França451 wrote:Bueno... Esto ya es de traca: las paradas de la línea Granollers:
Sant Andreu Comtal se llamaba Horta y San Andrés del Palomar
No. Hi havia una estació per Horta, i un altra per Sant Andreu (l'actual Sant Andreu Comtal), ho pots comprobar si llegeixes el llibre sencer. El fet que al quadre de tarifes surti junt és perquè tenien el mateix preu. L'estació d'Horta, que estava junt a la riera del mateix nom, crec que va durar molt poc.
La Llagosta es una estación posterior.
Sí, la Llagosta és dels anys 80 dels segle XX.
Finalmente la línea de Terrassa:
Sant Andreu Arenal, se denominaba San Andrés del Palomar, a secas.
Hay una sola Moncada, que tengo mis dudas de que fuera bien la actual Manresa o Bifurcaciò. Me decanto por la primera por estar más en el centro del pueblo. Barberà es posterior.
Aparece un sólo Sabadell, imagino que la actual Sabadell Centre, no? o fue primeramente la estación Sud?
El tram de Montcada a Barcelona actual de la línia a Terrassa és posterior, per tant l'estació de
San Andrés de Palomar que esmenta el llibre és l'actual Sant Andreu Comtal (i no Arenal). Inicialment, els trens anaven de Barcelona (estació de Granollers, que estava on està ara l'Estació de França) fins una mica abans de Montcada per la línia de Granollers i allà s'iniciava la línia de Terrassa. L'estació de Montcada de la línia de Terrassa es correspon a l'actual Montcada i Reixac-Manresa. Com la companyia havia de pagar peatge a la que explotava la línia de Granollers, es va decidir construïr un traçat propi entre Montcada i Barcelona. El mateix va passar entre Barcelona i Les Franqueses amb la línia de Sant Joan de les Abadesses: inicialment iniciava el trajecte a l'estació de Granollers (actualment inexistent, car als anys 50 es va fer una variant a Granollers, estava on actualment està l'estació d'autobusos) separant-se de la línia de Girona a prop de l'actual baixador de Les Franqueses-Granollers Nord, es va fer un traçat nou entre Les Franqueses (l'actual estació de la R3) i Montcada Bifurcació per no pagar el peatge a la companyia que explotava la línia "de França".
L'estació de Sabadell, sí, és l'actual Sabadell Centre. Sabadell Sud es va obrir quan es va inaugurar el soterrament de la línia a Sabadell, el 1973 (els barris propers a l'estació són d'aquella època). Més endavant a Sabadell es construï l'extint baixador de la Rambla, situada junt al pas a nivell que hi havia al final de la Rambla, clausurat quan s'obrí el soterrament.