FGC instal·la pantalles acústiques a l'estació de Sant Cugat
Posted: Wednesday 01/07/2020 17:14
Que algú amb coneixement del tema em digui si cal, perquè cobrir de vegetació pantalles per tapar el tren allà, i soroll, tant en fa?...
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... dels-trens
FGC instal·la pantalles acústiques a l'estació de Sant Cugat per millorar el nivell sonor ambiental del pas dels trens
L’actuació consisteix en la col·locació de pantalles per disminuir la contaminació acústica en un tram de via de 300 metres del ramal sentit Terrassa
L’apantallament acústic es recobrirà de vegetació per minimitzar-ne l'impacte visual i perquè quedi integrat en el paisatge
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) iniciarà el proper dilluns 6 de juliol els treballs per a la instal·lació de pantalles acústiques a l’entorn de l’estació de Sant Cugat, concretament en un tram de via de 300 metres del ramal que surt de l’estació en direcció a Terrassa. Aquesta actuació té com a objectiu disminuir l’impacte acústic causat pel pas dels trens que surten de l’estació en direcció a Terrassa, en un tram proper a una zona d’habitatges.
FGC
Les pantalles projectades tenen una alçada de tres i cinc metres i estan formades per panells fonoabsorbents de cinc metres de longitud recolzats sobre un sòcol de formigó, encaixats entre suports d’acer. Els panells són de formigó porós per tal d’atenuar el soroll provinent del pas dels trens. El projecte també inclou allargar la vorera del carrer Andana, al costat de la via de Ferrocarrils i ara interrompuda, i donar-li continuïtat. Aquesta actuació permetrà unir la sortida de l’estació amb el pas sota el pont de l’avinguda de l’Enllaç. D’aquesta manera, s’evitarà que les persones hagin de circular per la calçada o passar a la vorera de l’altra costat.
Les obres també contemplen els treballs d’integració de la nova estructura a l’entorn urbà, on un cop instal·lat l’apantallament acústic es recobrirà de vegetació per minimitzar-ne l'impacte visual i perquè quedi integrat en el paisatge. Així, la massa verda d’aquesta zona quedarà composta dels arbres que s’hagin mantingut i els nous que es plantaran per retornar a la ciutat l’espai verd afectat. En aquesta actuació, ara en licitació, està previst plantar una seixantena d’arbres nous de 14 espècies diferents i més de 8.000 unitats d’arbustos i plantes entapissants de fins a 22 espècies diferents. Aquesta actuació també compensarà la tala d’arbres que s’haurà de fer al talús de la zona del carrer Andana per tal de realitzar la instal·lació de les pantalles acústiques.
Els treballs relacionats amb aquesta actuació i la urbanització de l’entorn més proper no tindran afectació al servei de trens d’FGC. La majoria de treballs es faran en horari diürn, exceptuant alguns treballs específics com ara la tala dels arbres més alts i la col·locació dels panells. El conjunt de les dues fases de l’actuació (instal·lació de pantalles i integració urbana de la nova estructura) tenen un pressupost d’1,1 MEUR i una durada prevista d’onze mesos.
Afectacions a la mobilitat als carrers propers a l’estació
Mentre durin els treballs, s’eliminaran alguns aparcaments que hi ha al carrer Andana, sense afectar ni les places reservades per a minusvàlids ni la parada de taxis. La mobilitat de vehicles, en canvi, sí que es veurà afectada en un tram del Camí de Can Gatxet. Properament s’informarà d’aquesta afectació viària i del calendari previst.
Altres actuacions per reduir la contaminació acústica
Ferrocarrils fa periòdicament estudis d’impacte sonor a diferents trams de les seves línies per valorar les possibles mesures acústiques a aplicar i mitigar, d’aquesta manera, els efectes que pot causar el pas dels trens a l’entorn més proper de la seva xarxa. Així, en els últims anys FGC ha dut a termes actuacions en aquest sentit en diferents trams: entre Sarrià i Peu del Funicular, entre La Floresta i Valldoreix, o entre Sant Cugat i Hospital General.
Aquestes actuacions s’emmarquen dins el constant procés de manteniment i renovació dels diferents equipaments, instal·lacions i localitzacions que duu a terme FGC per poder seguir donant un servei de qualitat a les persones usuàries i reduir els impactes negatius a l’entorn de les instal·lacions ferroviàries per al veïns.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... dels-trens
FGC instal·la pantalles acústiques a l'estació de Sant Cugat per millorar el nivell sonor ambiental del pas dels trens
L’actuació consisteix en la col·locació de pantalles per disminuir la contaminació acústica en un tram de via de 300 metres del ramal sentit Terrassa
L’apantallament acústic es recobrirà de vegetació per minimitzar-ne l'impacte visual i perquè quedi integrat en el paisatge
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) iniciarà el proper dilluns 6 de juliol els treballs per a la instal·lació de pantalles acústiques a l’entorn de l’estació de Sant Cugat, concretament en un tram de via de 300 metres del ramal que surt de l’estació en direcció a Terrassa. Aquesta actuació té com a objectiu disminuir l’impacte acústic causat pel pas dels trens que surten de l’estació en direcció a Terrassa, en un tram proper a una zona d’habitatges.
FGC
Les pantalles projectades tenen una alçada de tres i cinc metres i estan formades per panells fonoabsorbents de cinc metres de longitud recolzats sobre un sòcol de formigó, encaixats entre suports d’acer. Els panells són de formigó porós per tal d’atenuar el soroll provinent del pas dels trens. El projecte també inclou allargar la vorera del carrer Andana, al costat de la via de Ferrocarrils i ara interrompuda, i donar-li continuïtat. Aquesta actuació permetrà unir la sortida de l’estació amb el pas sota el pont de l’avinguda de l’Enllaç. D’aquesta manera, s’evitarà que les persones hagin de circular per la calçada o passar a la vorera de l’altra costat.
Les obres també contemplen els treballs d’integració de la nova estructura a l’entorn urbà, on un cop instal·lat l’apantallament acústic es recobrirà de vegetació per minimitzar-ne l'impacte visual i perquè quedi integrat en el paisatge. Així, la massa verda d’aquesta zona quedarà composta dels arbres que s’hagin mantingut i els nous que es plantaran per retornar a la ciutat l’espai verd afectat. En aquesta actuació, ara en licitació, està previst plantar una seixantena d’arbres nous de 14 espècies diferents i més de 8.000 unitats d’arbustos i plantes entapissants de fins a 22 espècies diferents. Aquesta actuació també compensarà la tala d’arbres que s’haurà de fer al talús de la zona del carrer Andana per tal de realitzar la instal·lació de les pantalles acústiques.
Els treballs relacionats amb aquesta actuació i la urbanització de l’entorn més proper no tindran afectació al servei de trens d’FGC. La majoria de treballs es faran en horari diürn, exceptuant alguns treballs específics com ara la tala dels arbres més alts i la col·locació dels panells. El conjunt de les dues fases de l’actuació (instal·lació de pantalles i integració urbana de la nova estructura) tenen un pressupost d’1,1 MEUR i una durada prevista d’onze mesos.
Afectacions a la mobilitat als carrers propers a l’estació
Mentre durin els treballs, s’eliminaran alguns aparcaments que hi ha al carrer Andana, sense afectar ni les places reservades per a minusvàlids ni la parada de taxis. La mobilitat de vehicles, en canvi, sí que es veurà afectada en un tram del Camí de Can Gatxet. Properament s’informarà d’aquesta afectació viària i del calendari previst.
Altres actuacions per reduir la contaminació acústica
Ferrocarrils fa periòdicament estudis d’impacte sonor a diferents trams de les seves línies per valorar les possibles mesures acústiques a aplicar i mitigar, d’aquesta manera, els efectes que pot causar el pas dels trens a l’entorn més proper de la seva xarxa. Així, en els últims anys FGC ha dut a termes actuacions en aquest sentit en diferents trams: entre Sarrià i Peu del Funicular, entre La Floresta i Valldoreix, o entre Sant Cugat i Hospital General.
Aquestes actuacions s’emmarquen dins el constant procés de manteniment i renovació dels diferents equipaments, instal·lacions i localitzacions que duu a terme FGC per poder seguir donant un servei de qualitat a les persones usuàries i reduir els impactes negatius a l’entorn de les instal·lacions ferroviàries per al veïns.