Adéu a les portes de Torras i Bages
Posted: Friday 20/07/2018 15:16
Males noticies:
https://www.andreuenc.cat/societat/2018 ... fa-50-anys
Adéu a les portes que van obrir el metro ara fa 50 anys
L’estació de metro de la línia 1 de Torras i Bages és una de les poques on encara s’hi poden veure les portes d’accés originals de quan va ser construïda, amb la clàssiques indicacions d’entrada i sortida per tal de regular el flux de passatgers en tots dos sentits. Però aquestes tenen els dies comptats, ja que Transports Metropolitans de Barcelona ha iniciat la seva retirada en el marc d’unes obres de millora d’automatització als accessos. Així doncs, en qüestió de dies les tradicionals portes desapareixeran per sempre després de cinc dècades.
Aquesta setmana s’han retirat les portes antigues de l’accés de la banda muntanya del vestíbul que dóna al passeig de Santa Coloma. I en les properes setmanes està previst que es retirin les dels altres tres accessos: el del costat mar del vestíbul que dóna al passeig de Santa Coloma, així com els dos accessos del que dóna al carrer de Palomar. Segons informa TMB, es tracta d’unes actuacions que està previst que finalitzin a finals de la primera quinzena d’agost i que impliquen el tancament dels accessos afectats a mesura que avancen les obres.
Més enllà de les portes, l’estació en general conserva l’aspecte de total austeritat de quan es va inaugurar l’any 1968. Destaca especialment la volta, per la seva amplitud de gairebé 20 metres i la seva longitud de 107 metres. Les parets són de rajola de València de color gris i una de les andanes conserva el panot original, mentre que l’altra va ser elevada i pavimentada de nou durant les obres de millora de l’accessibilitat que es van fer l’any 2007.
Mig segle de l’arribada del metro al nucli antic de Sant Andreu de Palomar
El 14 de maig de 1968 es va inaugurar l’ampliació de la línia 1 ‒que llavors s’anomenava línia transversal‒ des de Fabra i Puig a Torras i Bages, ampliant el seu recorregut en prop de 2 quilòmetres i afegint dues noves estacions a la xarxa: Sant Andreu i Torras i Bages. Això va suposar l’arribada del metro al nucli antic de Sant Andreu de Palomar, un fet que va ser motiu d’una exposició abans de la seva inauguració.
La construcció dels túnels i les estacions va provocar importants afectacions en moltes cases de la zona, algunes de les quals van ser expropiades i enderrocades, i també es van produir bastants accidents per despreniments de terra durant l’execució de l’obra. Dels que es té constància, el més greu va tenir lloc a la plaça d’Orfila l’agost del 1966 i va causar la mort de quatre obrers que estaven treballant en aquell moment.
https://www.andreuenc.cat/societat/2018 ... fa-50-anys
Adéu a les portes que van obrir el metro ara fa 50 anys
L’estació de metro de la línia 1 de Torras i Bages és una de les poques on encara s’hi poden veure les portes d’accés originals de quan va ser construïda, amb la clàssiques indicacions d’entrada i sortida per tal de regular el flux de passatgers en tots dos sentits. Però aquestes tenen els dies comptats, ja que Transports Metropolitans de Barcelona ha iniciat la seva retirada en el marc d’unes obres de millora d’automatització als accessos. Així doncs, en qüestió de dies les tradicionals portes desapareixeran per sempre després de cinc dècades.
Aquesta setmana s’han retirat les portes antigues de l’accés de la banda muntanya del vestíbul que dóna al passeig de Santa Coloma. I en les properes setmanes està previst que es retirin les dels altres tres accessos: el del costat mar del vestíbul que dóna al passeig de Santa Coloma, així com els dos accessos del que dóna al carrer de Palomar. Segons informa TMB, es tracta d’unes actuacions que està previst que finalitzin a finals de la primera quinzena d’agost i que impliquen el tancament dels accessos afectats a mesura que avancen les obres.
Més enllà de les portes, l’estació en general conserva l’aspecte de total austeritat de quan es va inaugurar l’any 1968. Destaca especialment la volta, per la seva amplitud de gairebé 20 metres i la seva longitud de 107 metres. Les parets són de rajola de València de color gris i una de les andanes conserva el panot original, mentre que l’altra va ser elevada i pavimentada de nou durant les obres de millora de l’accessibilitat que es van fer l’any 2007.
Mig segle de l’arribada del metro al nucli antic de Sant Andreu de Palomar
El 14 de maig de 1968 es va inaugurar l’ampliació de la línia 1 ‒que llavors s’anomenava línia transversal‒ des de Fabra i Puig a Torras i Bages, ampliant el seu recorregut en prop de 2 quilòmetres i afegint dues noves estacions a la xarxa: Sant Andreu i Torras i Bages. Això va suposar l’arribada del metro al nucli antic de Sant Andreu de Palomar, un fet que va ser motiu d’una exposició abans de la seva inauguració.
La construcció dels túnels i les estacions va provocar importants afectacions en moltes cases de la zona, algunes de les quals van ser expropiades i enderrocades, i també es van produir bastants accidents per despreniments de terra durant l’execució de l’obra. Dels que es té constància, el més greu va tenir lloc a la plaça d’Orfila l’agost del 1966 i va causar la mort de quatre obrers que estaven treballant en aquell moment.