodadura, entre la incorporació de Les Fonts i la sortida de Sant Quirze. Però com a mínim descongestiona la sortida cap a Sant Quirze.
En direcció cap a Terrassa, tot just ara han començat les obres del tercer carril entre Sant Quirze i Terrassa, i en hi ha ben bé per uns 8-10 mesos; compteu per l'estiu del 2010. Salut!
Bona noticia....a veure si per 2020, están els 3 carrils per banda i encara que sigui per Decembre, la B-40....seria l'ai carai! en patinet....
Re: Ampliació de carrils a la C-58
Posted: Monday 16/09/2019 10:41
by 122-042-132
Ja està obert tot el tram amb el tercer carril, des de Terrassa-Les Fonts fins Sabadell, el tram final d'enllaç a Sabadell, pendent de la capa final de rodadura; ja tenim els tres carrils seguits i a l'enllaç de Bellaterra, tenim 5 carrils fins l'enllaç amb la A-7 i B-30; com a mínim descongestiona força les sortides/entrades Sant Quirze i sobretot els taps amb la A-7 /B-30.
En direcció cap a Terrassa, tot just ara han començat les obres del tercer carril entre Sant Quirze i Terrassa. A certes hores, sobretot per la tarda, millor desviar-se, a Sabadell per la C-58C o bé per la sortida de Sant Quirze, per anar en direcció Terrassa, sí aquest és el destí final. Salut!