Page 1 of 1
Xarxa catalana alta velocitat - connectant Catalunya a l'aeroport
Posted: Wednesday 01/02/2023 22:06
by Benadav
Hola a tots,
Com a catala, em pregunto per que no tenim l'ambicio de connectar tota Catalunya millor a traves de la xarxa d'alta velocitat, i tambe afegint-hi l'aeroport del Prat. I ja se que els altres aeroports del pais tambe serien rellevants.
Tenint l'estacio d'AV del Prat acabada, com es que no es pot posar una xarxa catalana de mitja distancia connectada amb l'aeroport en marxa?
- Lleida - Vila-Seca - Tarragona - El Vendrell - El Prat - Barcelona - Girona - Figueres
- Una altra ruta que comenci a Tortosa quan el canvi d'ample estigui fet
- I tambe posar-hi futures noves connexions amb l'aeroport de Reus i Girona
Per que la Generalitat no lidera aixo? Vertebraria el pais de manera radical. Algu de Tarragona, podria agafar un tren cada mitja hora, fer parada al Prat, saltar al tren de rodalies que tambe surt cada 15 minuts, i plantar-se a l'aeroport.
Per que, com a pais, no tenim una ambicio aixi? A part del parc mobil que caldria? (20-30 trens?), la inversio en infraestructura es mes aviat limitada.
Em frustra molt la nostra falta de visio i ambicio per vertebrar el pais. I potser m'equivoco, aixi que m'encantaria sentir altres opinions.
David
Re: Xarxa catalana alta velocitat - connectant Catalunya a l'aeroport
Posted: Thursday 02/02/2023 5:40
by gracienc
Benadav wrote: ↑Wednesday 01/02/2023 22:06
Hola a tots,
Com a catala, em pregunto per que no tenim l'ambicio de connectar tota Catalunya millor a traves de la xarxa d'alta velocitat, i tambe afegint-hi l'aeroport del Prat. I ja se que els altres aeroports del pais tambe serien rellevants.
Tenint l'estacio d'AV del Prat acabada, com es que no es pot posar una xarxa catalana de mitja distancia connectada amb l'aeroport en marxa?
- Lleida - Vila-Seca - Tarragona - El Vendrell - El Prat - Barcelona - Girona - Figueres
- Una altra ruta que comenci a Tortosa quan el canvi d'ample estigui fet
- I tambe posar-hi futures noves connexions amb l'aeroport de Reus i Girona
Per que la Generalitat no lidera aixo? Vertebraria el pais de manera radical. Algu de Tarragona, podria agafar un tren cada mitja hora, fer parada al Prat, saltar al tren de rodalies que tambe surt cada 15 minuts, i plantar-se a l'aeroport.
Per que, com a pais, no tenim una ambicio aixi? A part del parc mobil que caldria? (20-30 trens?), la inversio en infraestructura es mes aviat limitada.
Em frustra molt la nostra falta de visio i ambicio per vertebrar el pais. I potser m'equivoco, aixi que m'encantaria sentir altres opinions.
David
El lobby del cotxe (abertis, racc, seat, ...) ha tingut i té molt de poder...
Tenim molts "patriotes" que els hi preocupa poder moure's amb el seu cotxe particular ... s'estimen més tenir xarxa viaria (amb alguns busos) que invertir en trens.
El Tries n'és un exemple amb les barbaritats que diu sobre el tramvia (i que deien en el seu dia amb l'Alta velocitat sota la sagrada família). En Josep Garganté de la CUP (exregidor de Barcelona) també va seguir aquest mateix exemple.
I ara que? es discuteix sobre si allargar la B-40 i no sobre si començar la línia orbital ferroviària.
En resum, en la meva opinió, les necessitats particulars de molta gent han passat per sobre les necessitats col·lectives com a país.
Salut
Re: Xarxa catalana alta velocitat - connectant Catalunya a l'aeroport
Posted: Thursday 02/02/2023 10:47
by Railjet OBB
gracienc wrote: ↑Thursday 02/02/2023 5:40
Benadav wrote: ↑Wednesday 01/02/2023 22:06
Hola a tots,
Com a catala, em pregunto per que no tenim l'ambicio de connectar tota Catalunya millor a traves de la xarxa d'alta velocitat, i tambe afegint-hi l'aeroport del Prat. I ja se que els altres aeroports del pais tambe serien rellevants.
Tenint l'estacio d'AV del Prat acabada, com es que no es pot posar una xarxa catalana de mitja distancia connectada amb l'aeroport en marxa?
- Lleida - Vila-Seca - Tarragona - El Vendrell - El Prat - Barcelona - Girona - Figueres
- Una altra ruta que comenci a Tortosa quan el canvi d'ample estigui fet
- I tambe posar-hi futures noves connexions amb l'aeroport de Reus i Girona
Per que la Generalitat no lidera aixo? Vertebraria el pais de manera radical. Algu de Tarragona, podria agafar un tren cada mitja hora, fer parada al Prat, saltar al tren de rodalies que tambe surt cada 15 minuts, i plantar-se a l'aeroport.
Per que, com a pais, no tenim una ambicio aixi? A part del parc mobil que caldria? (20-30 trens?), la inversio en infraestructura es mes aviat limitada.
Em frustra molt la nostra falta de visio i ambicio per vertebrar el pais. I potser m'equivoco, aixi que m'encantaria sentir altres opinions.
David
El lobby del cotxe (abertis, racc, seat, ...) ha tingut i té molt de poder...
Tenim molts "patriotes" que els hi preocupa poder moure's amb el seu cotxe particular ... s'estimen més tenir xarxa viaria (amb alguns busos) que invertir en trens.
El Tries n'és un exemple amb les barbaritats que diu sobre el tramvia (i que deien en el seu dia amb l'Alta velocitat sota la sagrada família). En Josep Garganté de la CUP (exregidor de Barcelona) també va seguir aquest mateix exemple.
I ara que? es discuteix sobre si allargar la B-40 i no sobre si començar la línia orbital ferroviària.
En resum, en la meva opinió, les necessitats particulars de molta gent han passat per sobre les necessitats col·lectives com a país.
Salut
Es veu que la comissió europea acaba d'aprovar un pla pilot per potenciar el ferrocarril internacional, es veu que FGC podria crear en un futur trajectes entre Barcelona - Girona - Montpeller i una companyia privada Neerlandesa estaria interessada en crear trens nocturns entre Barcelona - Brussel·les - Àmsterdam.
https://twitter.com/MatuteDuarte/status ... nmysB1NAsQ
https://twitter.com/Transport_EU/status ... nmysB1NAsQ
Re: Xarxa catalana alta velocitat - connectant Catalunya a l'aeroport
Posted: Thursday 02/02/2023 11:41
by genissimon
Benadav wrote: ↑Wednesday 01/02/2023 22:06
Hola a tots,
Com a catala, em pregunto per que no tenim l'ambicio de connectar tota Catalunya millor a traves de la xarxa d'alta velocitat, i tambe afegint-hi l'aeroport del Prat. I ja se que els altres aeroports del pais tambe serien rellevants.
Tenint l'estacio d'AV del Prat acabada, com es que no es pot posar una xarxa catalana de mitja distancia connectada amb l'aeroport en marxa?
- Lleida - Vila-Seca - Tarragona - El Vendrell - El Prat - Barcelona - Girona - Figueres
- Una altra ruta que comenci a Tortosa quan el canvi d'ample estigui fet
- I tambe posar-hi futures noves connexions amb l'aeroport de Reus i Girona
Per que la Generalitat no lidera aixo? Vertebraria el pais de manera radical. Algu de Tarragona, podria agafar un tren cada mitja hora, fer parada al Prat, saltar al tren de rodalies que tambe surt cada 15 minuts, i plantar-se a l'aeroport.
Per que, com a pais, no tenim una ambicio aixi? A part del parc mobil que caldria? (20-30 trens?), la inversio en infraestructura es mes aviat limitada.
Em frustra molt la nostra falta de visio i ambicio per vertebrar el pais. I potser m'equivoco, aixi que m'encantaria sentir altres opinions.
David
Fa molt de temps (2007) que defenso que l'ampliació de l'aeroport que hi ha al Prat de Llobregat és impossible, perquè no hi ha més terrenys lliures per créixer. A no ser que es faci una despesa molt onerosa i de dubtosa rendibilitat com seria construir una pista mar endins o carregar-nos el poc espai natural que encara es conserva. Si es vol augmentar el nombre de passatgers d'aquest aeroport la manera més lògica que se m'acut és relligar els tres aeroports litorals catalans (BCN, GRO i REU) i fer-los funcionar coordinadament. Per relligar-los caldria establir una comunicació ferroviària de qualitat entre ells i les ciutats que estan dins el seu hinterland. Ja al 2007 jo defensava aquesta proposta, tant per via convencional com per alta velocitat, i crec que encara està plenament vigent.
Es pot llegir en aquesta resposta meva al tema de la proposta d'un
aeroport a Manresa.
I també en aquesta resposta meva al tema de
Notícies de l'aeroport de Girona.
Aquestes reflexions es van escriure abans fins i tot que s'iniciés la construcció de l'aeroport de Lleida-Alguaire. Caldria veure com i a quin cost es pot connectar aquest aeroport a la xarxa ferroviària de Catalunya i si aquesta connexió és mínimament rendible.
També espresso aquesta idea dels tres aeroports de Catalunya en una resposta més moderna (2021) al tema del futur de l'
aeroport del Prat.
Salut !!
Política provinciana
Posted: Thursday 02/02/2023 14:12
by Guigui
gracienc wrote: ↑Thursday 02/02/2023 5:40El Tries n'és un exemple amb les barbaritats que diu sobre el tramvia (i que deien en el seu dia amb l'Alta velocitat sota la sagrada família). En Josep Garganté de la CUP (exregidor de Barcelona) també va seguir aquest mateix exemple.
Sense deixar de donar-te la raó sobre aquests dos personatges, un altre exemple de traca és la sucursal catalana del PSOE que es fa anomenar PSC per semblar allò que no és.
Desenvolupament del transport ferroviari local, regional i de llarga distància? Res! Aprofitar millor les infraestructures existents creant sinèrgies? Res! En canvi, molt totxo i formigó (B-40, ampliació del Prat) i mà d'obra barata (Hard Rock). I ERC deixa fer, no fos cas que hagués de deixar la poltrona...
Quin panorama més trist tenim a Catalunya!
Re: Xarxa catalana alta velocitat - connectant Catalunya a l'aeroport
Posted: Thursday 02/02/2023 19:13
by jgomezs
Hi ha hagut propostes en aquest sentit, per part de la PTP:
https://www.lavanguardia.com/local/barc ... -prat.html
I a Lleida últimament s'ha parlat del projecte CATAV:
https://www.ccoo.cat/tarragona/noticies ... obligacio/
Hi ha alguns llocs que inviten molt a fer-hi una estació d'enllaç entre la xarxa convencional i la d'alta velocitat: El Prat està fet i esperant que li treguin la pols, Vilafranca del Penedés tres quarts del mateix, etc...