Les infraestructures ferroviàries són clau per donar capacitat i eficiència al transport, sobretot en un moment que la crisi climàtica ens obliga a reduir emissions. A Catalunya tenim tot un seguit de projectes en diferents fases d’execució i planificació que d’ara i fins a l’inici de la següent dècada han d’enfortir la xarxa ferroviària del país i fer-la més accessible al conjunt de la població. En aquest article repassarem quines són aquestes obres i quan es posaran en servei.
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
L’empresa pública, encarregada de gestionar diverses línies de ferrocarril arreu del territori català, enfoca aquesta dècada amb la perspectiva de millorar el servei en les dues principals línies (la Barcelona-Vallès i la del Llobregat-Anoia) i també ampliar la xarxa passant a gestionar les línies de l’Aeroport, la línia de Lleida a Manresa i construint una nova xarxa de tren-tram al Camp de Tarragona.
(...)
[Article complet]
Quines millores i ampliacions de la xarxa ferroviària de Catalunya veurem els anys vinents?
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Quines millores i ampliacions de la xarxa ferroviària de Catalunya veurem els anys vinents?
L'article és un bon recopilatori de projectes, que en principi estan en marxa.
Trobo a faltar, però, que no es digui res del tercer túnel per a rodalies de Barcelona.
Salut !!
Trobo a faltar, però, que no es digui res del tercer túnel per a rodalies de Barcelona.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Quines millores i ampliacions de la xarxa ferroviària de Catalunya veurem els anys vinents?
També fa esment del tren-tram de les Terres de l'Ebre i del de les Gavarres i Girona-Banyoles-Olot.Regió-7, 25 de novembre de 2022 wrote: El Govern adjudica els estudis del tramvia del Bages i el d’Andorra a Alp per la Seu
El traçat bagenc inclourà un anàlisi per fer arribar el ramal de Sallent fins a Berga
[...]
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.