Page 1 of 1
Diverses concessions per a una mateixa línia
Posted: Sunday 18/11/2018 19:59
by adriaesc
Aquest estiu vaig estar dues setmanes a Sheffield, Regne Unit. Allà vaig agafar molt els busos urbans que tenien i el seu tramvia. El cas és que el tema de les concessions i les operadores em va sobtar molt. Allà és habitual que una línia tingui dues o tres operadores diferents amb un horari assignat cadascuna.
https://i.imgur.com/dcTuHYn.jpg
Així, algunes freqüències són operades per línies depenent de l'hora que sigui (i busos diferents, allà els
double-decker són habituals i no totes les línies en tenen ni n'assignen). Creieu que aquí es podria implementar un sistema similar en algunes línies?
Re: Diverses concessions per a una mateixa línia
Posted: Monday 19/11/2018 17:30
by Granolleri
Això que dius no és exclusiu de Sheffield, sinó que passa a tot el Regne Unit (excepte Irlanda del Nord i la regió de Londres):
https://en.wikipedia.org/wiki/Bus_dereg ... at_Britain
Justament la setmana passada vaig estar a Liverpool i per anar a l'allotjament on estava havia d'agafar l'autobús 14 que està operada per dos operadors: Arriva i Stagecoach. Excepte els abonaments integrats, cada companyia aplica les seves tarifes i abonaments propis, per exemple un senzill amb un bus d'Arriva val 2,30 lliures i un en els de la companyia Stagecoach 2,20 lliures.
Personalment, totalment en contra. El que proposes només faria que només sobrevisquessin les línies "rentables" i les altres desapareguessin, a part que faria molt més caòtic el sistema tarifari del que ja ho és.
Per cert, una altra cosa que em va sobtar dels autobusos del Regne Unit, i ja ho vaig comprovar a Gibraltar, és que els autobusos només tenen una sola porta, a davant de tot, per entrar i sortir! Excepte a Londres que en tenen dues, una a davant i un altra al mig/darrera...
Re: Diverses concessions per a una mateixa línia
Posted: Monday 19/11/2018 18:17
by adriaesc
Jo parlava de Sheffield perquè és el que conec
No parlo de desregular el sistema, sinó que d'adjudicar-lo a diverses empreses segons quin servei sigui (per exemple, la línia Manresa-Barcelona podria tenir diferents operadors segons si el servei fos semidirecte o amb parades). Amb això garanteixes que totes les línies tinguin servei, però que algunes tinguin diferents operadors.
A Sheffield existeixen abonaments integrats del regulador tarifari i abonaments dels operadors, per tant l'operador en si no importa a l'hora d'agafar l'autobús.
Re: Diverses concessions per a una mateixa línia
Posted: Monday 19/11/2018 18:59
by albert28
Jo ho veig força caòtic i poc útil
Re: Diverses concessions per a una mateixa línia
Posted: Monday 19/11/2018 20:04
by davida
Aqui hi ha casos que entre 2 poblacions pots anar amb 2 empreses diferentes. Son normalment trajectes parcialmente coincidents.
Exemple:
Sant Quinti de Mediona <-> Sant Pere de Riudebitlles <-> Torrelavit
Tens Monbus y Igualadina. Una es la linea Sant Quinti Barcelona i l'altre St Quinti - Vilafranca
http://www.igualadina.com/pdfs/sqi_vil.pdf
http://hillsabus.com/Webnova/pdf/M11_Expres_cat.pdf
Re: Diverses concessions per a una mateixa línia
Posted: Monday 19/11/2018 20:05
by Renfe445
Y el caso de lo de Mohn y Rué en los 90? Aunque la Mohn ya era la empresa concedida a las líneas de Castelldefels legalmente y por lo tanto Rué ya no pintaba nada allí.
Re: Diverses concessions per a una mateixa línia
Posted: Wednesday 21/11/2018 0:18
by pau5321
A l'empresa on treballo (Autocars Font) tenim concessió compartida amb Sarbus en les linies 648 i N62. Dels 2 torns que te cada linia, un es de Font i l'altre Sarbus.
Re: Diverses concessions per a una mateixa línia
Posted: Wednesday 21/11/2018 20:30
by sag470
Aquí no se puede hacer. Las concesiones tienen unos tráficos permitidos y no se hacen coincidir en varias relaciones. Creo que lo hacen para hacerlo más sencillo para estudio de demanda, desviaciones modales y presupuestarios. Al menos desde hace unos años hay una ley que lo permite si la concesión titular lo acepta. Son casos muy puntuales.
No se como funcionan las concesiones allá, pero puede ser muy diferentes.