Page 1 of 1

Barcelona, "capital europea de la mobilitat"

Posted: Friday 07/12/2018 16:19
by m.h.t.
Barcelona serà la capital europea de la mobilitat urbana

La ciutat supera altres aspirants i liderarà una gran comunitat internacional d’innovació


Excel·lent notícia per a Barcelona, sens dubte una de les millors dels últims temps. L'European Institute of Innovation and Technology (EIT) ha designat el consorci MOBILus, liderat per la ­capital catalana, perquè sigui l’encarregat de desenvolupar una de les seves comunitats d’innovació (Knowledge & Innova­tion Community, KIC), en concret la que se centrarà en la mobilitat urbana.

En el desenllaç d’una competició que s’ha dut a terme amb la màxima discreció, dimecres passat, l’institut europeu, amb seu a Budapest (que no vol donar noms dels altres competidors), va optar per la proposta presentada per aquesta plataforma en què, a més de Barcelona, hi ha integrades 12 ciutats més, 17 empreses i 18 universitats i centres d’investigació. Barcelona, que acollirà el quarter general d’aquest nou KIC i dirigirà la iniciativa, aporta a aquesta aventura no només l’experiència i el lideratge de la ciutat i el seu Ajuntament, sinó també el treball realitzat per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i per la firma automobilís­tica Seat. L’altre soci es­panyol és el Centre de Tecnologia de l’Automoció de Galícia (CTAG). [...]

[...] Aquesta comunitat d’ innovació disposarà a partir del 2019 i durant set anys –prorrogables a set més– d’un finançament estimat en 1.600 milions d’euros. Fins a un 25% d’aquest finançament l’aportarà directament la Unió Europea a través de l’ EIT. La resta sortirà dels socis (ciutats, empreses i universitats) que participen en el projecte. [...]

Provisionalment [...] s’ubicaran a l’antiga fàbrica de Ca l’Alier, al districte 22@ del Poblenou, reinaugurada fa poc com a centre d’innovació urbana després d’una costosa rehabilitació. Inicialment treballarà en aquestes dependències un equip de 10 o 12 persones que s’encarregaran de posar en marxa el projecte. Posteriorment [...] la seu es desplaçarà a unes dependències més àmplies, en un lloc de la ciutat encara per determinar –preferentment també al districte 22@–, des d’on es dirigirà i coordinarà el projecte i on podrien treballar un centenar de persones. [...]

https://www.lavanguardia.com/encatala/2 ... rbana.html

I ara, la gran pregunta: utilitat real o postureig??

Aspirines contra el càncer

Posted: Friday 07/12/2018 16:57
by Guigui
m.h.t. wrote:I ara, la gran pregunta: utilitat real o postureig??
- Integració tarifària de fireta, amb intel·ligibilitat tirant a nul·la per a incauts
- Operadors que s'ignoren i van a la seva
- Dels pitjors índexs de contaminació d'Europa
- Xarxa ferroviària extremament radial
- Xarxa de tramvia escapçada
- Nul·la planificació integral de la xarxa, ampliacions a pegots
- Carrils bus massa estrets
- Absència de prioritat semafòrica per als autobusos
- Cap control de l'abús del carril bus per vehicles no autoritzats
- Carrils bici fets a pegots, amb integració caòtica en les voreres
- Horaris nocturns i festius de transport públic irrisoris en determinades zones

Segueixo?

Re: Barcelona, "capital europea de la mobilitat"

Posted: Wednesday 12/12/2018 13:36
by uriol108
Pretenen ser "la capital europea de la mobilitat" i porten ja un retras de 8 anys ( van camí dels 10) de la implantació de la nova targeta T-Mobilitat :cop