3r Túnel Transversal
Posted: Friday 10/05/2019 18:28
Des d'aquí explico la meva proposta de com hauria de ser de punta a punta el 3r túnel transversal de la xarxa de Rodalies de Barcelona.
Aquest túnel des de fa molt de temps que s'ha volgut fer, però mai s'ha concretitzat per una sèrie de raons:
-Manca d'urgència (≠importància) comparat amb altres projectes de Rodalies a la AMB.
-Manca d'un traçat ben clar i definit.
De fet, la PTP va fer un estudi casi fa 10 anys on elabora una sèrie de propostes sense avenir-se a dir si cap d'aquestes mereix la pena.
https://transportpublic.org/es/necessit ... regionals/
Se sap que aquest tercer túnel amb tota probabilitat consistiria en l'allargament de la linia futura de Castelldefels - Zona Universitària, baixant per la Diagonal i arribant d'alguna forma al Maresme.
Vaig poder parlar amb en Pere Macias l'altre dia (he de fer un resum) i em va dir que la seva proposta/la que corre per les conversacions per allà dalt és que baixi per PdG a Pl Cat, acabi arribant a França (rodejant ciutat vella), tingui una estació a algun lloc del Poblenou/22@ (traçat lliure i en profunditat) perquè segons ell aquella zona està orfe de Rodalies, i connexió amb la R1.
La meva proposta és diferent. El principal inconvenient comparada amb la seva és que no passa pel centre i per tant no té les connexions que tindria la meva. Però la meva té uns avantatges per a mi superiors.
La meva proposta tracta de complir uns requisits.
-Ha de ser un túnel el més transversal possible, que connecti Barcelona d'una punta a l'altra.
-Ha de poder fer el que la L9 no ha pogut fer, per ser una línia massa local i de metro normal. Ha de ser com un Crossrail Barceloní, amb la diferència de que no justament no passi pel centre.
-Ha de poder connectar la zona d'Horta/Nou Barris (el patio trasero de la ciutat) amb la resta de la xarxa.
-Ha de poder connectar Sant Coloma de Gramenet amb la resta de la xarxa, l'únic gran municipi català sense Rodalies.
-Ha de ser una linia independent de la resta de la xarxa de Rodalies. No pot utilitzar infraestructura ferroviària d'altres línies a ser possible, per poder simplificar i personalitzar molt la senyalització, la llargària de les estacions (100 metres, no 200), etc. i perquè la resta de la xarxa principal ja és prou complicada tal com és com per posar una nova línia.
-Ha de enllaçar amb el hipotètic projecte de segon túnel de Rodalies del Maresme, més cap amunt, fins a Mataró.
-Ha de permetre la continuitat de la disposició existent de la xarxa de Rodalies. Amb aquest trajecte, el públic del Maresme tindria la opció de viatjar en un costa-costa a través d'aquesta línia nova, o en la R1 tal i com existeix avui (acabi a Molins o on sigui).
-Ha de estar en UIC, i FGC hauria de tenir la possibilitat de operar la línia.
Aquest és el resultat:
https://drive.google.com/open?id=1AiFr- ... sp=sharing
Per cert, moltes gràcies a Carlos Gonzalez pel seu treball al mapa base de les línies existents.
El projecte es construiria en 4 fases.
La 1a consistiria en el ja esmentat ramal Castelldefels - Zona Universitària.
Aquesta és la meva versió de com tindria que ser, sense els revolts absurds per Sant Boi que sumen molt de temps de trajecte:
La segona fase es podría subdividir en 3 fases més:
a) de Zona Universitària a Lesseps
b) de Lesseps a SAC
c) de SAC a Badalona (sense compartir via amb la R1)
La 3a fase seria el nou ramal del Maresme + el mini metro de Mataró (inspirat en la línia orbital), que dona un revolt i acaba a l'estació de Mataró tradicional des de l'altre costat.
La 4a fase, potser més opcional, seria un ramal mirall fins a Vilanova de casi igual manera que el ramal de Maresme/Mataró.
Aquest túnel des de fa molt de temps que s'ha volgut fer, però mai s'ha concretitzat per una sèrie de raons:
-Manca d'urgència (≠importància) comparat amb altres projectes de Rodalies a la AMB.
-Manca d'un traçat ben clar i definit.
De fet, la PTP va fer un estudi casi fa 10 anys on elabora una sèrie de propostes sense avenir-se a dir si cap d'aquestes mereix la pena.
https://transportpublic.org/es/necessit ... regionals/
Se sap que aquest tercer túnel amb tota probabilitat consistiria en l'allargament de la linia futura de Castelldefels - Zona Universitària, baixant per la Diagonal i arribant d'alguna forma al Maresme.
Vaig poder parlar amb en Pere Macias l'altre dia (he de fer un resum) i em va dir que la seva proposta/la que corre per les conversacions per allà dalt és que baixi per PdG a Pl Cat, acabi arribant a França (rodejant ciutat vella), tingui una estació a algun lloc del Poblenou/22@ (traçat lliure i en profunditat) perquè segons ell aquella zona està orfe de Rodalies, i connexió amb la R1.
La meva proposta és diferent. El principal inconvenient comparada amb la seva és que no passa pel centre i per tant no té les connexions que tindria la meva. Però la meva té uns avantatges per a mi superiors.
La meva proposta tracta de complir uns requisits.
-Ha de ser un túnel el més transversal possible, que connecti Barcelona d'una punta a l'altra.
-Ha de poder fer el que la L9 no ha pogut fer, per ser una línia massa local i de metro normal. Ha de ser com un Crossrail Barceloní, amb la diferència de que no justament no passi pel centre.
-Ha de poder connectar la zona d'Horta/Nou Barris (el patio trasero de la ciutat) amb la resta de la xarxa.
-Ha de poder connectar Sant Coloma de Gramenet amb la resta de la xarxa, l'únic gran municipi català sense Rodalies.
-Ha de ser una linia independent de la resta de la xarxa de Rodalies. No pot utilitzar infraestructura ferroviària d'altres línies a ser possible, per poder simplificar i personalitzar molt la senyalització, la llargària de les estacions (100 metres, no 200), etc. i perquè la resta de la xarxa principal ja és prou complicada tal com és com per posar una nova línia.
-Ha de enllaçar amb el hipotètic projecte de segon túnel de Rodalies del Maresme, més cap amunt, fins a Mataró.
-Ha de permetre la continuitat de la disposició existent de la xarxa de Rodalies. Amb aquest trajecte, el públic del Maresme tindria la opció de viatjar en un costa-costa a través d'aquesta línia nova, o en la R1 tal i com existeix avui (acabi a Molins o on sigui).
-Ha de estar en UIC, i FGC hauria de tenir la possibilitat de operar la línia.
Aquest és el resultat:
https://drive.google.com/open?id=1AiFr- ... sp=sharing
Per cert, moltes gràcies a Carlos Gonzalez pel seu treball al mapa base de les línies existents.
El projecte es construiria en 4 fases.
La 1a consistiria en el ja esmentat ramal Castelldefels - Zona Universitària.
Aquesta és la meva versió de com tindria que ser, sense els revolts absurds per Sant Boi que sumen molt de temps de trajecte:
La segona fase es podría subdividir en 3 fases més:
a) de Zona Universitària a Lesseps
b) de Lesseps a SAC
c) de SAC a Badalona (sense compartir via amb la R1)
La 3a fase seria el nou ramal del Maresme + el mini metro de Mataró (inspirat en la línia orbital), que dona un revolt i acaba a l'estació de Mataró tradicional des de l'altre costat.
La 4a fase, potser més opcional, seria un ramal mirall fins a Vilanova de casi igual manera que el ramal de Maresme/Mataró.