Page 1 of 1

Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Posted: Tuesday 29/10/2019 14:42
by m.h.t.
Tret de sortida al Pla Director d'Infraestructures (PDI) pels propers 10 anys (2021-2030). S'ha habilitat el web amb informació, documentació i s'hi anuncia procés participatiu:

www.pdinfraestructures.cat

Image

https://twitter.com/ATMbcn/status/1189086834028154880

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Posted: Tuesday 29/10/2019 20:00
by torres997
Hi ha alguna manera de saber quan i on es fan les sessions presencials? A la pàgina no trobo res referent a aquest tema...

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Posted: Thursday 30/07/2020 17:42
by m.h.t.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Posted: Sunday 02/08/2020 19:19
by sag470
Pàgina 129 de Propestes d'actuacions

En relació amb el material mòbil, s’adquireixen 96 noves unitats, repartides de la següent manera:
Renovació del parc:
•Sèrie 448: 18 unitats
•Sèrie 470: 14 unitats
•Sèrie 450: 6 x 2 unitats
•Sèrie 451: 12 unitats
Increment del parc:
•Doble composició en l’R1, R2 i R4, augment de freqüències i ampliacions: 38 unitats
•Prolongació R1 UAB: una unitat
•Millora R3: una unitat
A aplicar-se abans de 2024, de la mà del ministeri, serà una inversió de 1527 M€.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Posted: Sunday 02/08/2020 20:05
by wefer
M'he mirat el PDI per sobre i la primera impressió que tinc és que és força decebedor i molt poc pensat. Argumento:
  • Molts dels projectes que hi apareixen ja estaven al PDI 2020 i simplement o no s'han fet o s'han començat i no s'han acabat. Les tornem a posar al PDI 2030 a veure si sona la flauta, i si no pel 2040, i si no...
  • Les prolongacions semblen fetes "a salto de mata". No hi ha massa concepte de xarxa, sinó un "afegim una estació aquí, una altra allà". Això genera traçats més absurds a afegir a la ja absurda xarxa ferroviària barcelonina. Si Barcelona pot presumir del seu Eixample com un exemple de racionalitat en el disseny, en quant al disseny de la xarxa ferroviària pot "presumir" ben bé del contrari ja que sembla una sopa de fideus sense cap ni peus. No saben el que és una línia recta?
  • No s'afronten els problemes reals més urgents. Per exemple, ni una paraula d'un nou túnel que travessi Barcelona per a Rodalies, o de la remodelació dels actuals per augmentar capacitat. Els actuals túnels no admeten més trens i, a l'estar al màxim de la seva capacitat fan que qualsevol petit problema faci caure tota la xarxa. Segurament aquest és el principal problema del transport a Barcelona, i es continua mirant cap una altra banda. I volen duplicar la línia de Vic per posar més trens? I per on travessaran Barcelona? Absurd.
  • No es prenen mesures decidides per acabar amb el trànsit privat. Per exemple, ni rastre dels grans aparcaments dissuasius que tenen la resta de ciutats europees. Només alguns aparcaments a estacions, però no n'hi ha prou.
  • Els nous soterraments, alguns molt discutibles, continuen plantejant només dues vies. Totes les ciutats europees compten amb 4 vies als seus principals accessos per poder fer trens semidirectes. Barcelona no, i la situació està clar que no millorarà. Per tant, el transport públic i sobretot la xarxa de rodalies (tant Renfe com FGC) continuarà sent lenta i molt poc competitiva, una alternativa només dirigida a gent pobre que no pugui pagar-se un aparcament a Barcelona o joves que encara no s'hagin tret el carnet.
Així, a primer cop d'ull és el que veig. perdoneu que sigui tan pessimista, però entre que sé que poca cosa del que hi apareix es farà i que el que es farà sembla dissenyat per micos ensinistrats, n'hi ha per llogar-hi cadires.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Posted: Sunday 02/08/2020 22:30
by sag470
wefer wrote: Sunday 02/08/2020 20:05I volen duplicar la línia de Vic per posar més trens? I per on travessaran Barcelona? Absurd.
Aquí sóc més pesimista, si només asignaran una unitat més a la R3. La duplicació no implicarà molt més servei. Sembla ser que la inversió només serà per guanyar en puntualitat.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Posted: Tuesday 04/08/2020 22:36
by UT440_132M
sag470 wrote:
wefer wrote: Sunday 02/08/2020 20:05I volen duplicar la línia de Vic per posar més trens? I per on travessaran Barcelona? Absurd.
Aquí sóc més pesimista, si només asignaran una unitat més a la R3. La duplicació no implicarà molt més servei. Sembla ser que la inversió només serà per guanyar en puntualitat.
Mentre no es faci un tercer túnel a Barcelona, oblidem-nos d'un augment de freqüències a la R3 per molt desdoblament que facin.

Enviat des del meu VTR-L09 usant Tapatalk


Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Posted: Wednesday 05/08/2020 21:53
by davida
No falta un nou tunel de Barcelona per posar 4 trenes hora a la R3. Nomes amb la nova bifurcación de les Aigues i de la Torrassa es possible.

Cada hora hi ha 4 rodalies R2 Sud que acaben a Estació de França. Nomes cal redirgirlos a la R3 per la nova bifurcació de les Aigues. Pot ser directa o indirecta (4 trenes hora Aeroport T1 - Terrassa per exemple i la R3 aprofita els forats al tunel de Catalunya).

Ara tenim en hora punta:

R1 10 trens hora. 8 acaben Hospitalet
R2 8 trens hora. 4 acaben Estació França. 4 regionals hora per tunel Passeig de Gracia. 1 GL
R3 2 trenes hora. 2 Acaben Hospitalet
R4 8 trens hora. 2 Acaben Hospitalet

Tenim 14 trens no passants cada hora. Que podrien pasar a sols 10. El tunel de Passeig de Gracia sense l'Euromed ara mes forats i quan canviin d'ample el Tarragona Valencia pasaran a 0 i els MD a Tortosa pasaran per la LAV. 2 circulacions menys hora.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Posted: Tuesday 11/08/2020 2:48
by Ecomobisostrans
wefer wrote: Sunday 02/08/2020 20:05 M'he mirat el PDI per sobre i la primera impressió que tinc és que és força decebedor i molt poc pensat. Argumento:
  • Molts dels projectes que hi apareixen ja estaven al PDI 2020 i simplement o no s'han fet o s'han començat i no s'han acabat. Les tornem a posar al PDI 2030 a veure si sona la flauta, i si no pel 2040, i si no...
    [...]
    Així, a primer cop d'ull és el que veig. perdoneu que sigui tan pessimista, però entre que sé que poca cosa del que hi apareix es farà i que el que es farà sembla dissenyat per micos ensinistrats, n'hi ha per llogar-hi cadires.
El colmo del recotxineo:

Prolongació L2 Sant Antoni - Parc Logístic

Els estudis actuals preveuen que no seria rendible (VAN de -171M€), i que s'ha de reformular el projecte, pel qual no es preveu la seva construcció abans del 2030. Tot i així, s'ha inclòs al pla.

https://twitter.com/trenesmania/status/ ... 2608043015

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Posted: Tuesday 11/08/2020 2:52
by Ecomobisostrans
Ecomobisostrans wrote: Tuesday 11/08/2020 2:48
wefer wrote: Sunday 02/08/2020 20:05 M'he mirat el PDI per sobre i la primera impressió que tinc és que és força decebedor i molt poc pensat. Argumento:
  • Molts dels projectes que hi apareixen ja estaven al PDI 2020 i simplement o no s'han fet o s'han començat i no s'han acabat. Les tornem a posar al PDI 2030 a veure si sona la flauta, i si no pel 2040, i si no...
    [...]
    Així, a primer cop d'ull és el que veig. perdoneu que sigui tan pessimista, però entre que sé que poca cosa del que hi apareix es farà i que el que es farà sembla dissenyat per micos ensinistrats, n'hi ha per llogar-hi cadires.
El colmo del recotxineo:

Prolongació L2 Sant Antoni - Parc Logístic

Els estudis actuals preveuen que no seria rendible (VAN de -171M€), i que s'ha de reformular el projecte, pel qual no es preveu la seva construcció abans del 2030. Tot i així, s'ha inclòs al pla.

https://twitter.com/trenesmania/status/ ... 2608043015
El primer tram, fins a Esplugues Centre, tindrà el projecte enllestit l'any vinent. La resta del traçat presenta una rendibilitat negativa, pel qual no està actualment programat abans del 2030
https://twitter.com/trenesmania/status/ ... 92/photo/1
Etc.

Han inclòs coses per fer bonic que saben que no es faràn!!! >:(

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Posted: Tuesday 11/08/2020 9:00
by victorcasta
Ecomobisostrans wrote: Tuesday 11/08/2020 2:48 El colmo del recotxineo:

Prolongació L2 Sant Antoni - Parc Logístic

Els estudis actuals preveuen que no seria rendible (VAN de -171M€), i que s'ha de reformular el projecte, pel qual no es preveu la seva construcció abans del 2030. Tot i així, s'ha inclòs al pla.

https://twitter.com/trenesmania/status/ ... 2608043015
En aquest cas, crec que els càlculs s’han fet sense tenir en compte que la L2 ha d’anar fins a l’aeroport i no només fins a Parc Logístic, en aquest cas, és lògic que no surtin els números.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Posted: Wednesday 12/08/2020 22:29
by Miquel
Jo penso que, tenint en compte que s'està acabant el nou ramal de l'Aeroport per a Rodalies. No li trobo gaire sentit ja enviar-hi una altre línia a l'Aeroport la veritat.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2021-2030

Posted: Saturday 12/09/2020 13:42
by dgtxa
M'inspira molta confiança que un pla d'aquesta envergadura utilitzi bases cartogràfiques que tenen més de 10 anys.
Busqueu-hi, siníó, l'eix Vic-Oot.