Hola a tots, fa temps que tinc un dubte que no se com aclarir.
En l'actualitat, els serveis regionals entre Tarragona i Barcelona es fan de dues maneres:
- Per la via d'ample iberic entre Tarragona ciutat i Barcelona Sants / Pg Gracia / Franca ... amb moltes frequencies pero amb un temps de recorregut molt llarg (1.15 - 1.30h) i molts retards etc.
- Per la via d'ample internacional entre Camp de Tarragona (a 15-20 minuts en cotxe del centre) i Barcelona Sants. Amb bastantes frequencies si hi incloem els AVE ... pero si mirem nomes els AVANT amb molt poques frequencies al dia. Aquest viatge es molt curt ... de 30-40 minuts
Pel que se, aquesta ruta es una de les mes transitades de tota la xarxa espanyola. Se que fa poc s'ha fet un anunci per comprar nous trens regionals per a Catalunya i suposo que alguns aniran a parar a aquest servei per millorar-lo. Tot i que no tinc clar que afegir mes trens o substituir-ne impacti la duracio del viatge ...
Algu sap quins son els plans pel futur d'aquesta ruta? Amb els anys, he sentit versions diferents:
1) Seguir invertint en la configuracio actual. No em queda clar que aixo millori res
2) Connectar les xarxes iberica i internacional a l'alcada del Vendrell. Aixo permetria trens amb ample internacional fer la ruta Tarragona / Altafulla / Torredembarra / Barcelona. Pero no permetria parades a Pg Gracia o Franca
3) Fer trens tipus Avant entre Tarragona ciutat i Barcelona passant per Vila-Seca amb parades Tarragona Ciutat, Vila-Seca, Camp de Tarragona (?), Bcn Sants
4) Alguna altra opcio que no hagi sentit ... ?
Per mi la millor opcio es la numero 2 perque mante la cobertura del territori (Altafulla, Torredembarra) i alhora redueix el temps de viatge aprofitant la linia d'AV entre Vendrell i Bcn. Imagino que es podria abaixar el temps de viatge de 1.15-1.30h a 45m-1h i aixo es molt substancial perque es millor que anar amb cotxe. Alhora, aixo comportaria mes transit d'AV a Sants i no estic convencut que aixo sigui possible.
M'encantaria saber que en penseu d'aixo! He estat usuari d'aquest servei els ultims 30 anys i realment es una pena que estigui tan deixat amb el potencial que te.
Serveis regionals Tarragona - Barcelona
Re: Serveis regionals Tarragona - Barcelona
Vam estar discutint una mica les opcions fa un parell de mesos:
https://www.transport.cat/viewtopic.php ... start=1080
Però al final és una mica jugar al Ticket to Ride. El pla de Rodalies preveu quadruplicar la línia entre Castelldefels i El Prat, i s'està deixant triple via entre La Sagrera TAV, i Mollet - Sant Fost, així que té pinta que aposten per la opció 1.
La opció 3 serveix per trens que comencin a Tarragona, té l'avantatge que ja està tot construït, és només posar els trens. Pots allargar fins a Girona. Potser guanyaria més si es fessin algunes parades intermitges, la del Prat està quasi a punt per posar en servei, i a Vilafranca hi ha un PAET tocant a l'estació de Rodalies que invita a fer-hi una estació. Un ramal a Martorell per fer-hi una estació d'enllaç seria potent també.
La opció 2 té l'avantatge que et permet començar el servei a Reus o Tortosa. I bonus points per aprofitar un tram de l'antiga línia Reus - Roda? I probablement sigui la ruta més curta de totes.
Em sembla entendre que la línia d'AV no está ni a prop del seu límit d'ús, però que cada tren que hi passi ha de pagar un cànon a Adif per compensar per la construcció i manteniment.
Altres usuaris del fòrum probablement puguin respondre amb més coneixement i detall.
https://www.transport.cat/viewtopic.php ... start=1080
Però al final és una mica jugar al Ticket to Ride. El pla de Rodalies preveu quadruplicar la línia entre Castelldefels i El Prat, i s'està deixant triple via entre La Sagrera TAV, i Mollet - Sant Fost, així que té pinta que aposten per la opció 1.
La opció 3 serveix per trens que comencin a Tarragona, té l'avantatge que ja està tot construït, és només posar els trens. Pots allargar fins a Girona. Potser guanyaria més si es fessin algunes parades intermitges, la del Prat està quasi a punt per posar en servei, i a Vilafranca hi ha un PAET tocant a l'estació de Rodalies que invita a fer-hi una estació. Un ramal a Martorell per fer-hi una estació d'enllaç seria potent també.
La opció 2 té l'avantatge que et permet començar el servei a Reus o Tortosa. I bonus points per aprofitar un tram de l'antiga línia Reus - Roda? I probablement sigui la ruta més curta de totes.
Em sembla entendre que la línia d'AV no está ni a prop del seu límit d'ús, però que cada tren que hi passi ha de pagar un cànon a Adif per compensar per la construcció i manteniment.
Altres usuaris del fòrum probablement puguin respondre amb més coneixement i detall.
Re: Serveis regionals Tarragona - Barcelona
Gracies! Sembla que hi ha moltes idees pero gens de claredat ... tipic. I una pena, amb el potencial que te aquesta linia i lo avancada que esta la infraestructura.
Re: Serveis regionals Tarragona - Barcelona
Tarragona i Barcelona estaran connectades per trens regionals cada 30 minuts
Renfe es compromet a canviar l’oferta a mig termini
Renfe es compromet a canviar l’oferta a mig termini
https://www.diarimes.com/ca/tarragona/2 ... 44013.htmlRenfe i la plataforma Dignitat a les Vies es van reunir dilluns per a tractar la problemàtica amb els trens regionals al sud de Catalunya.
Renfe es compromet a mig termini a que la freqüència entre Tarragona i Barcelona sigui de 30 minuts. De BCN a TGN de 6h a 22.30h i en sentit invers, de 7h a 24h. Des de la companyia, s’explica que fins que les obres d’adaptació del Corredor Mediterrani no estiguin més avançades, no és possible reorganitzar el servei.
L’operadora es compromet a millorar els canals d’informació al viatger. Per exemple, es donarà atenció a les xarxes socials també els caps de setmana, fins ara només es feia els dies laborables.
D’altra banda, pròximament la companyia mostra el compromís d’homogeneïtzar l’oferta dels trens regionals fent parada a Vilanova i la Geltrú. D’aquesta forma, Renfe buscarà millorar les connexions del Garraf amb les comarques de Tarragona i utilitzarà trens de doble composició.
Salvem l'Estació de França!