Nissan construirà un nou centre de producció a Igualada
Posted: Monday 30/10/2006 9:34
http://www.avui.cat/
------------------------------------------
El grup Nissan invertirà 400 milions a Catalunya
La multinacional construirà un nou centre de producció a Igualada Instal·larà un centre logístic integrat a la Zona Franca, on té previst traslladar les seves oficines centrals
Redacció
El grup Nissan construirà una nova planta industrial a Igualada (Anoia). De fet, aquest projecte s'inclou dins d'un pla d'inversions a Catalunya que suma 400 milions d'euros.
Concretament, i dins d'aquest capítol d'inversions, la multinacional japonesa inclourà la construcció d'un centre logístic integrat a les instal·lacions de Zona Franca, on a més traslladaria les oficines centrals, que actualment estan ubicades a la plaça Cerdà de Barcelona, on l'empresa està de lloguer.
Aquest pla d'inversions es desenvoluparia al llarg de cinc anys, i podria suposar de fet un cas atípic de deslocalització, ja que a la futura planta d'Igualada la multinacional estudia traslladar-hi part de la producció d'una altra de les factories europees de Nissan-Renault, la de Luton, a la Gran Bretanya, segons informa Efe. La multinacional considera que Catalunya és competitiva, ja que la manufactura de la furgoneta Primastar, que realitzen tots dos centres de producció, és entre 80 i 100 euros més barata a Catalunya. De fet, Nissan ja voldria adjudicar més producció a la Zona Franca, però ara està saturada.
L'elecció d'Igualada respon al fet que el Consorci de la Zona Franca hi té localitzats uns terrenys que aquesta entitat llogaria a Nissan per 30 anys, amb una opció de compra posterior. La nova superfície industrial abastaria unes 150 hectàrees de terreny, segons les primeres estimacions.
Diversos contactes
Per tal de mesurar la viabilitat de l'operació, el director general de Nissan a Espanya, José Vicente de Los Mozos, ha mantingut diverses reunions amb el conseller de Treball i Indústria, Jordi Valls, per localitzar l'indret més adient per a la nova planta. De Los Mozos ja es va mostrar optimista sobre la possibilitat que cristal·litzés la inversió multimilionària en una trobada que va mantenir amb el conseller de Relacions Institucionals, Joan Saura, el 19 d'octubre passat.
L'operació podria rebre el vistiplau definitiu demà, a la localitat castellana d'Àvila, on es trobaran el president mundial de Renualt-Nissan, Carlos Ghosn, i el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero. A la trobada, Ghosn no tractarà tant d'obtenir subvencions públiques com de fer que el sòl que es faciliti sigui a un preu assequible i que es construeixin les infraestructures adequades al projecte industrial. En aquest sentit, la nova planta d'Igualada demanaria perllongar la línia de tren que ara aprofita Seat per donar sortida a la seva producció de Martorell.
-------------------------------------
Nota personal: poso aquest tema a transport en general per dues qüestions: per una part, és una important inversió en la construcció de vehicles privats, i de l'altre, significarà la potenciació de les infraestructures de la zona, ja que si bé viàriament la zona està més o menys ben servida per la A-2 i l'eix diagonal en construcció, ferroviàriament la cosa està més verda (eix transversal ferroviari) ja que FGC no sé si té capacitat suficient com per posar aquest tipus de trens de mercaderies per la línia d'Igualada.
Sigui com sigui, és un exemple que les empreses busquen nusos de comunicació importants per instal·lar-se, i Igualada s'hi està convertint cada vegada més.
------------------------------------------
El grup Nissan invertirà 400 milions a Catalunya
La multinacional construirà un nou centre de producció a Igualada Instal·larà un centre logístic integrat a la Zona Franca, on té previst traslladar les seves oficines centrals
Redacció
El grup Nissan construirà una nova planta industrial a Igualada (Anoia). De fet, aquest projecte s'inclou dins d'un pla d'inversions a Catalunya que suma 400 milions d'euros.
Concretament, i dins d'aquest capítol d'inversions, la multinacional japonesa inclourà la construcció d'un centre logístic integrat a les instal·lacions de Zona Franca, on a més traslladaria les oficines centrals, que actualment estan ubicades a la plaça Cerdà de Barcelona, on l'empresa està de lloguer.
Aquest pla d'inversions es desenvoluparia al llarg de cinc anys, i podria suposar de fet un cas atípic de deslocalització, ja que a la futura planta d'Igualada la multinacional estudia traslladar-hi part de la producció d'una altra de les factories europees de Nissan-Renault, la de Luton, a la Gran Bretanya, segons informa Efe. La multinacional considera que Catalunya és competitiva, ja que la manufactura de la furgoneta Primastar, que realitzen tots dos centres de producció, és entre 80 i 100 euros més barata a Catalunya. De fet, Nissan ja voldria adjudicar més producció a la Zona Franca, però ara està saturada.
L'elecció d'Igualada respon al fet que el Consorci de la Zona Franca hi té localitzats uns terrenys que aquesta entitat llogaria a Nissan per 30 anys, amb una opció de compra posterior. La nova superfície industrial abastaria unes 150 hectàrees de terreny, segons les primeres estimacions.
Diversos contactes
Per tal de mesurar la viabilitat de l'operació, el director general de Nissan a Espanya, José Vicente de Los Mozos, ha mantingut diverses reunions amb el conseller de Treball i Indústria, Jordi Valls, per localitzar l'indret més adient per a la nova planta. De Los Mozos ja es va mostrar optimista sobre la possibilitat que cristal·litzés la inversió multimilionària en una trobada que va mantenir amb el conseller de Relacions Institucionals, Joan Saura, el 19 d'octubre passat.
L'operació podria rebre el vistiplau definitiu demà, a la localitat castellana d'Àvila, on es trobaran el president mundial de Renualt-Nissan, Carlos Ghosn, i el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero. A la trobada, Ghosn no tractarà tant d'obtenir subvencions públiques com de fer que el sòl que es faciliti sigui a un preu assequible i que es construeixin les infraestructures adequades al projecte industrial. En aquest sentit, la nova planta d'Igualada demanaria perllongar la línia de tren que ara aprofita Seat per donar sortida a la seva producció de Martorell.
-------------------------------------
Nota personal: poso aquest tema a transport en general per dues qüestions: per una part, és una important inversió en la construcció de vehicles privats, i de l'altre, significarà la potenciació de les infraestructures de la zona, ja que si bé viàriament la zona està més o menys ben servida per la A-2 i l'eix diagonal en construcció, ferroviàriament la cosa està més verda (eix transversal ferroviari) ja que FGC no sé si té capacitat suficient com per posar aquest tipus de trens de mercaderies per la línia d'Igualada.
Sigui com sigui, és un exemple que les empreses busquen nusos de comunicació importants per instal·lar-se, i Igualada s'hi està convertint cada vegada més.