Mirant un vídeo sobre el Talgo que va anar a Estats Units i va acabar circulant pel ferrocarril de El Langreo (això és una altra història) m'he trobat que en el mateix vñideo del NO-DO es parla del primer aeròdrom `privat que es va fer a la Península. Segons sembla es va fer a Suquets, una colònia agrícola (no sabia que existien) que va construir un empresari que va fer fortuna amb les conserves. Es troba al costat d'Almacelles, Lleida.
Aquest empresari era molt aficionat a l'aviació, i va decidir construir-se el seu propi aeroport:
Foto: Arxiu Josep Llàcer.
Uns anys després l'empresari va ser acusat de corrupció i el negoci es va haver de vendre. L'aeròdrom va ser tancat.
Avui dia sobrevieun la torre de control i l'hangar, encara que es troben dins d'una propietat privada no visitable: https://goo.gl/maps/XB6QMXLJGvhV3j6Q8
L'hangar avui dia:
L'aeròdrom de Suquets (Lleida)
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
L'aeròdrom de Suquets (Lleida)
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: L'aeròdrom de Suquets (Lleida)
A l'ortofoto disponible a l'ICGC del "vol americà" de 1956, s'aprecia perfectament:
http://www.icc.cat/vissir3/index.html?6UzQr9byx
Ni a la "orto" de 1945/6 ni a les següents disponibles de 1987 en endavant, ja no hi ha rastre de les pistes, només l'hangar i la torre.
El diari Segre li va dedicar un article al 2017.
També el blog Barcelona Ignorada.
Salut !!
http://www.icc.cat/vissir3/index.html?6UzQr9byx
Ni a la "orto" de 1945/6 ni a les següents disponibles de 1987 en endavant, ja no hi ha rastre de les pistes, només l'hangar i la torre.
El diari Segre li va dedicar un article al 2017.
També el blog Barcelona Ignorada.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.