https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ons-ciutat
FGC i l'Ajuntament de Martorell remodelen l'entorn i els equipaments de les estacions de la ciutat
La reubicació del club de petanca al costat de l’estació de Martorell Central, el Centre Operatiu de Martorell d’FGC o el projecte pedagògic i de preservació del material històric ferroviari “L’espai de la via mètrica” seran una realitat els propers mesos.
La col·laboració entre FGC i l’Ajuntament de Martorell han permès la materialització del conjunt d’actuacions
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i l’Ajuntament de Martorell han visitat avui les obres de millora que s’estan duent a terme en diferents punts a l’entorn de les estacions de Martorell Enllaç i Martorell Central d’FGC. D’aquesta manera, els propers mesos els ciutadans de Martorell i els usuaris d’FGC gaudiran de nous equipaments al voltant de les estacions i l’empresa disposarà de nous equipaments i infraestructures que permetran donar més robustesa al servei, que preveu un increment significatiu en els propers anys.
El president d’FGC, Ricard Font, ha explicat que “Ferrocarrils està executant aquestes obres per garantir la robustesa de la línia Llobregat-Anoia, que té en previsió un increment del seu ús en els propers anys. Projectes com el perllongament de la línia L8 o doblar la capacitat dels trens amb combois més llargs estan en l’horitzó de millora d’aquesta línia i per poder-ho dur a terme ens cal disposar d’un Centre Operatiu renovat.” Font ha afegit que “en les actuacions també tenim previst la construcció d’un nou centre d’interpretació, L’Espai de via mètrica, on tindrem exposats els vehicles històrics de la línia Llobregat-Anoia per apropar-los al conjunt de la societat. La tasca de preservació del patrimoni històric ferroviari no només s’ha de mantenir, sinó que s’ha de posar en valor i millorar-ne la funció social”.
L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, ha destacat la millora de la urbanització que suposen aquests obres: “endrecem tot un espai de Martorell contigu a l’estació amb un projecte conjunt, que configura un nou espai al barri de Can Carreras amb una zona urbanitzada, més aparcament i les noves instal·lacions del Club Petanca Martorell, dissenyades d’acord amb el club”.
Fonollosa ha recordat la tradició ferroviària de Martorell i, en aquest sentit, ha celebrat la creació de L’espai de la via mètrica, ja que “reforçarà la visibilitat de Martorell com una de les capitals ferroviàries del país amb un espai lúdic i pedagògic”.
Integració urbana a Martorell Central
Entre els nous equipament a disposició de la ciutadania hi destaca la reubicació del club de petanca de la ciutat al costat de l’estació de Martorell Central. El projecte també inclou la urbanització del carrer d’accés i un nou aparcament per a vehicles. Amb aquest espai cedit per FGC, es vol reforçar l’objectiu d’integrar les estacions de ferrocarrils als entorns urbans, encabint-hi activitats més enllà del transport de viatgers. Així, s’urbanitzaran els accessos a la petanca i es recuperarà el Park&Ride.
Una altra de les novetats que es materialitzarà properament és la creació de L’espai de la via mètrica a la mateixa estació. Aquest és un projecte que té per objectiu posar en valor el parc de material històric de què disposa Ferrocarrils i que s’ubicarà on estaven els antics tallers de locomotores. Actualment, aquest material es troba preservat però no disposa d’espais adients per el compliment de la seva funció pedagògica i cultural. El projecte inclou la construcció d’un nou futur enllaç amb la xarxa existent per a traslladar aquest material.
El Centre Operatiu de Martorell (COM)
FGC treballa des de fa mesos en la remodelació del Centre Operatiu de Martorell (COM), suplementari al Centre Operatiu de Rubí (COR), creat l’any 2004, i que serà la referència dins del sector ferroviari de la línia Llobregat-Anoia.
El COM està sorgint de la reordenació del complex que actualment disposa FGC a l’estació de Martorell Enllaç. La primera de les actuacions és la remodelació de la platja de vies dels tallers de Martorell Enllaç a la línia Llobregat-Anoia, actualment en execució. Aquestes obres han de permetre rehabilitar les vies d’accessos als tallers i reordenar els diferents espais dels edificis que formen aquest centre de treball de Ferrocarrils, millorant-ne la funcionalitat i aconseguint un nou accés des del costat Barcelona.
L’evolució en el servei i les activitats d’FGC han fet necessària una reordenació integral dels espais i instal·lacions del complex de Martorell Enllaç per millorar-ne l’eficiència, la capacitat i adequar-se a les noves necessitats i requeriments. Aquestes actuacions impliquen tant els espais ferroviaris (platges de vies, tallers, etc.) com les oficines, accessos, aules de formació, etc.
El projecte incorpora la implantació de diverses actuacions en matèria de sostenibilitat, com ara la millora del tractament de les aigües residuals, la reducció d’emissions CO2 o la incorporació de plaques fotovoltaiques per reduir el consum elèctric.
Creixement a la línia Llobregat-Anoia
Totes les actuacions que s’esdevenen a Martorell responen a la previsó que el servei d’FGC creixi significativament al llarg de la línia en els propers anys. A la intenció de doblar la capacitat dels trens que hi circulen amb combois més llargs que arribin a doblar la capacitat, s’espera un augment important a partir de la posada en marxa del perllongament de la línia L8. Aquest perllongament unirà les dues línies metropolitanes d’FGC, Llobregat-Anoia i Barcelona-Vallès, i es preveu doblar el nombre de viatges gràcies a les noves possibilitats de mobilitat que oferirà la connexió. Així, s’espera poder donar una oferta de 60 milions de viatges a l’any 2025.
FGC i l'Ajuntament de Martorell remodelen l'entorn i els equipaments de les estacions de la ciutat
Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró