Obres per modernitzar el sistema de senyalització de l'L4 del metro
Posted: Tuesday 16/05/2023 10:19
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -ll4-metro
Territori destina 66 MEUR a la modernització del sistema de senyalització de l'L4 de metro
L’actuació permet millorar la velocitat comercial de la línia i possibilita un augment futur de l’oferta, alhora que la fa més fiable i flexible en cas d’incidència
Els treballs tenen un termini total d’execució de cinc anys
El Departament de Territori ha licitat les obres de renovació del sistema de senyalització de l’L4 de metro, a Barcelona, per un import de més de 66 MEUR. Aquesta actuació permetrà modernitzar tecnològicament l’actual sistema, incrementar la velocitat comercial i possibilitar un augment de l’oferta, així com afavorir la fiabilitat del sistema i millorar el servei a les persones usuàries. L’obra tindrà una durada de cinc anys i s’anirà posant en servei progressivament.
La línia 4, que discorre entre les estacions de la Pau i Trinitat Nova, té aproximadament 16,5 quilòmetres de longitud i 22 estacions i compta actualment amb una flota d’una vintena de trens en hora punta. Aquesta línia registra cada any 56,4 milions de viatgers.
Les obres que ara es liciten tenen com a objectiu dotar l’L4 d’un sistema de senyalització i control dels trens amb unes funcionalitats que permeten incorporar la conducció automàtica, i preparar l’equipament de la línia per a una possible futura operativa sense conductor. D’aquesta manera, s’aconsegueix equiparar l’L4 a la resta de línies convencionals de metro.
L’actuació inclourà les tasques necessàries a les instal·lacions de l’interior dels túnels, les sales tècniques destinades als equips de senyalització, al centre de control i al material a bord del tren. Així mateix, a més de la renovació del sistema de senyalització, es preveu la instal·lació de quatre nous aparells de via a l’entorn de les estacions de Maragall, Urquinaona, Selva de Mar i La Pau, per a millorar l’operativitat de la línia.
El nou sistema de senyalització permet incrementar la velocitat comercial de la línia i possibilita la introducció de millores en l’oferta de l’L4. A més, conjuntament amb els nous aparells de via, augmenta la flexibilitat operativa de la línia i facilita habilitar serveis parcials en cas d’incidència. Finalment, l’actuació proporciona eines més eficients per al manteniment de la línia, la diagnosi d’avaries i la resolució d’incidències, el que permet millorar el servei a les persones usuàries.
Territori destina 66 MEUR a la modernització del sistema de senyalització de l'L4 de metro
L’actuació permet millorar la velocitat comercial de la línia i possibilita un augment futur de l’oferta, alhora que la fa més fiable i flexible en cas d’incidència
Els treballs tenen un termini total d’execució de cinc anys
El Departament de Territori ha licitat les obres de renovació del sistema de senyalització de l’L4 de metro, a Barcelona, per un import de més de 66 MEUR. Aquesta actuació permetrà modernitzar tecnològicament l’actual sistema, incrementar la velocitat comercial i possibilitar un augment de l’oferta, així com afavorir la fiabilitat del sistema i millorar el servei a les persones usuàries. L’obra tindrà una durada de cinc anys i s’anirà posant en servei progressivament.
La línia 4, que discorre entre les estacions de la Pau i Trinitat Nova, té aproximadament 16,5 quilòmetres de longitud i 22 estacions i compta actualment amb una flota d’una vintena de trens en hora punta. Aquesta línia registra cada any 56,4 milions de viatgers.
Les obres que ara es liciten tenen com a objectiu dotar l’L4 d’un sistema de senyalització i control dels trens amb unes funcionalitats que permeten incorporar la conducció automàtica, i preparar l’equipament de la línia per a una possible futura operativa sense conductor. D’aquesta manera, s’aconsegueix equiparar l’L4 a la resta de línies convencionals de metro.
L’actuació inclourà les tasques necessàries a les instal·lacions de l’interior dels túnels, les sales tècniques destinades als equips de senyalització, al centre de control i al material a bord del tren. Així mateix, a més de la renovació del sistema de senyalització, es preveu la instal·lació de quatre nous aparells de via a l’entorn de les estacions de Maragall, Urquinaona, Selva de Mar i La Pau, per a millorar l’operativitat de la línia.
El nou sistema de senyalització permet incrementar la velocitat comercial de la línia i possibilita la introducció de millores en l’oferta de l’L4. A més, conjuntament amb els nous aparells de via, augmenta la flexibilitat operativa de la línia i facilita habilitar serveis parcials en cas d’incidència. Finalment, l’actuació proporciona eines més eficients per al manteniment de la línia, la diagnosi d’avaries i la resolució d’incidències, el que permet millorar el servei a les persones usuàries.