Page 1 of 1

Nous apartadors d'Olesa, Capellades, Vilanova del Camí.

Posted: Thursday 01/12/2005 19:17
by liniadelRipollés
Previstos per al primer trimestre de l'any 2007 es liciten aquest mes de gener.
Tres BMLs més!!!!

El pas a nivell de Callús és en fase de supressió, amb un termini d'excució de l'obra de dotze mesos.

Posted: Thursday 01/12/2005 22:05
by machervi
Tinc diverses preguntes sobre la linea llobregat-anoia

- Gracies a aquests apartadors podran entrar en funcionament els nou metro del bages?

- Tenia entes que entrarien en funcionament el 2005-06, son necesaris per que entri en funcionament el metro del bages aquests apartadors?

- Quedarà cap pas a nivell a tota la linea?

- Quan estarà acabat el soterrament de palleja?

Moltes gracies

Posted: Thursday 01/12/2005 22:10
by Trenscat
Jo crec que és totalment imprescindible que aquests apartadors estiguin fets per a poder posar en servei els metros comarcals, ja que l'interval de pas previst de 20 minuts suposa un moviment de trens força alt. Això no vol dir que abans, i tenint en compte que ja tenen força unitats 213 noves, no facin algun reajustament d'horaris i puguem veure algun tren més fins a Igualada o Manresa, però vaja això és una especulació meva, sense cap mena de confirmació oficial o oficiosa. Ara que també falta com a punt bàsic acabar d'una vegada l'estació de Martorell-Central la qual entre altres sé que estava parada perquè s'ha fet un projecte modificat respecte l'original, en el qual sembla que s'integra tot plegat (renfe i FGC) una mica més, tot i no ser ben bé el desitjable, ja que es podria concebre un intercanviador potent allà, no només renfe-FGC, sinó també amb autobusos.
De Pallejà encara n'hi ha per estona, no recordo ben bé ara si està previst d'acabar pel 2007 o el 2008. Crec que és més el 2007 :roll:
De pas a nivell ben segur que els eliminaran tots i quedarà molt a l'estil de la línia Barcelona-Vallès: tot tancat, amb MAEs i BTs a tot arreu, encara que a molts no ens faci gaire il·lusió aquest escenari...

Posted: Thursday 01/12/2005 22:47
by machervi
Moltes gracies pels aclariments.

Apa siauuu

Posted: Saturday 03/12/2005 0:53
by Trenscat
Tens més informació de tot plegat en aquesta nota de premsa de FGC: http://212.101.75.163/notes/nota_133_cat.pdf

Posted: Saturday 03/12/2005 9:07
by machervi
Primer de tot, moltes gracies pel document, ara m'ha quedat bastant clar el tema dels metros comarcals.

En segon lloc, he vist al final del document un termometre que no està complert pero que és identic als nous termometres que hi ha a les 213 tal com vaig indicar en un altre post, ho dic per que si algú no els ha vist.

Apa siau


P.D.- L'adjunto aquí per si algu vol fer un de nou basant-se en aquest

Posted: Sunday 04/12/2005 2:42
by Trenscat
No acabo d'entendre el perquè d'aquesta agrupació de les estacions... És per assenyalar visualment les estacions que pertanyen a una mateixa zona tarifària? Si no no li vec el sentit...

Posted: Sunday 04/12/2005 2:45
by josep_serre
Pot ser que intenti orientar pel que fa al temps de trajecte entre estacions?

Posted: Monday 12/12/2005 9:30
by Oriol
Una pregunta que m'interessa molt:
Per quan tindrem Martorell Central obert i en servei?
Es pot reclamar urgència d'alguna manera?

Moltes gràcies.

Posted: Monday 27/08/2007 17:16
by victorcasta
No he trobat un tema específic del Metro del Bages i del Metro de l'Anoia però era per citar que aquesta tarda, el conseller Joaquim Nadal, parlava del 24 de novembre, com a data d'inauguració dels metros comarcals del Bages i l'Anoia.

Tot i que al parlar de freqüències de 6 minuts... em sorgeixen dubtes:

a) que s'hagi equivocat i volgués dir 20 minuts.
b) que s'estigués referint a l'obertura del nous pas per Pallejà i el desdoblament total fins a Martorell, permetent les freqüències citades.

Posted: Monday 27/08/2007 19:03
by entfe001
Per mantenir una freqüència de pas de sis minuts caldria que als trams de via única hi hagués un apartador cada dos minuts de trajecte.

Ara bé, tractant-se de declaracions d'en Nadal el més segur és que no tingui ni p*ta idea que els trens de FGC arriben més enllà de Martorell.

Posted: Monday 27/08/2007 20:01
by Alfredo_21
entfe001 wrote:Per mantenir una freqüència de pas de sis minuts caldria que als trams de via única hi hagués un apartador cada dos minuts de trajecte.
¿Cada dos minutos?Buf! ¡No sale a cuenta poner tantos! Como el tren a cruzar venga con retraso, no sirve de nada. Para eso mejor desdoblar la vía y ya esta. ¡Lo de los apartaderos me parece hacer algo para no hacer nada!

Posted: Monday 27/08/2007 20:05
by liniadelRipollés
És això perfectament.
victorcasta wrote:a) que s'hagi equivocat i volgués dir 20 minuts.
b) que s'estigués referint a l'obertura del nous pas per Pallejà i el desdoblament total fins a Martorell, permetent les freqüències citades.

Posted: Monday 27/08/2007 20:07
by entfe001
A grosso modo, la capacitat d'una línia en via única pel que fa a freqüència de pas dels combois està limitada al doble del temps de trajecte més llarg entre dos punts on es puguin apartar trens.

Amb horaris cadenciats, però, el càlcul és una mica més complicat.

Posted: Tuesday 28/08/2007 10:34
by Trenscat
No sé si hi seran a temps dels metros comarcals al novembre però vaja, suposo que és més fiable la data d'això que no pas la de l'AVE a Barcelona... :roll:
Ho dic perquè tot i que ja està tot bastant avançat encara queda feina per fer al desdoblament entre Martorell i Abrera (entre Abrera i Olesa ja queda poc) i fer l'apartador de Vilanova del Camí. De tota manera potser tampoc són punts crítics per posar en marxa el nou servei.

Posted: Tuesday 28/08/2007 11:48
by entfe001
Trenscat wrote:No sé si hi seran a temps dels metros comarcals al novembre però vaja, suposo que és més fiable la data d'això que no pas la de l'AVE a Barcelona... :roll:
Ho dic perquè tot i que ja està tot bastant avançat encara queda feina per fer al desdoblament entre Martorell i Abrera (entre Abrera i Olesa ja queda poc) i fer l'apartador de Vilanova del Camí. De tota manera potser tampoc són punts crítics per posar en marxa el nou servei.
Segons els càlculs que vaig fer en el seu moment (i que intentaré repetir i publicar al fòrum), sense Vilanova del Camí el ramal d'Igualada només pot tenir una freqüència de dos trens per hora i sentit amb horari cadenciat. Sense cadenciar es podria arribar a la tercera circulació, però dubto que per a FGC això sigui acceptable.

Novembre? No hi ha per què...

Posted: Tuesday 28/08/2007 13:41
by Guigui
Com que no hi haurà eleccions al Parlament fins d'aquí a dos anys, com a mínim, no els corre pressa la inauguració. És la lògica del polític, que s'imposa a qualsevol criteri del bé comú.

Posted: Tuesday 28/08/2007 16:09
by liniadelRipollés
Realment als FGC parlem de desembre-gener.
Trenscat wrote:No sé si hi seran a temps dels metros comarcals al novembre però vaja, suposo que és més fiable la data d'això que no pas la de l'AVE a Barcelona... :roll:
Ho dic perquè tot i que ja està tot bastant avançat encara queda feina per fer al desdoblament entre Martorell i Abrera (entre Abrera i Olesa ja queda poc) i fer l'apartador de Vilanova del Camí. De tota manera potser tampoc són punts crítics per posar en marxa el nou servei.

Posted: Tuesday 28/08/2007 16:17
by Mako448
Doncs sí volen posar trens cada 6 minuts entre Martorell i Barcelona,ho tindràn una mica díficil,sobretot pel tema dels trens R's.Entre que els S paren a totes ,i els R's algunes sí i algunes no,a no sé que s'ultilitzin els apartadors(Quatre Camins per exemple,i fins i tot i per qué,Aviguda Carrilet),ho veig molt complicat.Una altra cosa(que espero que no la facin,peró coneixent FGC són ben capaços),fer parar els R a totes les estacions i alé,tan tranquils ens quedem,amb la greu conseqüencia del temps que és trigaria a fer el recorregut.
Jo crec que sí al final fan això,veurem a 4 Camins trens R5 i R6 adelantant a un S estacionat a la via de l'andana de l'estació,i crec lògic que és faça.

Respecte als metros comarcals,espero que arribin aviat,ara que sí els d'Adif diuen que al desembre arribarà l'AVE,al novembre pot estar la via apartadora de Vilanova del Camí llesta,dit jo.Nomès ès col.locar-hi una nova andana,i una nova via,i la catenària,i construir canvis de vies etc(fer això no ès res en comparació amb fer arribar la LAV a Barcelona al desembre)....

Ja s'està treballant,i l'últim tren a Igualda segons tinc entès acaba recorregut a la Pobla de Claramut per això precisament,per les obres que és fan a Vilanova del Camí.

Visió global

Posted: Tuesday 28/08/2007 16:36
by Guigui
Mako448 wrote:Una altra cosa(que espero que no la facin,peró coneixent FGC són ben capaços),fer parar els R a totes les estacions i alé,tan tranquils ens quedem,amb la greu conseqüencia del temps que és trigaria a fer el recorregut.
Des d'un punt de vista global, hi ha una alternativa de Martorell Enllaç avall. Però això passa, és clar, perquè Renfomentadif es posi les piles i tingui una fiabilitat mínimament comparable amb FGC.