Proves per augmentar freqüència tram central L1
Proves per augmentar freqüència tram central L1
https://www.totbarcelona.cat/mobilitat/ ... 2_amp.html
Comencen de nit les proves per augmentar la freqüència al tram central de la L1 del metro
L'empresa estudia fer circular alguns combois només entre Plaça de Sants i Sagrera, on es concentren la majoria dels viatgers
Adrià Lizanda 28.03.2019 23.00 h.
La L1 és la línia més utilitzada del metro de Barcelona. L'afluència diària de 362.139 viatgers, segons les últimes dades de TMB publicades al maig de l'any passat, és la més elevada de la xarxa. Fonts de TMB precisen que el tram central de la línia vermella –que va de l'estació de Plaça de Sants fins a la de Sagrera– concentra la majoria de passatgers, cosa que obliga l'empresa a buscar solucions per fer front a la demanda. Aquest dimecres a la nit TMB va posar a prova una d'aquestes alternatives. "La L1 ha de guanyar flexibilitat perquè és troncal a la xarxa de metro", destaquen des de l'empresa.
La idea de TMB és fer circular més trens pel tram central de la línia per augmentar la freqüència de pas i descongestionar la L1. Per fer-ho, detallen fonts de l'empresa, aprofitaran les diagonals: un tros de via que connecta els dos carrils que té cada línia. Els combois del metro circulen per dues vies a cada línia, una d'anada i una de tornada. Cada quatre estacions, aproximadament, hi ha les diagonals. TMB es prepara per augmentar el pas de trens pel tram central de la L1 aprofitant les diagonals perquè els combois puguin circular exclusivament pel tram central sense haver d'arribar al final de la línia. Aquest tipus de circulació s'anomena "parcial", segons especifiquen des de TMB.
Comencen de nit les proves per augmentar la freqüència al tram central de la L1 del metro
L'empresa estudia fer circular alguns combois només entre Plaça de Sants i Sagrera, on es concentren la majoria dels viatgers
Adrià Lizanda 28.03.2019 23.00 h.
La L1 és la línia més utilitzada del metro de Barcelona. L'afluència diària de 362.139 viatgers, segons les últimes dades de TMB publicades al maig de l'any passat, és la més elevada de la xarxa. Fonts de TMB precisen que el tram central de la línia vermella –que va de l'estació de Plaça de Sants fins a la de Sagrera– concentra la majoria de passatgers, cosa que obliga l'empresa a buscar solucions per fer front a la demanda. Aquest dimecres a la nit TMB va posar a prova una d'aquestes alternatives. "La L1 ha de guanyar flexibilitat perquè és troncal a la xarxa de metro", destaquen des de l'empresa.
La idea de TMB és fer circular més trens pel tram central de la línia per augmentar la freqüència de pas i descongestionar la L1. Per fer-ho, detallen fonts de l'empresa, aprofitaran les diagonals: un tros de via que connecta els dos carrils que té cada línia. Els combois del metro circulen per dues vies a cada línia, una d'anada i una de tornada. Cada quatre estacions, aproximadament, hi ha les diagonals. TMB es prepara per augmentar el pas de trens pel tram central de la L1 aprofitant les diagonals perquè els combois puguin circular exclusivament pel tram central sense haver d'arribar al final de la línia. Aquest tipus de circulació s'anomena "parcial", segons especifiquen des de TMB.
Re: Proves per augmentar freqüència tram central L1
Tendrán que poner en los trenes rótulos de destino como hacen en muchos metros y Stadtbahns del mundo.
Esperemos que eso no suponga reducir trenes en los tramos finales, incluso podrían aprovechar la tercera vía y cola de maniobras de Torras i Bages y las vías a cocheras entre Mercat Nou y Santa Eulàlia.
Esperemos que eso no suponga reducir trenes en los tramos finales, incluso podrían aprovechar la tercera vía y cola de maniobras de Torras i Bages y las vías a cocheras entre Mercat Nou y Santa Eulàlia.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
Re: Proves per augmentar freqüència tram central L1
Sempre es poden usar els nous cartells que posaran i fer tipus L9-L10Renfe445 wrote:Tendrán que poner en los trenes rótulos de destino como hacen en muchos metros y Stadtbahns del mundo.
Esperemos que eso no suponga reducir trenes en los tramos finales, incluso podrían aprovechar la tercera vía y cola de maniobras de Torras i Bages y las vías a cocheras entre Mercat Nou y Santa Eulàlia.
Re: Proves per augmentar freqüència tram central L1
Megafonia, treballadors i amb els panells actuals ja n'hi ha prou.adriaesc wrote:Sempre es poden usar els nous cartells que posaran i fer tipus L9-L10Renfe445 wrote:Tendrán que poner en los trenes rótulos de destino como hacen en muchos metros y Stadtbahns del mundo.
Esperemos que eso no suponga reducir trenes en los tramos finales, incluso podrían aprovechar la tercera vía y cola de maniobras de Torras i Bages y las vías a cocheras entre Mercat Nou y Santa Eulàlia.
I sí, si no fan un Bordeta - Torres i Bages és per matar-los ja que és el més senzill.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Proves per augmentar freqüència tram central L1
On veus la senzillesa d'acabar un parcial a una estació que ni és estació ni està en funcionament pels viatgers?Miquel wrote:Megafonia, treballadors i amb els panells actuals ja n'hi ha prou.adriaesc wrote:Sempre es poden usar els nous cartells que posaran i fer tipus L9-L10Renfe445 wrote:Tendrán que poner en los trenes rótulos de destino como hacen en muchos metros y Stadtbahns del mundo.
Esperemos que eso no suponga reducir trenes en los tramos finales, incluso podrían aprovechar la tercera vía y cola de maniobras de Torras i Bages y las vías a cocheras entre Mercat Nou y Santa Eulàlia.
I sí, si no fan un Bordeta - Torres i Bages és per matar-los ja que és el més senzill.
Salut!
#volemL9
#volemL9
Re: Proves per augmentar freqüència tram central L1
Vas a Bordeta sense passatge, clar. Fas baixar a Mercat Nou. El tren pot esperar a cisallar al cantó entre l'agulla i Mercat Nou per retirar-se a Bordeta a invertir la marxa i així no afectar ni causar cap retard al tren que porti al radera, ni al que vingui d'Hospitalet.davroca5 wrote: On veus la senzillesa d'acabar un parcial a una estació que ni és estació ni està en funcionament pels viatgers?
Penso que sempre serà més senzill això que fer maniobres a qualsevol altre estació (Plaça Sants o Torrassa) pel fet d'haver de parar, invertir la marxa i incorporar-se a temps o com es pugui a la via contraria sense afectar la freqüència. Altres línies no, però L1 entre aquest punt i òbviament el de Torres i Bages ho tenen relativament més senzill per a rebotar trens.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- bigcoaster
- N8
- Posts: 953
- Joined: Sunday 12/04/2015 16:50
Re: Proves per augmentar freqüència tram central L1
Torras i Bages és de cajón. Per l'altre extrem és més complicat, però em sembla més raonable el que comenta en Miquel que acabar a una estació sense més.
M'ho he estat mirant una mica per sobre, i potser seria possible crear una via per a fer inversions de marxa entre Mercat Nou i Santa Eulàlia entre les vies principals. Per aconseguir-ho, s'hauria de canviar la configuració de vies vora Santa Eulàlia de manera que -sentit Besós- al sortir de Santa Eulàlia s'anés cap a la dreta de la via actual, i s'utilitzés la via d'accés al túnel des dels tallers de Santa Eulàlia. La via sentit Llobregat quedaria exactament igual que ara, mentre que la via actual sentit Besós passaria a quedar com una via per fer inversions de marxa des de Mercat Nou. El que no sé és si el tema de les cotes seria irremediable o si el radi d'aquesta corba entre Santa Eulàlia i les vies d'accés als tallers seria "massa" pronunciada.
M'ho he estat mirant una mica per sobre, i potser seria possible crear una via per a fer inversions de marxa entre Mercat Nou i Santa Eulàlia entre les vies principals. Per aconseguir-ho, s'hauria de canviar la configuració de vies vora Santa Eulàlia de manera que -sentit Besós- al sortir de Santa Eulàlia s'anés cap a la dreta de la via actual, i s'utilitzés la via d'accés al túnel des dels tallers de Santa Eulàlia. La via sentit Llobregat quedaria exactament igual que ara, mentre que la via actual sentit Besós passaria a quedar com una via per fer inversions de marxa des de Mercat Nou. El que no sé és si el tema de les cotes seria irremediable o si el radi d'aquesta corba entre Santa Eulàlia i les vies d'accés als tallers seria "massa" pronunciada.
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Re: Proves per augmentar freqüència tram central L1
També es pot fer acabar el servei a Mercat Nou i que el tren vagi a fer la inversió a dins de les cotxeres. Allà no molesta i surt quan toqui.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Proves per augmentar freqüència tram central L1
https://beteve.cat/mobilitat/tmb-metro- ... l-linia-1/Metros exprés recorreran només el tram central de la línia 1 per augmentar-ne la freqüència
S'està estudiant fer que alguns combois no arribin als extrems de la línia i canviïn de sentit en parades intermèdies
Guillem Martínez | dimarts, 2 d'abr. del 2019, a les 15.23
TMB està estudiant la possibilitat d’augmentar la freqüència de pas dels metros al tram central de la L1, el més concorregut. Això s’aconseguiria fent que hi hagi trens que no arribin als extrems de la línia i que, per tant, facin un canvi de sentit en parades intermèdies, encara per determinar. La notícia la va avançar ‘Tot Barcelona’.
De moment, s’han fet proves nocturnes a l’estació de la Torrassa. És una de les que permeten fer un canvi de sentit, perquè hi ha una diagonal que uneix els dos raïls just abans d’entrar a l’andana. TMB està mirant d’automatitzar aquest canvi de via, que fins ara es feia servir de manera manual en cas, per exemple, d’avaria. El que s’està provant és que quan un metro arribi a l’estació, en lloc de continuar en direcció a l’Hospital de Bellvitge, el conductor canviï de cabina i faci marxa enrere. Immediatament, s’activaria el canvi d’agulles, i es col·locaria en el sentit que li pertoca. Això ha d’estar suficientment provat perquè un error en el sistema podria provocar un xoc frontal.
canvi de sentit metro
Per aconseguir que amb aquest sistema s’augmenti la freqüència de pas d’aquest tram central sense perdre’n a la resta de la línia cal incorporar nous combois a la circulació. TMB ja n’ha adquirit 12, quatre per a la línia 1, que entraran en servei el segon semestre d’aquest any.
TMB obre la porta a habilitar aquest tram central de manera estable i no només es situacions puntuals que ho requereixin. També es planteja en altres línies, com la 5. Una altra opció que hi ha sobre la taula és que hi hagi metros que parin a les parades parells i d’altres, a les senars. Tot plegat, de moment, encara està en proves i, per tant, no hi ha data per posar-ho en marxa.
Una altra de les novetats que prepara TMB és la instal·lació de noves pantalles a les andanes. Tindran més informació que les actuals com, per exemple, quins vagons van més buits i quins més plens. Rodalies també planteja canvis en el servei en el seu cas per descongestionar el trànsit de trens.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Un que sap què són els "metros exprés"
Una altra mostra de coneixement periodístic. Els professionals que són conscients de la seriositat del seu ram, no es mobilitzen contra aquesta plaga d'ignorància i d'indocumentació?Metros exprés recorreran només el tram central de la línia 1 per augmentar-ne la freqüència
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Proves per augmentar freqüència tram central L1
Aquest any ja venen quatre metros nous??? I cap informació de sèrie, etc.?uriol108 wrote:
Per aconseguir que amb aquest sistema s’augmenti la freqüència de pas d’aquest tram central sense perdre’n a la resta de la línia cal incorporar nous combois a la circulació. TMB ja n’ha adquirit 12, quatre per a la línia 1, que entraran en servei el segon semestre d’aquest any.
https://beteve.cat/mobilitat/tmb-metro- ... l-linia-1/
Re: Proves per augmentar freqüència tram central L1
http://listadotren.es/metros/series.php?id=55metring wrote:Aquest any ja venen quatre metros nous??? I cap informació de sèrie, etc.?uriol108 wrote:
Per aconseguir que amb aquest sistema s’augmenti la freqüència de pas d’aquest tram central sense perdre’n a la resta de la línia cal incorporar nous combois a la circulació. TMB ja n’ha adquirit 12, quatre per a la línia 1, que entraran en servei el segon semestre d’aquest any.
https://beteve.cat/mobilitat/tmb-metro- ... l-linia-1/
Según listadotren aparecen como continuación de la serie 6000… Podremos rememorar el momento cuando se estrenaron en 2007.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Friday 07/06/2013 16:28
- Location: L1 Santa Coloma
Re: Un que sap què són els "metros exprés"
Cal dir que a la noticia parlen de trens que se saltarien parades. Potser dir tren exprés és passar-se però la idea és aquesta. No veig malament que s'utilitzi l'expressió "exprés" per fer que el conjunt de la societat ho entengui ràpidament.Guigui wrote:Una altra mostra de coneixement periodístic. Els professionals que són conscients de la seriositat del seu ram, no es mobilitzen contra aquesta plaga d'ignorància i d'indocumentació?Metros exprés recorreran només el tram central de la línia 1 per augmentar-ne la freqüència
Que consti que sóc periodista
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Metro exprés: una hipòtesi
És veritat que no m'havia fixat a la possibilitat de saltar-se parades, cosa que, efectivament, permetria parlar d'un metro exprés. Ara bé, dins el pla (que en aquest moment encara és hipotètic) seria una hipòtesi més, de manera que fer servir al títol el futur indicatiu, que denota si més no un ferm propòsit, és agosarat, per no dir més.
I entrant al tema pròpiament dit, queda per veure com pensen fer-ho amb la freqüència de pas que hi hauria.
I entrant al tema pròpiament dit, queda per veure com pensen fer-ho amb la freqüència de pas que hi hauria.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Metro exprés: una hipòtesi
Pel que diuen al vídeo. Algú ha planejat que hi hagi circulacions que parin a les estacions parells, i d'altres a les senars. Per tant, d'exprés tindrà poc perquè el que perds per un costat, ho guanyaràs havent de fer un canvi de tren si tens la probable mala sort de tenir com a origen una senar i haver de baixar en una parell.Guigui wrote:És veritat que no m'havia fixat a la possibilitat de saltar-se parades, cosa que, efectivament, permetria parlar d'un metro exprés. Ara bé, dins el pla (que en aquest moment encara és hipotètic) seria una hipòtesi més, de manera que fer servir al títol el futur indicatiu, que denota si més no un ferm propòsit, és agosarat, per no dir més.
I entrant al tema pròpiament dit, queda per veure com pensen fer-ho amb la freqüència de pas que hi hauria.
Com a servei exprés s'entén un servei ràpid i directe, aquell que avança a la resta de trens fent menys parades. Ciència ficció a qualsevol xarxa ferroviària a Barcelona, però pràctica habitual a la resta del planeta. Qualsevol altre malabar amb la malla com la que algú ha pensat a TMB, o fer com fa FGC d'espaiar un tren per a que el radera corri a costa de fer el mateix però a la inversa amb l'altre en cap cas te res d'exprés.
Sóc del parer de dir les coses bé, ja que si no passa com dir metro a qualsevol cosa que es pretengui construir a Catalunya.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Proves per augmentar freqüència tram central L1
Servei exprés saltant-se parades molt difícil amb només 2 vies...
És possible tècnicament instal·lar agulles tipus Bretelle a totes les estacions (a ambdós extrems) i disminuint mínimament la velocitat de pas per desviada?
En quant als parcials, quant temps és necessita per rebotar un tren a la mateixa andana (suposant que ha agafat la diagonal just anterior i ha parat "a contravia")?
És possible tècnicament instal·lar agulles tipus Bretelle a totes les estacions (a ambdós extrems) i disminuint mínimament la velocitat de pas per desviada?
En quant als parcials, quant temps és necessita per rebotar un tren a la mateixa andana (suposant que ha agafat la diagonal just anterior i ha parat "a contravia")?