Page 1 of 1

Els trens de Correus

Posted: Tuesday 10/07/2018 21:37
by m.h.t.
Correos wrote:El 30 de Junio se cumplieron 25 años de la última expedición ambulante de Correos por ferrocarril. Después de casi 150 años, trenes y cartas dejaban de circular unidos.

Esa última expedición la formaban un coche correo serie 3.000 y un furgón corto, y circularon agregados al tren expreso Madrid-Málaga, partiendo de Madrid Chamartín a las 22:00h del 30 de Junio de 1993. Sirvan estas imágenes como homenaje a los miles de funcionarios ambulantes que hicieron posible tantos años de trenes correo.
https://facebook.com/correos.es/posts/2340779942613940

Image

A més, us deixo enllaç a un article d'El País del 1992 on s'informava del cessament del servei: https://elpais.com/diario/1992/04/12/es ... 50215.html

He obert una enquesta al fil sobre si fora bo recuperar el transport de correus per ferrocarril. I més, tenint en compte el creixement dels serveis de paqueteria (afavorits per la venda on-line) i la multiplicació d'empreses privades de paqueteria.

Re: Els trens de Correus

Posted: Wednesday 11/07/2018 2:08
by Renfe445
Se podría recuperar. En Inglaterra funciona, hasta tienen trenes automotores construídos específicamente para el transporte de correos (serie 325).

Re: Els trens de Correus

Posted: Wednesday 11/07/2018 9:53
by awe
Els trens que duien correu ja no hi són. No queden expressos, ràpids, òmnibus, nocturns... O s'habiliten cotxes d'AVE (i no veig les operadores perdent places), o es fiquen cotxes específics als mercaderies (i molts trens de mercaderies no crec que tinguin la regularitat suficient per a fer efectiu el servei de correus), o res. Res, que és el que hi ha ara. I no comptem amb rodalies ni regionals perquè en la majoria de casos, pels recorreguts que fan, és més senzill posar furgonetes amb el correu.

Una altra cosa seria convertir les estacions en oficines de correus. I sabeu què? Em sembla molt bona idea així d'entrada. Correus pot deixar de llogar locals per a les seves oficines. Que Adif posi les estacions a disposició, que total una bona part són tancades, mig abandonades, o infrautilitzades. I a més de permetre rehabilitar i donar un ús nou a les estacions, es podria crear una autèntica xarxa de distribució de correspondència i paqueteria per tren, que aprofitaria tota mena de trens. N'hi hauria prou que hi hagués trens amb una miqueta de furgó, com ja tingueren moltes unitats fins les 440. Fins i tot n'hi havia a les granotes d'FGC (i no hi duien mai res de res).

Coi, com més ho penso, més ho veig bé.

Re: Els trens de Correus

Posted: Wednesday 11/07/2018 11:45
by Sky
Moltes estacions tenien (o encara tenen) instal·lacions de Correus adjacents, oi? Recordo de petit anar a recollir paquets a una nau que Correus tenia just al costat de l'estació de trens de Lleida. La van enderrocar fa cosa d'uns 20 anys i ara tenen una nau a un polígon industrial (els paquets es poden recollir a les oficines de Correus de la ciutat).

Personalment dubto que tornin a apostar pel ferrocarril tret que sortís clarament més rendible que el model actual, sempre tenint en compte que molts clients ja esperen rebre els seus paquets d'un dia per l'altre. A més és de suposar que durant els propers anys/dècades invertiran una gran quantitat de diners per a tenir una flota de camions 100% elèctrics.

Re: Els trens de Correus

Posted: Wednesday 11/07/2018 14:09
by Renfe451
Renfe445 wrote:Se podría recuperar. En Inglaterra funciona, hasta tienen trenes automotores construídos específicamente para el transporte de correos (serie 325).
A Suïssa també circulen habitualment trens per al transport de correus a tota la xarxa, fins i tot en línies mètriques com el Rhätische Bahn (RhB). No s'ha suprimit mai el servei ni està previst fer-ho i també funciona i té molt bons resultats.

Re: Els trens de Correus

Posted: Wednesday 11/07/2018 17:34
by Platanito
Pero si ya no hay correo!

Re: Els trens de Correus

Posted: Wednesday 11/07/2018 23:18
by Renfe445
Platanito wrote:Pero si ya no hay correo!
Correo postal de toda la vida queda menos, pero para transporte de paquetería iría de lujo.