Autobús autònom
Posted: Monday 02/07/2018 15:15
Vint municipis es diputen el primer bus sense conductor
L’AMTU donarà a conèixer aviat el nom de les vuit ciutats que participaran en la prova pilot del nou transport
Un ajuntament treballa per establir el primer servei regular de bus autònom
Una vintena de municipis s’han dirigit a l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) i han presentat la seva candidatura per poder formar part del selecte grup de vuit poblacions que a partir del 3 de setembre participaran en l’experiència històrica de ser testimonis de la circulació per primer cop a Catalunya d’un vehicle sense conductor, el que s’anomena transport autònom. [...]
En l’experiència pilot de Catalunya, circularà un bus operat per la francesa Transdev. És una càpsula de petites dimensions, amb capacitat per a dotze persones –sis aniran assegudes i les altres sis, dretes–, i amb un cost unitari de prop de 300.000 euros. Circularà per uns trajectes que oscil·laran entre els 200 i els 500 metres, espais urbans que prèviament hauran de ser cartografiats per introduir-ne les dades al cervell informàtic del vehicle.
És gràcies a aquest mapa virtual que porta incorporat i als sensors que escruten el terreny que el vehicle es pot moure, i si per algun motiu hi ha una alteració de l’entorn, s’atura, de la mateixa manera que frena en sec si un objecte o una persona li passa per davant. En aquest sentit, s’ha donat la circumstància que cartografies fetes a l’hivern no han estat útils a l’estiu perquè el canvi en el creixement dels arbres, per exemple, ha confós la màquina. Quan el vehicle ha de circular per llocs dels quals no té la cartografia, aleshores es mou responent a les ordres que rep d’un control remot, com el comandament d’una consola, que activa una persona.
Els autobusos sense conductor es mouen a velocitats molt baixes, entre els 7 i els 25 quilòmetres per hora. Es considera que circular a 18 quilòmetres per hora és una bona oferta comercial si es té en compte que en ciutats amb les dimensions de Terrassa i Sabadell, per exemple, la mitjana de velocitat del transport públic és de 13 quilòmetres per hora.[...]
http://www.elpuntavui.cat/territori/art ... uctor.html
L’AMTU donarà a conèixer aviat el nom de les vuit ciutats que participaran en la prova pilot del nou transport
Un ajuntament treballa per establir el primer servei regular de bus autònom
Una vintena de municipis s’han dirigit a l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) i han presentat la seva candidatura per poder formar part del selecte grup de vuit poblacions que a partir del 3 de setembre participaran en l’experiència històrica de ser testimonis de la circulació per primer cop a Catalunya d’un vehicle sense conductor, el que s’anomena transport autònom. [...]
En l’experiència pilot de Catalunya, circularà un bus operat per la francesa Transdev. És una càpsula de petites dimensions, amb capacitat per a dotze persones –sis aniran assegudes i les altres sis, dretes–, i amb un cost unitari de prop de 300.000 euros. Circularà per uns trajectes que oscil·laran entre els 200 i els 500 metres, espais urbans que prèviament hauran de ser cartografiats per introduir-ne les dades al cervell informàtic del vehicle.
És gràcies a aquest mapa virtual que porta incorporat i als sensors que escruten el terreny que el vehicle es pot moure, i si per algun motiu hi ha una alteració de l’entorn, s’atura, de la mateixa manera que frena en sec si un objecte o una persona li passa per davant. En aquest sentit, s’ha donat la circumstància que cartografies fetes a l’hivern no han estat útils a l’estiu perquè el canvi en el creixement dels arbres, per exemple, ha confós la màquina. Quan el vehicle ha de circular per llocs dels quals no té la cartografia, aleshores es mou responent a les ordres que rep d’un control remot, com el comandament d’una consola, que activa una persona.
Els autobusos sense conductor es mouen a velocitats molt baixes, entre els 7 i els 25 quilòmetres per hora. Es considera que circular a 18 quilòmetres per hora és una bona oferta comercial si es té en compte que en ciutats amb les dimensions de Terrassa i Sabadell, per exemple, la mitjana de velocitat del transport públic és de 13 quilòmetres per hora.[...]
http://www.elpuntavui.cat/territori/art ... uctor.html