Page 1 of 1

Carreteres amb carrils 2+1

Posted: Thursday 16/03/2023 11:26
by genissimon
Sembla que el govern de la Generalitat de Catalunya vol estendre el model de "la ratera" o C-55 entre Abrera i Manresa a moltes altres carreteres: 2+1 i separació dels dos sentits de circulació:
Diari de Girona, 16 de març de 2023 wrote: La Generalitat instaurarà el sistema "2+1" a diverses carreteres gironines
Entre elles hi ha la C-63 entre Vidreres i Lloret i 22 quilòmetres de la C-66 entre Girona i Palafrugell
[...]
Només espero que aquestes carreteres tinguin un voral suficientment ampli com per a permetre que els serveis d'emergència (policia, bombers, ambulàncies, ...) puguin arribar al lloc d'un sinistre enmig de la cua de vehicles col·lapsats, tot i que hi hagi un sol carril de circulació en aquell sentit i barrera física de separació amb l'altre sentit de circulació.

Salut !!

Re: Carreteres amb carrils 2+1

Posted: Monday 20/03/2023 9:52
by genissimon
Regió-7, 18 de març de 2023 wrote: La criticada transformació del tram sud de la C-55 esdevé model a seguir a tot Catalunya
La Generalitat ha decidit replicar en 400 quilòmetres de la xarxa viària el sistema de mitgera i carrils alternats d’avançament
[...]
Enllaç al fil del Fòrum sobre la "ratera" de la C-55 de Manresa a Abrera: Carretera C-55 Manresa-Abrera: la ratera

Re: Carreteres amb carrils 2+1

Posted: Friday 21/07/2023 9:14
by genissimon
Diari de Girona, 21 de juliol de 2023 wrote: Stop C-32 i SOS Lloret demanen la retirada del projecte de pacificació de la C-63
Les entitats critiquen que s'empitjorarà la mobilitat d'una via que hauria de ser d'alta capacitat
[...]