Page 1 of 3

[TMB] Índex de Qualitat del Servei

Posted: Wednesday 14/12/2005 14:32
by entfe001
TMB ha engegat una campanya per donar a conèixer certes estadístiques referents al Metro que teòricament actualitzarà un cop al mes. De moment només hi ha disponibles les estadístiques de les línies 2 i 11 així com les globals de la xarxa. La intenció d'aquest fil és recollir aquestes dades per fer-ne un historial complert.

Les dades de què disposo són aquestes (aquest missatge s'anirà modificant per englobar totes les que es publiquin en un futur per no dispersar-les en diferents missatges):

Code: Select all

LINIA 2
-------

Trajectes sense interrupcions
-----------------------------
Ago. 2005 -> 99,70%
Set. 2005 -> 99,88%
Oct. 2005 -> 99,81%
Nov. 2005 -> 99,93%
Des. 2005 -> 99,92%
Gen. 2006 -> 99,80%
Feb. 2006 -> 99,73%
Març 2006 -> 99,66%
Abr. 2006 -> 99,93%
Maig 2006 -> 99,70%
Juny 2006 -> 99,82%

Compliment freqüències de pas
-----------------------------
Ago. 2005 -> 91,11%
Set. 2005 -> 89,45%
Oct. 2005 -> 86,84%
Nov. 2005 -> 86,02%
Des. 2005 -> 86,38%
Gen. 2006 -> 85,01%
Feb. 2006 -> 88,96%
Març 2006 -> 88,38%
Abr. 2006 -> 91,37%
Maig 2006 -> 88,26%
Juny 2006 -> 88,90%

Funcionament escales mecàniques
-------------------------------
Ago. 2005 -> 98,36%
Set. 2005 -> 98,58%
Oct. 2005 -> 98,03%
Nov. 2005 -> 98,32%
Des. 2005 -> 99,02%
Gen. 2006 -> 98,71%
Feb. 2006 -> 98,77%
Març 2006 -> 98,58%
Abr. 2006 -> 98,79%
Maig 2006 -> 99,00%
Juny 2006 -> 99,14%

Funcionament ascensors
----------------------
Ago. 2005 -> 98,97%
Set. 2005 -> 97,45%
Oct. 2005 -> 98,11%
Nov. 2005 -> 97,67%
Des. 2005 -> 98,53%
Gen. 2006 -> 97,75%
Feb. 2006 -> 99,12%
Març 2006 -> 99,43%
Abr. 2006 -> 99,34%
Maig 2006 -> 99,54%
Juny 2006 -> 98,81%

Nombre d'usuaris
----------------
Ago. 2005 ->  3.583.220
Set. 2005 ->  4.779.553
Oct. 2005 ->  5.099.735
Nov. 2005 ->  5.156.088
Des. 2005 ->  4.848.562
Gen. 2006 ->  5.056.668
Feb. 2006 ->  3.916.426
Març 2006 ->  4.421.566
Abr. 2006 ->  3.828.268
Maig 2006 ->  4.397.433
Juny 2006 ->  4.014.332


GENERAL
-------

Trajectes sense interrupcions
-----------------------------
Ago. 2005 -> 99,67%
Set. 2005 -> 99,64%
Oct. 2005 -> 99,21%
Nov. 2005 -> 99,81%
Des. 2005 -> 99,71%
Gen. 2006 -> 99,86%
Feb. 2006 -> 99,80%
Març 2006 -> 99,09%
Abr. 2006 -> 99,81%
Maig 2006 -> 99,69%
Juny 2006 -> 99,30%

Compliment freqüències de pas
-----------------------------
Ago. 2005 -> 90,89%
Set. 2005 -> 86,12%
Oct. 2005 -> 85,92%
Nov. 2005 -> 85,14%
Des. 2005 -> 85,35%
Gen. 2006 -> 84,85%
Feb. 2006 -> 84,99%
Març 2006 -> 83,75%
Abr. 2006 -> 84,76%
Maig 2006 -> 81,71%
Juny 2006 -> 81,31%

Funcionament escales mecàniques
-------------------------------
Ago. 2005 -> 98,14%
Set. 2005 -> 98,02%
Oct. 2005 -> 98,00%
Nov. 2005 -> 97,74%
Des. 2005 -> 98,21%
Gen. 2006 -> 98,30%
Feb. 2006 -> 98,55%
Març 2006 -> 98,25%
Abr. 2006 -> 97,91%
Maig 2006 -> 98,71%
Juny 2006 -> 98,79%

Funcionament ascensors
----------------------
Ago. 2005 -> 98,60%
Set. 2005 -> 97,24%
Oct. 2005 -> 98,09%
Nov. 2005 -> 98,10%
Des. 2005 -> 98.49%
Gen. 2006 -> 98,03%
Feb. 2006 -> 98,96%
Març 2006 -> 99,38%
Abr. 2006 -> 99,88%
Maig 2006 -> 98,67%
Juny 2006 -> 98,96%

Nombre d'usuaris
----------------
Ago. 2005 -> 18.251.473
Set. 2005 -> 28.680.295
Oct. 2005 -> 30.439.327
Nov. 2005 -> 30.960.877
Des. 2005 -> 28.559.993
Gen. 2006 -> 29.692.040
Feb. 2006 -> 29.331.436
Març 2006 -> 33.315.173
Abr. 2006 -> 28.654.002
Maig 2006 -> 33.132.547
Juny 2006 -> 30.182.187
Podeu veure els gràfics evolutius d'aquests indicadors aquí.

Posted: Wednesday 14/12/2005 14:37
by entfe001
La primera conclusió que salta a la vista (i possiblement la única que es pugui treure amb tan poques dades) és un incompliment notable de les freqüències de pas que ronda el 10%, la qual cosa té conseqüències molt negatives en hora punta. L'altra dada percentual de la qual se'n pot treure alguna conclusió és la caiguda d'un 1,5% en l'índex de funcionament d'ascensors de la línia 2 entre els mesos d'agost i setembre, més important que en altres línies per ésser -a banda de la L11- la única línia totalment adaptada a PMR per la qual cosa els ascensors tenen una importància estratègica. Coneixedor com sóc de la fauna que pot arribar a bellugar-se per aquesta línia, no m'estranyaria que aquest 1,5% fos causat, en gran part, per actes de vandalisme.

Posted: Wednesday 14/12/2005 21:38
by jlr
En referència a la "fauna" que es pot veure a la línia 2, m'agradaria dir el meu parer: quan la línia arribava fins a La Pau, no recordo que hi hagués tanta "fauna" d'aquesta que diem, per no dir quasibé res; però des de que van ampliar el trajecte fins a Pep Ventura, la cosa ha canviat notablement.

Fauna badalonina...

Posted: Thursday 15/12/2005 0:45
by JaMiRo!
Holes!

Habitant de Badalona com la JaMiRa! i tenint una amiga al barri xungo de Sant Roc, algunes cosetes...

-Abans la L4 era la línia xunga, ja que unia l'eix xungo Besòs Mar(eufemisme per dir la Mina de tota la vida) connection Sant Roc...

-Ara la L2 s'ha quedat Sant Roc, i s'ho ha fet 50% amb la L4; per tant, la xusma s'ha distribuït equitativament.

Només dir-vos que és habitual trobar-se gent tocant palmades, fumant, fent el gamberro...I en alguna ocasió m'he trobat a gent esnifant coca (fa un parell de mesos a l'estació de Sant Roc) o dissolvent (en un tren de la L2 unes noies gitanes que vàren baixar a La Pau, suposo que per pillar la L4 cap a Besòs Mar; tot just va ser aquest pont)...Per cert, tot això a hores normals, el metro ple de gent...

Mare meva, quin món...

Posted: Thursday 15/12/2005 9:48
by entfe001
Tampoc fa falta anar fins a Badalona per trobar-se "coses rares" a la L2...

L'accés de Sibelius de Clot sol ser un discret punt de venda de substàncies estupefaents. No fa gaire temps que Encants era l'estació frontera entre Latin Kings i Ñetas. A banda de deixar l'estació feta una caqueta de pintades, a partir de les cinc de la tarda no era gens recomanable fer servir aquesta estació. I a Sant Antoni he tingut la "sort" de veure un home dessagnar-se suposadament apunyalat, i és que aquesta estació és molt utilitzada per gent del barri del Raval.

Entre això, les nefastes freqüències de pas i a sobre l'incidència d'en Marçal amb el "Metro Exprés" m'ho penso dos cops abans d'agafar aquesta línia. Abans prefereixo el 50.

Posted: Thursday 15/12/2005 22:59
by hugobcn
metro= transport públic, és a dir, i pot pujar (desgraciadament en algunes ocasions) tothom, això si, pq no posen en aquest index de qualitat del servei la quantitat de gent que s'ha colat?, i al costat la quantitat de multes que s'han posat al respecte, ah no!, que de revisors només hi han 20 i sempre van junts...buff...no m'enrecordava...

I on cony...

Posted: Thursday 15/12/2005 23:01
by JaMiRo!
Es pot saber on és el percentatge de xusma que puja? :D

Posted: Friday 16/12/2005 12:29
by entfe001
He ampliat les estadístiques amb les dades d'octubre i novembre que he trobat al vestíbul de Sibelius de l'estació del Clot.

Amb una visió més global resulta altament preocupant la degradació del compliment de les freqüències de pas. També s'observa cert decreixement en el funcionament global d'escales mecàniques, tot i que a la L2 resulta oscil·latori.
JaMiRo! wrote:Es pot saber on és el percentatge de xusma que puja? :D
Vora un 185% (si es pren com a base el nombre de cancel·lacions) :roll:

Posted: Friday 16/12/2005 14:53
by UT596001
Aquesta tarda, si puc, intentaré esbrinar les dades de la L11.

Re: [TMB] Índex de Qualitat del Servei

Posted: Saturday 17/12/2005 13:08
by JaMiRo!
Benvolguts i benvolgudes...

Us passo un informe top secret extret dels arxius de TMB, amb més informació estadística, si bé censurada per la companyia barcelonina...

Code: Select all

LINIA 2
-------

Percentatge de viatges exprès a saco, sense ATO ni ATP*
-----------------------------
Ago. 2005 -> 13,70%
Set. 2005 -> 12,88%
Oct. 2005 -> 11,81%
Nov. 2005 -> 13,93%

*Dades subministrades per cortesia Marçal Guardiola i Sànchez, addicte als esports d'aventura ferroviaris.

Índex quepasaneeeng, o percentatge de xusma
-----------------------------
Ago. 2005 -> 50,45%
Set. 2005 -> 49,45%
Oct. 2005 -> 51,84%
Nov. 2005 -> 44,02%

Quantitat de caqueta acumulada en tones a l'exterior dels trens, especialment a la primera 5000
-------------------------------
Ago. 2005 -> 4,5 Tm
Set. 2005 -> 4,3 Tm
Oct. 2005 -> 5,1 Tm
Nov. 2005 -> 5,7 Tm

Percentatge de yonkis addictes a cocaïna, dissolvent i porros
----------------------
Ago. 2005 -> 56,97%
Set. 2005 -> 45,45%
Oct. 2005 -> 32,11%
Nov. 2005 -> 21,67%

Índex d'empaquetament en hora punta, amb 100% la capacitat normal del tren
----------------
Ago. 2005 ->  50%
Set. 2005 ->  120%
Oct. 2005 ->  160%
Nov. 2005 ->  200%
:D

Salut!

Re: [TMB] Índex de Qualitat del Servei

Posted: Saturday 17/12/2005 19:59
by javi82
Segons el quadre q hi ha a la pàgina 13 de la revista aquesta gratuïta de puntTMB:

Code: Select all

LINIA 11
-------

Trajectes sense interrupcions
-----------------------------
Set. 2005 -> 99,98%
Oct. 2005 -> 99,98%

Compliment freqüències de pas
-----------------------------
Set. 2005 -> 98,82%
Oct. 2005 -> 98,93%

Funcionament escales mecàniques
-------------------------------
Set. 2005 -> 93,60%
Oct. 2005 -> 91,94%

Funcionament ascensors
----------------------
Set. 2005 -> 98,40%
Oct. 2005 -> 89,67%

Nombre d'usuaris
----------------
Set. 2005 ->  68.474
Oct. 2005 ->  74.358

Re: [TMB] Índex de Qualitat del Servei

Posted: Saturday 17/12/2005 23:04
by entfe001
JaMiRo! wrote:Us passo un informe top secret extret dels arxius de TMB, amb més informació estadística, si bé censurada per la companyia barcelonina...
xD xD xD xD xD xD xD xD xD xD xD xD xD xD xD xD

M'encanta especialment la de les tones de ronya adherida al parc mòbil :riure

Re: [TMB] Índex de Qualitat del Servei

Posted: Saturday 17/12/2005 23:28
by wefer
Ja et val Jamiro! ja et val amb el tema dels "viatges exprés" :llengua
:D

Per cert... només un 50% de neeennngs? No semblen massa pocs?
javi82 wrote:

Code: Select all

LINIA 11
Nombre d'usuaris
----------------
Set. 2005 ->  68.474
Oct. 2005 ->  74.358
74.358 viatgers en un mes? Això em dóna una mitjana de 2.400 persones al dia... :? hi ha línies d'autobús que superen àmpliament aquesta xifra!!

Re: [TMB] Índex de Qualitat del Servei

Posted: Sunday 18/12/2005 0:07
by UT596001
wefer wrote:Ja et val Jamiro! ja et val amb el tema dels "viatges exprés" :llengua
:D

Per cert... només un 50% de neeennngs? No semblen massa pocs?
javi82 wrote:

Code: Select all

LINIA 11
Nombre d'usuaris
----------------
Set. 2005 ->  68.474
Oct. 2005 ->  74.358
74.358 viatgers en un mes? Això em dóna una mitjana de 2.400 persones al dia... :? hi ha línies d'autobús que superen àmpliament aquesta xifra!!
La Vallesana mateix!

Re: [TMB] Índex de Qualitat del Servei

Posted: Monday 19/12/2005 21:50
by JaMiRo!
wefer wrote:Ja et val Jamiro! ja et val amb el tema dels "viatges exprés" :llengua :D
Estic nominat un altre cop? :'(

Posted: Friday 20/01/2006 15:40
by entfe001
Amunt!

Afegides les dades de desembre de 2005, trobades al vestíbul d'Encants.

Sobta el fet que en la taula, on apareixen les dades de novembre (que ja coneixia) i desembre hi ha algunes petites diferències en alguns camps. Aquestes s'han indicat amb el símbol "~" a la dreta del guarisme modificat, si bé val a dir que les diferències són minses (no superiors a un 0,1% en percentatges o al miler de viatgers). Deixo les dades obtingudes en primera mesura per ésser aquestes lleugerament més negatives que les de la segona observació de la informació del mateix període.

Posted: Friday 20/01/2006 18:03
by 437.001
Què són els viatges exprés?

Posted: Friday 20/01/2006 19:39
by UT596001
437.001 wrote:Què són els viatges exprés?
Els viatges on hi ha trens que se salten les estacions perquè sí...

(Llegir aquest fil: http://wefer.com/forum/viewtopic.php?t=1525 )

Posted: Friday 20/01/2006 21:57
by 437.001
Déu méu!!! :o
No ho havia sentit mai!!!
Havia sentit el quasi-accident de Feixa Llarga, però...
Això d´en wefer és gravíssim!!!
Com pot saltar-se tres estacions un metro i quedar-se tot com si res???

Posted: Friday 20/01/2006 22:30
by wefer
437.001 wrote:Com pot saltar-se tres estacions un metro i quedar-se tot com si res???
:x Tres no!!!! Una, "només" una!!!
De tota manera... la cosa és greu, evidentment.