En aquest fil voldria demanar-vos, si agafeu alguna línia de rodalies de Cat, FGC, TMB o TRAM habitualment, quina és la vostra experiència en quan a saturació de passatgers i ho puntueu del 0 al 100. L'objectiu és conèixer millor tota la nostra xarxa i trobar els punts més crítics i fer propostes de millora.
Un 0 és que el tren va buit i és innecessari.
de 25 a 75 son valors més o menys acceptables sent 50 l'ideal.
100 és que el tren va massa ple i és molest.
El méu cas:
R4 tram Manresa - Terrassa: 25
R4 tram Terrassa - Sabadell Nord 45
S2 tram Sabadell Nord - Universitat Autònoma: 55
Nota: per molt que a la ciutat de Barcelona sigui on hi hagi més saturació no vol dir que sigui on es necessiti més millora (tot i que pot ser un punt a tenir en compte), ja que hi ha altres factors a tenir en compte: per exemple, llocs on gairebé tothom va en cotxe perquè no tenen ferrocarril o fa temps que no es millora (que és un altre punt tan o més important que el primer).
Sobresaturació del trens a l'àrea de Barcelona
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Sobresaturació del trens a l'àrea de Barcelona
Bones, jo no sé si és comparable o no, però dóna molt a pensar que en el meu cas, les vegades que agafo el Carrilet a les 7:30, els S9 van més plens que els R50/R5 o R6/R60...
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Sobresaturació del trens a l'àrea de Barcelona
Doncs m'estranya ja que si vols fer un desplaçament dins del tram 4uatre camins i Pl. Espanya agafes el primer tren que passa , ja que l'R5 i R6 fan totes les estacions excepte Colònia Güell (que tampoc té molta afluència) i Sta. Coloma de Cervelló (per l'R5, però tampoc té gaire afluència). Llavors en aquest tram haurien d'anar més o menys igual de plens (però l'R5 i R6 lleugerament més perquè arriben més lluny).Carlos González wrote: ↑Sunday 20/02/2022 16:27 Bones, jo no sé si és comparable o no, però dóna molt a pensar que en el meu cas, les vegades que agafo el Carrilet a les 7:30, els S9 van més plens que els R50/R5 o R6/R60...
Però el que comentes es pot veure de les 2 maneres: "hem de millorar R5 i R6, ja que la gent està fent el recorregut en cotxe o bus perquè el recorregut és molt molt lent i para a masses estacions i hem de fomentar un trajecte amb tren eficient" o "hem de millorar S9, ja que els trens van massa plens perquè hi ha poca freqüència de trens/falta de trens i no és còmode fer viatjar-hi i hem de fomentar un trajecte amb tren eficient"
- Carlos González
- N9
- Posts: 1889
- Joined: Tuesday 24/03/2015 18:35
- Location: Sant Boi de Llobregat
Re: Sobresaturació del trens a l'àrea de Barcelona
Tot i així, el cas del Metro del Vallès és prou exagerat, està massa saturat... jo recordo anar-hi d'excursió a la UAB i estava més ple això fa dos anys (tot abans de la pandèmia)
Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4
Re: Sobresaturació del trens a l'àrea de Barcelona
La R1 nord : Hospitalet-Calella/Blanes/Maçanet va molt però molt saturada, 100 de puntuació o més.
L'altre dia que vaig haver d'anar als jutjats d'Arenys fins al tercer tren no vaig poder agafar-lo per anar a Barcelona de tant plé que hi anava per exemple, però això ja passava quan vivia per allà.
L'altre dia que vaig haver d'anar als jutjats d'Arenys fins al tercer tren no vaig poder agafar-lo per anar a Barcelona de tant plé que hi anava per exemple, però això ja passava quan vivia per allà.