"Manual d'estil" per anomenar les línies de transport públic de Barcelona
Posted: Tuesday 16/01/2024 22:03
Aquesta proposta té com idea principal "alliberar de lletres" les línies de bus urbà de la capital. No es consideren les línies del TRAM perquè clarament formen part de la xarxa metropolitana (o interurbana o bé intermunicipal, com vulgueu dir).
En quant al metro, les línies tenen el prefix "M", encara que he fet alguns canvis per donar més flexibilitat a algunes línies.
Aprofito aquest espai perquè fa quasi un any que he volgut abandonar voluntàriament twitter perquè és una marranada de xarxa social, fa fàstic.
Objectius
Consolidar la classificació que s'ha creat a partir de la "Nova Xarxa de Bus", incorporant més línies de la xarxa "clàssica" que tenen freqüència de 5-10 minuts en l'hora punta dels feiners. És a dir, fer de la xarxa de bus un producte ben estructurat, classificant correctament les línies segons la funció que duen a terme i comptant amb les línies d'altres empreses que no siguin TMB. Si liquidem el politiqueig ja no seria Barcelona veritat?
Eliminar la marca "Bus de Barri" donat que hi ha línies "normals" que també són "Bus de Barri" (11, 91, 141, 175...), així com línies de "Bus de Barri" que utilitzen vehicles de mida estàndard (115, 125).
Com he dit a la introducció, deixar exclusivament pel bus metropolità i el TRAM (metropolità també) el format una lletra+dues xifres, per indicar al passatger instantàniament si agafa una línia urbana de Barcelona o metropolitana. Això seria fantàstic per a les línies del Vallès donat que si es vol recuperar per exemple les línies V11 (actual 685) i V31 (actual A7), ja no hauria conflicte.
Classificació
A part del Metro, la xarxa urbana barcelonina de Transport Públic es composa de:
8 línies Llobregat-Besòs (actuals H)
17 línies Mar-Muntanya (actuals V)
9 línies Transversals (actuals D50, X1, 6, 7, 33, 34, 47, 54, 59: altres línies que travessen el centre i l'Eixample)
6 línies Radials (actuals 19, 22, 24, 39, 52, 55: parteixen de les places Catalunya i Urquinaona)
9 línies Tangencials (actuals D20, D40, 27, 60, 62, 76, 97, 109, 136: no travessen el centre ni l'Eixample)
48 línies Locals (la resta de línies "clàssiques" de TMB, Bus de Barri, elMeuBus, 86, 87, 88, 89 i CJ)
Numeració
1-8: Línies Llobregat-Besòs: començant per la més propera a la costa i acabant per la més allunyada.
11-28: Línies Mar-Muntanya: dividint-les per l'eix de Pau Claris-Via Laietana. Les línies imparelles són les que queden al sud de la divisió i les parelles són les que hi queden al nord.
31-39: Línies Transversals: 31-35 no passen per Plaça Catalunya, 36-39 sí que hi passen.
41-46: Línies Radials
51-59: Línies Tangencials (inicialment havia pensat en numerar-les 101-109)
111-117: Línies Locals Montjuïc i Port
121-126: Línies Locals Bordeta i Sant Antoni
131-135: Línies Locals Gràcia, Guinardó i Sant Martí
141-148: Línies Locals Les Corts, Sarrià i Sant Gervasi
151-158: Línies Locals Horta i Penitents
161-165: Línies Locals Sant Andreu i Nou Barris Sud
171-176: Línies Locals Nou Barris Nord
181-183: Línies Locals Vallvidrera
Llistat complet en aquest PDF:
A debat: obstacles i virtuts?
Un obstacle seriós, a part del tema polític, és com implementar aquest sistema amb mínima confusió per les usuàries i usuaris.
Una virtut interessant que he vist, estaria tot millor estructurat.
M'agradaria fer un debat sobre aquest tema, què us sembla, ho veuríeu interessant?
En quant al metro, les línies tenen el prefix "M", encara que he fet alguns canvis per donar més flexibilitat a algunes línies.
Aprofito aquest espai perquè fa quasi un any que he volgut abandonar voluntàriament twitter perquè és una marranada de xarxa social, fa fàstic.
Objectius
Consolidar la classificació que s'ha creat a partir de la "Nova Xarxa de Bus", incorporant més línies de la xarxa "clàssica" que tenen freqüència de 5-10 minuts en l'hora punta dels feiners. És a dir, fer de la xarxa de bus un producte ben estructurat, classificant correctament les línies segons la funció que duen a terme i comptant amb les línies d'altres empreses que no siguin TMB. Si liquidem el politiqueig ja no seria Barcelona veritat?
Eliminar la marca "Bus de Barri" donat que hi ha línies "normals" que també són "Bus de Barri" (11, 91, 141, 175...), així com línies de "Bus de Barri" que utilitzen vehicles de mida estàndard (115, 125).
Com he dit a la introducció, deixar exclusivament pel bus metropolità i el TRAM (metropolità també) el format una lletra+dues xifres, per indicar al passatger instantàniament si agafa una línia urbana de Barcelona o metropolitana. Això seria fantàstic per a les línies del Vallès donat que si es vol recuperar per exemple les línies V11 (actual 685) i V31 (actual A7), ja no hauria conflicte.
Classificació
A part del Metro, la xarxa urbana barcelonina de Transport Públic es composa de:
8 línies Llobregat-Besòs (actuals H)
17 línies Mar-Muntanya (actuals V)
9 línies Transversals (actuals D50, X1, 6, 7, 33, 34, 47, 54, 59: altres línies que travessen el centre i l'Eixample)
6 línies Radials (actuals 19, 22, 24, 39, 52, 55: parteixen de les places Catalunya i Urquinaona)
9 línies Tangencials (actuals D20, D40, 27, 60, 62, 76, 97, 109, 136: no travessen el centre ni l'Eixample)
48 línies Locals (la resta de línies "clàssiques" de TMB, Bus de Barri, elMeuBus, 86, 87, 88, 89 i CJ)
Numeració
1-8: Línies Llobregat-Besòs: començant per la més propera a la costa i acabant per la més allunyada.
11-28: Línies Mar-Muntanya: dividint-les per l'eix de Pau Claris-Via Laietana. Les línies imparelles són les que queden al sud de la divisió i les parelles són les que hi queden al nord.
31-39: Línies Transversals: 31-35 no passen per Plaça Catalunya, 36-39 sí que hi passen.
41-46: Línies Radials
51-59: Línies Tangencials (inicialment havia pensat en numerar-les 101-109)
111-117: Línies Locals Montjuïc i Port
121-126: Línies Locals Bordeta i Sant Antoni
131-135: Línies Locals Gràcia, Guinardó i Sant Martí
141-148: Línies Locals Les Corts, Sarrià i Sant Gervasi
151-158: Línies Locals Horta i Penitents
161-165: Línies Locals Sant Andreu i Nou Barris Sud
171-176: Línies Locals Nou Barris Nord
181-183: Línies Locals Vallvidrera
Llistat complet en aquest PDF:
A debat: obstacles i virtuts?
Un obstacle seriós, a part del tema polític, és com implementar aquest sistema amb mínima confusió per les usuàries i usuaris.
Una virtut interessant que he vist, estaria tot millor estructurat.
M'agradaria fer un debat sobre aquest tema, què us sembla, ho veuríeu interessant?