Patrimoni de FGC en perill

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Patrimoni de FGC en perill

Post by metring »

Vehicles antics que es poden perdre:

https://twitter.com/mfuentesrail/status ... 0110871552
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Patrimoni de FGC en perill

Post by genissimon »

En pocs anys FGC ha passat de ser modèlica pel que fa al material històric a ser pitjor que renfe i la fundición.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Patrimoni de FGC en perill

Post by metring »

User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Patrimoni de FGC en perill

Post by Renfe445 »

Si l'ajuntament la conserva i la fa funcionar en esdeveniments que podria organitzar doncs ok.

Ara, si és per tenir-la en un pedestal podrint-se, malament.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Patrimoni de FGC en perill

Post by Miquel »

Un bon error certament!
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Patrimoni de FGC en perill

Post by genissimon »

La pedestalització de vehicles ferroviaris porta irremeiablement al seu desballestament.

Si és per fer-la córrer de tant en tant, perfecte. Si és per deixar-la estàtica en algun lloc, anem molt malament.

Sakut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Patrimoni de FGC en perill

Post by 122-042-132 »

Per ara s´ha salvat l'Alstom 706, però què hi ha de l'altre material.
I penso, sobretot, en els dos automotors tipus 400, el 609 i el 413, les populars granotes. No hi ha cap interès per part de les ciutats de Terrassa o Sabadell de quedar-se'n una cada ciutat?, han estat un trens molt emblemàtics que han portat milers i milers de vallesans amunt i avall, i com a mínim un d'ells podria anar al MNACTEC de Terrassa. Serà una llàstima perdre aquest dos exemplars que conserven el disseny més avancat, de la reforma feta els anys 80 del segle XX.
A part ens queda, restaurada en estat d'origen, dels anys 40, la granota històrica. Recuperada a finals d'any, desprès d'una acurada restauració, que ha durat uns 3 anys. I que esperem, un cop superada la pandèmia, tornar-la a gaudir, encara que sigui de Les Planes cap amunt.
També serà una llàstima perdre el cotxe B21 del Cremallera de Núria.
Salut!
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”