Renfe445 wrote: ↑Friday 20/09/2019 23:05La R 8 a Vilafranca del Penedès... bien, pero habrán más trenes o seguirán siendo a cada hora?
Rebajarán el intervalo de paso de la R8 de un tren por sentido cada hora a un tren por sentido cada 30 minutos.
No sé si eso irá acompañado de la prolongación a Vilafranca inmediatamente, ni si todos los trenes llegarán a Vilafranca cuando se prolongue.
Por otra parte, más que prolongar la R8 a Vilafranca, me parece mucho más necesario mejorar los intervalos de paso de la R4 entre Sant Vicenç de Calders y Vilafranca, que la N-340 va cargadísima (hay doble punta, tanto hacia Barcelona como hacia Tarragona), y parte de la saturación en la N-340 es por las nefastas frecuencias de paso de la R4 (un tren por hora).
Además, hay que tener en cuenta que, ya sin aumentar frecuencias, la R8 bien pronto ganará un número apreciable de pasajeros con la apertura de la nueva estación de Santa Perpètua (la R3 en festivos tiene peor frecuencia de paso que la R8, que además es la más puntual de todo Rodalies, con lo que muchos pasajeros de Santa Perpètua hacia Mollet, Granollers y Les Franqueses preferirán la R8 a la R3 y sus constantes retrasos).
mfuentesll2 wrote: ↑Monday 30/09/2019 0:46Treure Rubí de capçalera en hora punta em sembla un error molt greu, ja que FGC és l'única opció viable que hi ha a Rubí per anar on sigui (R8, B7 i B8 son testimonials) mentre que Terrassa té busos a BCN i Rodalies i el fet que arribin tots els trens plens a l'estació (cada cop que surt un S7 de Rubí ja surt pràcticament ple) farà que la gent que s'ho pugui permetre deixi d'utilitzar-los perque no cabran als trens.
Atenció, que el perllongament de la R1 de Rodalies fins a Cerdanyola-Universitat significa que Rubí tindrà un molt bon temps de trajecte a Barcelona via Molins.
El Papiol-Sants és no res (26 minuts), o sigui que crec que pot ser que Rodalies fins i tot arribi a ser competitiu amb FGC en el trajecte Rubí-Plaça Catalunya (no ho asseguro, només ho sospito).
Rubí-Plaça Catalunya amb Rodalies serien 8 parades.
Mentre que Rubí-Plaça Catalunya amb FGC són com a mínim 12 parades.
Rubí-Sants seguríssim que serà més competitiu que FGC+L5, i això és un bon nombre de passatgers assegurat.
Entre d'altres coses, perquè tenir la R1 a Rubí t'assegura seient, i amb trens més grans (447 o 465), mentre que amb FGC, avui dia pujar a Rubí en hora punta del matí i poder seure és quasi un impossible, i els trens de FGC són curts.
L'actual estació de Rubí té el pàrquing dissuassori més gran de tot Rodalies (sense comptar Sants, que no és ben bé dissuassori), cosa que també beneficiarà força els passatgers d'Hospital General, i en menor mesura, els de Mira-sol.
Això, afegit a la millora dels intervals de pas de la R8 (d'un tren per hora a un tren cada 30 minuts), farà que Rubí passi a tenir quatre trens per hora, dos dels quals directes a Barcelona (i Mataró/Arenys o potser fins i tot més enllà), i dos amb transbordament a un R4 a Castellbisbal (o a un R7 a Cerdanyola-Universitat per a qui vagi a Sant Andreu).