Page 1 of 1

"Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Posted: Wednesday 03/07/2019 15:58
by metring

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Posted: Wednesday 03/07/2019 18:55
by foronda 141
Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Posted: Wednesday 03/07/2019 23:10
by Solella
metring wrote:
També em sembla molt interessant veure com les estacions a la zona del Poblenou estan en ubicacions diferents a les actuals, a més d'haver-hi una a Icària.

Respecte al plànol de L3 i L4 circulars, em sembla molt interessant conceptualment, però no li veig el sentit a fer línies circulars que passin pel centre. Afortunadament aquella idea no es va dur mai a terme.

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Posted: Thursday 04/07/2019 9:46
by Platanito
A mi tampoc em semblaven massa útils aquestes dues línies circulars. Barcelona és massa petita per una de sola, no diguem dues...

El que em semblava molt encertat era el l'antic disseny de la línia VI, que a grans trets ve a ser la L10 (si mai s'acaba de fer), i que a la Barcelona actual podria tancar-se per la costa amb un tramvia pel litoral. Tunelar i fer totes estacions per sota el nivell freàtic per fer una circular a tocar de costa em sembla absurd.

Mejor ahora.

Posted: Thursday 04/07/2019 16:30
by Renfe445
A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Posted: Thursday 04/07/2019 16:47
by metring
Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Bueno, recuerda el "8 català" de Rodalies...

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Posted: Thursday 04/07/2019 17:29
by Gat_l-h
Platanito wrote:A mi tampoc em semblaven massa útils aquestes dues línies circulars. Barcelona és massa petita per una de sola, no diguem dues...

El que em semblava molt encertat era el l'antic disseny de la línia VI, que a grans trets ve a ser la L10 (si mai s'acaba de fer), i que a la Barcelona actual podria tancar-se per la costa amb un tramvia pel litoral. Tunelar i fer totes estacions per sota el nivell freàtic per fer una circular a tocar de costa em sembla absurd.

bona part de la linia 9 es feta sota el nivel freàtic. Molts garatges són sota el nivell freàtic. I si, calen bombes per treure l'aigua

Re: Mejor ahora.

Posted: Thursday 04/07/2019 17:31
by Gat_l-h
Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que així ho determini?

Re: Mejor ahora.

Posted: Thursday 04/07/2019 17:51
by Renfe445
Gat_l-h wrote:
Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que així ho determini?
Debería. Uno de los ejemplos buenos sería la línea circular del metro de Moscú (línea Koltsevaya, 5).

Re: Mejor ahora.

Posted: Friday 05/07/2019 7:55
by Miquel
Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Aviam, s'ha de dir que per l'època, ja feia aquesta funció dins Barcelona, i el plantejament era força sensat. Potser quedava al marge "la quinta forca" i poca cosa més, ja que la resta es veu que la cobreixen les antenes (L1 a Sant Andreu, L5 a Horta, Tren de Sarrià, L6 a Zona Universitària, L5 a Pubilla i L1 a Hospitalet).

Els projectes del GMB de fet, ja contemplaven fer línies circulars.

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Posted: Friday 05/07/2019 12:14
by 122-042-132
foronda 141 wrote:Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.
Aquest es el primer intent seriòs de promoure un Pla de Metros a la ciutat de Barcelona, desprès del pla d'Urgència del 1963, és va redactar aquest Pla de Metros 1966, presentat a Les Drassanes, junt amb una gran exposició promoguda per l' alcalde Sr. Josep Mª de Porcioles. Tanmateix aquest Pla de Metros va quedar superat i contestat ràpidament pels dos Plans de Metros succesius el de 1971 i el de 1973 que van trencar amb les dues linies circulars, que no pensaven amb l'Àrea Metropolitana de la ciutat; de fet eren massa conservadors i és tancaven únicament dins del perímetre de la ciutat estricte, quan Barcelona ja era molt més que el seu terme municipal. Salut!

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Posted: Friday 05/07/2019 16:17
by trensmat
122-042-132 wrote:
foronda 141 wrote:Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.
Aquest es el primer intent seriòs de promoure un Pla de Metros a la ciutat de Barcelona, desprès del pla d'Urgència del 1963, és va redactar aquest Pla de Metros 1968, presentat a Les Drassanes, junt amb una gran exposició promoguda per l' alcalde Sr. Josep Mª de Porcioles. Tanmateix aquest Pla de Metros va quedar superat i contestat ràpidament pels dos Plans de Metros succesius el de 1971 i el de 1973 que van trencar amb les dues linies circulars, que no pensaven amb l'Àrea Metropolitana de la ciutat; de fet eren massa conservadors i és tancaven únicament dins del perímetre de la ciutat estricte, quan Barcelona ja era molt més que el seu terme municipal. Salut!
También estaba planeado una Línea de metro por la Diagonal.

Metro sota la Diagonal

Posted: Friday 05/07/2019 18:22
by Guigui
trensmat wrote:También estaba planeado una Línea de metro por la Diagonal.
Formava part del pla de metros de 1973, si bé no seguia tota l'avinguda i feia un lleuger desviament sota Travessera de Gràcia entre Francesc Macià i Verdaguer.

Re: Mejor ahora.

Posted: Monday 08/07/2019 13:05
by Gat_l-h
Renfe445 wrote:
Gat_l-h wrote:
Renfe445 wrote:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que així ho determini?
Debería. Uno de los ejemplos buenos sería la línea circular del metro de Moscú (línea Koltsevaya, 5).
Moscu es ciudad sin costa. el caso de barcelona es distinto, puesto que la costa limita. No podemos hacer un montón de anillo s y que todos coincidan bajo Colom.