A la nota de premsa no es fa esment de quins solcs faran servir pels túnels de Barcelona, quina serà l'estació terminal ni com afectarà això als serveis de Rodalies i Regionals.
Deu trens uniran el centre de Barcelona amb l'aeroport del Prat cada 15 minuts en la nova línia operada per Ferrocarrils
La nova connexió ferroviària ràpida que el Govern prepara per enllaçar el centre de Barcelona amb l’aeroport del Prat s’oferirà amb deu trens que uniran la ciutat amb les terminals T1 i T2. El servei, que el Govern ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), es prestarà amb nous trens que està fabricant Alstom. Avui s’han fet públics els primers detalls de les noves unitats en el decurs d’una visita que el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha realitzat al centre industrial d’Alstom a Santa Perpètua de Mogoda, acompanyat de la presidenta d’FGC, Marta Subirà.
[...]
Ferrocarrils ha formalitzat la compra dels trens aquest juliol, així com també la signatura del finançament de la inversió amb diverses entitats financeres i el Banc Europeu d’Inversions. El contracte inclou el subministrament de les 10 unitats (la primera està previst que arribi en tres anys) i el seu manteniment per a un període de 15 anys, per un total de 177 milions.
[...]
Per a realitzar el manteniment, Alstom construirà un taller específic per a FGC de 3.000 metres quadrats, completament equipat per a realitzar totes les operacions de manteniment integral dins de la mateixa instal·lació. Això suposa, a més, la generació de llocs de treball estables i de qualitat i consolida l’aposta del Govern per la industria que aporta valor al territori.
[...]
Cadascun dels deu nous trens, de 85 metres de llarg, estarà format per cinc cotxes d'un pis, amb capacitat per a 600 passatgers i podran assolir una velocitat màxima de servei de 120 km/h.Tot el tren serà de pis baix, excepte les zones de bogies i cabina, amb dobles portes de major amplada i situades a l’alçada d'andana.
[...]
L’esquema tarifari permetrà que tant els costos d’operació com d’inversió (adquisició de trens) siguin coberts al 100% per les tarifes dels usuaris. I una vegada amortitzat el finançament dels trens, els beneficis de l’explotació permetran contribuir al finançament del conjunt del sistema metropolità de transport públic.