Carlos González wrote: ↑Sunday 20/02/2022 20:19
Bones, vull fer un nou tema... i és que sempre m'ha semblat un aspecte a tenir en compte sobre fer uns nous accessos per complementar els accessos actuals de certes estacions. El que vull dir és fer un nou accés o diferent entrada a certes estacions, o fins i tot directa a les andanes sense haver de donar una volta sota un passadís subterrani i tornar a pujar per anar a les estacions de Rodalies, d'FGC
Em refereixo en especial a les estacions ferroviàries de l'àrea de Barcelona, per exemple... uns casos que podrien ser serien Sant Boi, Cornellà Riera, Molins de Rei, Cornellà, Martorell Central (per millorar l'intercanviador ferroviari de FGC-Renfe), Sant Vicenç de Castellet, Sant Vicenç-Castellgalí, Castelldefels, Gavà... què opineu sobre aquest aspecte?
METRO
L4:
-Barceloneta, segon accés costat Moll de la Fusta/Pas Sota Muralla (ultranecessari)
-Ciutadella, segon accés costat Wellington (per millorar l'enllaç al tramvia)
-Llacuna, segon accés costat Roc Boronat
-Poblenou, segon accés costat Lope de Vega
-Joanic, segon accés costat Alegre de Dalt (Joanic mou bastants passatgers)
-Passeig de Gràcia, segon accés costat Consell de Cent/L3 (ultranecessari!!!)
L2:
-Universitat, segon accés costat Muntaner/Sepúlveda (proposta que se m'acaba d'acudir -opineu-)
-Encants, segon accés costat Independència (Encants mou bastants passatgers)
L3:
-Espanya, segon accés costat Sepúlveda/Avinguda Mistral (proposta que se m'acaba d'acudir -opineu-)
-Catalunya, reobertura passadís entre Rambles/Pelai/FGC i L1/Renfe sense passar per andanes (ultranecessari!!!)
-Vall d'Hebron, segon accés costat Granja Vella/Hospital
RODALIES
R1/R4:
-Cornellà, accés costat muntanya (crec que està licitat, però no sé com va la cosa)
-Sant Joan Despí, accés costat tramvia (ara és bastant complicat, però la parada de La Fontsanta està al costat).
-Molins de Rei, accés costat muntanya.
R1/R3/R4:
-Plaça Catalunya, reobertura accés Universitat/L1/L2 (ultranecessari!!!).
R2:
-Platja de Castelldefels, accés (amb barreres i màquina o taquilla) costat muntanya i/o reobertura del famós accés clausurat abans de l'accident.
-Sitges, ampliació de l'accés costat muntanya, transformant-lo en un autèntic vestíbul, si convé amb taquilla.
-Vilanova i la Geltrú, ampliació de l'accés costat mar, transformant-lo en un autèntic vestíbul, si convé amb taquilla.
R3/R4/R7:
-Torre Baró, accés costat metro (l'enllaç amb la L11 és llarg de nassos des de l'accés principal)
R3:
-Les Franqueses del Vallès (accés costat oest, donant al polígon, ara inexistent - crec que amb el desdoblament està planejat, però a canvi de fer de Les Franqueses un baixador de només dues vies, cosa que em sembla contraproduent).
-Balenyà-Tona-Seva (accés costat oest, donant al polígon i cap a Tona, ara inexistent).
R4/R7:
-Cerdanyola del Vallès, accés costat Montcada, es cola massa gent com per no plantejar-s'ho...
R4:
-Sant Vicenç de Castellet, accés costat FGC (ara és incomodíssim si vens de Barcelona).
R4/R8:
-Martorell, accés costat FGC.
FGC
R5:
-Sant Vicenç-Castellgalí, accés costat riu.
S2:
-Volpelleres, accés costat Sant Cugat centre/Rodalies.